Look on the bright side, Toen ik -als aanstormend jeugdtalent- op voetbal zat, ging ik op de fiets naar het trainingsveld. Weer en wind trotserend, voetbaltas op het stuur want stoer. Mijn vader vond het niet nodig mij met de auto te brengen, ook niet als het regende. “Je bent niet van suiker”, was zijn motto! Toen ik in oktober 2023 op de motor naar een garage in Friesland reed, heb ik twee uur heen en twee uur terug in de kletterregen gereden. Doorweekt moest ik regelmatig aan de woorden van mijn vader denken. Half december mailde een Cruiserlid of we zondag in een restaurantje konden afspreken om motorplannen te maken. Niets leuker dan met een paar motorvrienden af te spreken en een mooie tocht te rijden Koffie en sterke verhalen na afloop. Dit jaar was anders. Eindeloos veel regen, buien en nog meer regen maakte van motorrijden in 2023 een verzoeking. Op buienradar zag het naar uit dat uitgerekend die zondag het droog zou blijven. Snel ge-appt of iemand nog een leuke route op de plank had liggen. Dat bleek het geval, we konden een oude Cruisertocht rijden op weg naar het restaurant. Als we na anderhalf uur rijden aankomen, begint zelfs de zon te schijnen. Na veel motorpraatjes van de hele groep en een lunch waaierden we uit naar huis. “Pluk de dag!” denk ik als ik met de zon in mijn rug door het polderlandschap naar huis rij. Deze kans hebben we mooi gepakt. Je bent tenslotte niet van suiker! Theo Vrouwenvelder
Laatst bewerkt 29 dec 2023 19:59 doorRené Kilsdonk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.