U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Veilig rubber

16 feb 2020 21:10
Olaf Woerden
Meer
Onderwerp Auteur
Veilig rubber #2374
Heren,

Dank jullie wel voor de reacties/suggesties.
Ik was voornamelijk benieuwd of er alternatieven zijn voor mijn huidige Bridgestone exedra-Max banden, heb de motor met deze banden gekocht, moest sowieso even gewend raken aan stuurgedrag op lage snelheden, wegens de grote meesturende “batwing” Kuip.
Toch wat anders dan een RT met vaste Kuip.
Wat betreft mijn rijstijl, tja, wat doe je met een cruiser, zijn geen buikschuivers, maar voetsteunen hebben het wegdek al gekust. Ook dat komt hoeveelheid chroom niet ten goede.....

Een haaks opzetventiel voor op mijn achterband ga ik zeker halen, eerdaags motorbeurs Utrecht.

Nog een tip mijnerzijds voor de fanatieke poetsers, het goed, betaalbaar en chroom veilig alternatief is good old lampolie.
Let op geen citronella lampolie, maar bij voorkeur de blank gekleurde.
Klein beetje op poetsdoek, om hardnekkig vuil/vet (uitlaat) te verwijderen van ijzer/plastic delen (geen ruit/lamp) dan met lauwwarm water afnemen.
Daarna wederom met schone poetsdoek klein beetje lampolie om alles te laten glimmen c.q. In te vetten.
Als laatste (belangrijk) met nieuwe droge doek het overtollige lampolie verwijderen.

Indien er nog ergens klein beetje teveel lampolie is, zat dit probleemloos verdampen bij warm worden van de motor/uitlaat, geen brandgevaar.
Zwart plastic wordt weer keurig diep zwart, chroom gaat blinken.
Bij bepaalde overheidsdiensten gebruiken ze deze truc al jaren.
Mvg
Olaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2020 15:35 16 feb 2020 15:38 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Veilig rubber #2373
Ja Olaf zo is het eigenlijk ook, de een is gek op de moeder de ander op de dochter en een derde gek op allebei. :woohoo:

Op de allereerste plaats is het belangrijk om met de juiste bandenspanning te rijden, dus ik hoop dat je dat in alle geval op orde hebt?

Daar naarst is het net als Theo al aangeeft hoeveel geef je om comfort want dan is Bridgestone je vriend omdat hun compound (samenstelling) van rubber het meeste comfort geeft maar wel wat sneller zal slijten.
Misschien zou het type Battlax BT-45 van Bridgestone ook nog een mogelijkheid kunnen zijn, die gebruik ik ook (op mijn R 1200 C) maar misschien is dat voor de wat zwaardere CL wel anders.

Je zou ook even in de ledenlijst wat CL rijders kunnen opzoeken, om hen te vragen naar hun ervaringen.:dry:

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

15 feb 2020 17:51
Theo Vrouwenvelder
Meer
Veilig rubber #2368
Beste Olaf,

Wat de beste banden zijn voor een Cruiser is ook afhankelijk van je rijstijl.
Wordt vaak vergeten wanneer het aankomt om banden met elkaar te vergelijken.
Grip op de weg wordt bepaald door het aangrijpingspunt van de band op het wegdek.
Als René Kilsdonk voor mij rijdt, bewonder ik de strakke wijze waarop hij een bocht aansnijdt.
Ik denk dat René zelfs met een tuinslang om zijn velg nog maximale grip behoudt
Vanwege mijn minimale sportieve rijstijl stel ik banden met een zacht compound op prijs.
Uiterst comfortabel.
Daarom kon ik met Continental banden niet uit de voeten.
Net als jij ben ik zeer tevreden over de Bridgestones exedra.
Waarom wisselen?
Mocht je toch nog een keer van merk willen wisselen, steek dan je licht op bij de eerst volgende MiniMeeting.
O ja, als het op prijzen aankomt, informeer dan ook eens bij een autobandenwinkel.
Dan blijkt een motorband, inclusief monteren, stukken voordeliger te zijn.

Theo

15 feb 2020 09:53
Rene Kilsdonk
Meer
Veilig rubber #2366
Ik weet niet wat je banden maat is maar er komt een nieuwe band van Michelin uit de Commander III, ik rij nu de Commander II bevalt goed. Je kan ook eens kijken naar Bridgestone schijnen ook goed te zijn.

15 feb 2020 08:55
Olaf Woerden
Meer
Onderwerp Auteur
Veilig rubber #2364
Veiligheid voor alles, stukje rubber helpt,...
Liefst met maximaal comfort ook in natte omstandigheden.
Kleurstelling is onbelangrijk voor mij, uiteraard wel juiste maatvoering.

Dus,...iemand die goede ervaringen wil delen voor banden specifiek voor de CL cruiser?

Nu ben ik nog voorzien van exedra-max banden sinds aanschaf,(driekwart jaar geleden) rijden goed in het droge, maar bij regen vindt ik de voorzijde beetje "vaag" aanvoelen.

Op mijn vorige tourmotor was ik gecharmeerd van Michelin pilot road bandjes, maar die zijn niet in CL maatvoering.
Ik houdt me aanbevolen voor alternatieven.

Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Naar boven