Alarm in de winterstalling.
12 jan 2023 18:58
Onderwerp Auteur
Alarm in de winterstalling. #3853
Zitten nu met de camper op Sicilië. BMW staat in Nederland in de Garage. Onze schoonzoon laat de BMW regelmatig uit zodat de accu niet leeg raakt. Gelukkig zijn de temperaturen ook in Nederland niet echt winters en doet schoonzoon het met plezier. Dank voor de vele reacties.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
01 dec 2022 15:17
Alarm in de winterstalling. #3791
In het kader van je winterstalling, zou ik je ook willen adviseren kijk eens in het forum naar de topic BMW Plaza.
Daar is iets geschreven over extern kunnen starten als je accu plat mocht zijn.
Als het goed is heb jij (mits die optie ook bij jouw motor standaard is) bij je startmotor en op je cylinder een zgn. aardingspin zitten waarop je een startkabel os klem van een powerbank kan plaatsen, ook hierbij succes.
Of laat maar weten waarmee we je kunnen helpen.
Daar is iets geschreven over extern kunnen starten als je accu plat mocht zijn.
Als het goed is heb jij (mits die optie ook bij jouw motor standaard is) bij je startmotor en op je cylinder een zgn. aardingspin zitten waarop je een startkabel os klem van een powerbank kan plaatsen, ook hierbij succes.

Of laat maar weten waarmee we je kunnen helpen.

Groetjes, Peter Olsthoorn.
Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Je verliest je balans
Als je stil staat
01 dec 2022 15:11
Alarm in de winterstalling. #3790
En als je dan toch je zadel eraf heb gehaald, zie je gelijk de stikker zitten van de kleur van je CL 918 Saphirschwarz.
Zoals ik je al bij het welkomswoord schreef kan je dat nu zelf aanpassen in je profiel, succes.
En heel veel plezier met de camper in Italie.

Zoals ik je al bij het welkomswoord schreef kan je dat nu zelf aanpassen in je profiel, succes.

En heel veel plezier met de camper in Italie.

Groetjes, Peter Olsthoorn.
Je verliest je balans
Als je stil staat
Je verliest je balans
Als je stil staat
01 dec 2022 13:04
Alarm in de winterstalling. #3788
Accu zit bij de CL onder de tank....
En voor een handleiding: kijk eens bij leden/diverse downloads naar R1200CL Technical Training Handbook
Groet Zwarte CL Owner
En voor een handleiding: kijk eens bij leden/diverse downloads naar R1200CL Technical Training Handbook
Groet Zwarte CL Owner
01 dec 2022 10:49
01 dec 2022 14:01 door René Kilsdonk.
Alarm in de winterstalling. #3787
Bij de R1200C Montauk zat hij onder de tank, je moet het zadel eraf halen en dan kan je de snelkoppelingen van de benzineleiding loshalen en de tank omhoog tillen die kan je dan net genoeg kantelen om de accu eruit te halen, ik denk bij de CL ook maar weet dat niet zeker.
01 dec 2022 10:47
Onderwerp Auteur
Alarm in de winterstalling. #3786
Dat vermoedde ik al. Bij mijn R60/5 haalde ik ook de accu eruit. Is dat bij de cruiser makkelijk? Zit die ook onder het zadel? Ik heb geen instructie boekje bij de BMW gekregen.
01 dec 2022 10:37
01 dec 2022 10:38 door René Kilsdonk.
Alarm in de winterstalling. #3785
Henk helaas gaat dat niet bij Jan, want hij schrijft dat hij geen stroom in garage heeft.
Wat je wel kan doen Jan is de accu + kabel loshalen van je accu. Of je hele accu er uit halen en die aan een druppelaar in huis zetten.
Wat je wel kan doen Jan is de accu + kabel loshalen van je accu. Of je hele accu er uit halen en die aan een druppelaar in huis zetten.
30 nov 2022 20:38
Alarm in de winterstalling. #3784
Jan sluit er een druppelaar op aan, dan kom je goed de winter door.
Groetjes Henk
Groetjes Henk
30 nov 2022 16:06
Onderwerp Auteur
Alarm in de winterstalling. #3781
Ik heb kortgeleden een R1200CL uit 2003 gekocht. Mijn oude BMW R60/5 met zijspan heb ik verkocht. Kleinkinderen zijn ondertussen zo groot geworden dat ze achterop mee kunnen rijden. De 1200CL lijkt mij daar ideaal voor. Nu gaan wij binnenkort drie maanden met de camper op stap naar zuid Italie. Ik stal de BMW in de garage waar ik geen stroom heb. Nu ben ik bang dat het alarm afgaat als de accu leegraakt. Hoe kan ik dit voorkomen?
Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden