U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

BMWplaza

04 aug 2021 09:17 04 aug 2021 20:24 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #3123
In het kader van mijn BMW Cruiser (vaak een CL) start niet werden er hier vragen over gesteld op onze technische dag. Daar kwam ook aan het licht dat op het model Montauk en CL vaak een soort "plusaansluiting" zit op de startmotor zit en ook op de linker cylinder een dergelijke knobbel. Overigens is mij in een rondgang door de club gebleken dat het niet overal zo is , maar dat blijkt per land van levering anders geweest te zijn.
Maar Stephan vertelde ons ook dat dit ook achteraf te monteren zou zijn. Ik heb dus de noodzakelijke onderdelen besteld bij mijn BMW (sub) dealer.
Ik heb dus vandaag de stoute schoenen aangetrokken en heb deze "hulp mogelijkheid" gemonteerd op mijn Elfenbein cruiser.

Eerst haal je de plastic kap van de startmotor af, deze zit met een inbusboutje een beetje achteraf vast.

Dan kan je het steuntje op de startmotor monteren, waar dus later de zgn "plusaansluiting" wordt ingedraaid. Let wel op dat je in principe deze steun op de plus kabel van de startmotor en dus van de accu aan het plaatsen bent en dus geen contact met de massa maakt. (dank je wel Ruud)

Dan is het de beurt om in de plastic kap van de startmotor een gat te gaan maken, er werd verteld dat er een voorbeeld plek zou zijn aan de binnenkant, maar helaas.

Maar waar moet dat gat dan komen? Toen bleek dat "onze banjo speler" met een CL niet thuis was, gaf een telefoontje aan een bevriende BMW Montauk rijder (dank je Ruud) uitkomst,

Een gat van 12 mm is in principe voldoende maar het is altijd goed om de kap even droog te passen om de kijken of je goed voor het steuntje op de startmotor zit, een beetje bij vijlen gaf voor mij een goede oplossing.
Dan kan de plusaansluiting erin, let wel op dat je de rubberen afdek kap aan de goede kant erop schuift.

Dan ook de afdekkap van de startmotor weer goed vast zetten, dat is best een beetje pielen maar met goed gereedschap waarbij je een beetje om een hoekje kan werken lukt het prima.

Dan krijg je dus dit.

Als je dus vaak problemen hebt met een lege accu is dit een oplossing denk ik, je kan dan dus je startkabels uit je auto of schuur halen , maar zoals ik al eerder schreef een powerbank is ook voldoende. Onze banjo speler uit ons BMW orkest schijnt daar jaarlijks meerdere malen zijn Cl mee te starten.

De onderdelen die je nodig hebt zijn;
07 11 9 931 050 ring
61 13 7 671 355 steun
61 13 7 671 354 Aardingspin/plus aansluiting
61 13 7 672 395 afsluitrubber

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2021 14:06 26 juni 2021 14:07 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #3051
Omdat er er op het allerlaatste moment toch nog afmeldingen kwamen voor deze technische dag en deze motards toch graag willen deelnemen.
Wordt er achter de schermen op dit moment gewerkt aan een "mogelijke" replay van deze dag op zondag 3 Oktober wederom bij AMS in Weert.
De condities blijven gelijk, meer nieuws volgt later.

Je verliest je balans
Als je stil staat

07 juni 2021 12:26
Henk van der Lende
Lees meer
BMWplaza #3009
Gisteren hebben we de technische dag in weert gehad, deze was erg geslaagd.
Leerzaam en er veel van opgestoken.
Duidelijk uitgelegd door de eigenaar Steven.
Natuurlijk ook heel gezellig met alle mede Cruisers. Hartelijk dank voor het organiseren
PETER.

08 mei 2021 15:38 08 mei 2021 15:44 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2969
In het kader van zelf sleutelen aan onze cruiser kwam ik van de week deze "tip" tegen van (bedankt) John Konigsmann.
Hij vertelde mij dat het plaatsen van snelkoppelingen in je benzineleidingen een fluitje van een cent is en dat je dat best zelf kan uitvoeren.
Bovendien is het uiterst handig als je een keer je tank wil demonteren om b.v. je luchtfilter te vervangen of om zelf een nieuwe accu te monteren om goed te kunnen blijven starten.
Of als je in het kader van je rubberen remslangen ook je koppeling slang zou willen vervangen, is het ook fijn omdat er ook een bevestiging onder je tank huist.
Het ziet er nu dus zo uit:

Ik had bovendien ook nog het geluk, dat ik gebruik kon maken van de uiterst goed ingerichte hobby ruimte van John (bedankt) waar alle noodzakelijke en denkbare gereedschappen en hulpmiddelen aanwezig waren.
In een klein uurtje zag een deel mijn motorruimte er zo uit:

Je ziet het verschil hier en daar een stukje slang afsnijden met een scherp mes en de koppelingen (b.v. van Louis.de) er tussenin plaatsen. Mijn tip is wel nieuwe 13 mm slang klemmetjes gebruiken.
Er zat wel een handleiding bij van meneer Louis, maar het wijst vanzelf, maak ruimte voor de koppelingen. En deel het een beetje mooi in.

SUCCES B)

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

18 apr 2021 10:34 18 apr 2021 10:44 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2943
In het kader van zelf sleutelen aan onze cruiser kwam ik van de week deze "tip" tegen van (bedankt) Peter Britsemmer.

Wil je die dop onder je stuur vervangen( hij zit er na de schroef immers in gekit) en krijg je deze niet los.
(dit is een foto na het vervangen)

Dan is het een goed idee om het volgende te doen.

je trekt hiermee de oude dop er dan gemakkelijker uit. :cheer:

Het werkt echt want Hennie Broek van de Wal ging er direct en met succes mee aan de slag. :woohoo:

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

26 mrt 2021 18:48
Henk van der Lende
Lees meer
BMWplaza #2908
Dat heb je weer heel mooi voor alle belang hebbende geregeld Peter.
Democratief opgelost voor iedereen.

25 mrt 2021 18:19
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2907

Al dan niet in combinatie met onze voorjaarsrit op 29 mei bleek dat niet alle ingeschreven deelnemers op deze dag beschikbaar te zijn.
Daarom hebben we in goed overleg met "verkenners" en fracties besloten deze technische dag te verschuiven naar zondag 6 juni.:side:
Reactie ideeën en amendementen zijn hier van harte welkom. :woohoo:

Je verliest je balans
Als je stil staat

24 mrt 2021 18:37
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2904
Het event Technisch dag is i.v.m. de huidige Corona regels in ons land verplaatst naar zondag 30 Mei
Reacties en ideeën zijn hier van harte welkom.

Je verliest je balans
Als je stil staat

09 mrt 2021 17:45 09 mrt 2021 17:45 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2881
Het event Technisch dag is i.v.m. de huidige Corona regels in ons land verplaatst naar zondag 25 april.
Reacties en ideeën zijn hier van harte welkom.

Je verliest je balans
Als je stil staat

13 feb 2021 16:24
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2829

Prima vragen Henk, zetten we ook in ons draaiboek. Nu maar hopen dat we nog voor 28 maart onze eerste prik zullen krijgen, denk echt dat dit noodzakelijk is om deze technische dag door kunnen laten gaan.

Je verliest je balans
Als je stil staat

12 feb 2021 19:42
Henk van der Lende
Lees meer
BMWplaza #2828
Misschien ook iets voor de technische dag:Hoe kom ik het makkelijkst bij mijn accu en hoe kan ik met kabels over starten.
Welk soort schijnwerpers of breedstralers mag ik op mijn motor er bij zetten?

26 jan 2021 13:21
René Kilsdonk
Lees meer
BMWplaza #2825
Heren betreffende aanpassingen of veranderingen website forum graag de discussie voortzetten in het daarvoor bestemde topic Forum hier kan je alles plaatsen als je iets aangepast wil hebben aan het forum, eventueel kan je ook het topic Suggesties daarvoor gebruiken. De nu geplaatste vragen zal ik naar Forum verplaatsen.

26 jan 2021 12:39
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2824

Goeie vraag Herman, dank je wel.
Die zetten we in ons draaiboek, hopelijk zal onze inzet er toe bijdragen dat we 9 februari wat meer ruimte krijgen in de "persco" om onze hobby's uit te voeren. :P

Je verliest je balans
Als je stil staat

25 jan 2021 17:27
Herman Plattje
Lees meer
BMWplaza #2823
Onderwerp wat ik graag behandeld zou hebben, is het demonteren vd uitlaat bij de cilinder(s).
Wel heetstoken of niet?
Wat te doen als een bout is afgebroken?
Misschien eenvoudig onderwerp, maar toch........
Voorbeeld vd afgebroken bout kunnen we meteen behandelen dan;-)

19 jan 2021 21:43
Bas van der Bruggen
Lees meer
BMWplaza #2814
Nu ik in het bezit ben gekomen van een police-stuur, zou ik dat graag gemonteerd willen hebben. Zijn er onder ons techneuten die dat op een verantwoorde wijze kunnen (denk aan elektriciteit, rem-en koppelingsleiding :ohmy: )?
Werkzaamheden worden vanzelfsprekend vergoed.
Vriendelijke groet,
Bas

19 jan 2021 14:47 19 jan 2021 14:48 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2811
Ik ben vandaag even naar Naaldwijk gereden om bij een collega BMW Cruiser te gaan kijken, of dat bandenplak set er echt wel inzit en.....

De eigenaar had er nog nooit in gekeken, hij was dan wel derde eigenaar maar toch vanaf 1999 zat het daar.
Ook wel mijn eerste vraag straks aan Stephan, kan ik dat nog gebruiken in tijd van NOOD?

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

17 jan 2021 21:07 26 jan 2021 15:55 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2808
Ik ben natuurlijk blij met al jullie reacties, maar bij het openen van deze topic schreef ik;

Het is ook mijn bedoeling hier in deze topic, dat jullie je wensen en ideeën omtrent dit onderwerp kwijt kunnen, ik reken dus op jullie reacties.

Misschien is dat niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel daarbij juist, zijn er wensen over hoe en wat we doen op deze dag , dit telt natuurlijk ook/misschien zelfs juist voor de deelnemers in Weert.

zoals b.v. Ik vind dit bij mijn gereedschap set onder die Chrome zijplaat aan mijn motor wat kan ik ermee doen?

Of b.v., Hoe plak ik mijn band als ik onderweg strand en hoe kom ik dan toch thuis?

Of b.v. Ik heb een Club embleem gekocht via de website, maar hoe en waar plaats ik die?

Of ook; Ik lees wel eens iets over een equalizer in ons forum is dit iets voor onze motor of een muziek instrument?
Enz. enz. enz. enz enz.

We kijken dan bij de koffie in Weert op 28 maart wat de meeste vragen zijn en maken dan i.o. met onze gastheer Stephan een programma, waar we dat van die lekke band al wel zeker zullen behandelen.

Laat maar horen, wij zijn er klaar voor Peter en Stephan. :woohoo:

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

17 jan 2021 20:38
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2807

Dat zal ik doen Wim, hoewel het hier eigenlijk niet de plek is om je op te geven voor een evenement.
Maar ik noteer je natuurlijk wel, straks als deze Tech dag doorgaat neem ik weer contact met je op.

Je verliest je balans
Als je stil staat

17 jan 2021 17:36
Wim Brommersma
Lees meer
BMWplaza #2806
Dag Peter, wil je mij, eventueel met potlood, op het lijstje Nootdorp zetten?
Ik weet erg weinig van de techniek dus wil graag wat bijleren.

15 jan 2021 17:29
Peter Olsthoorn
Lees meer
Onderwerp Auteur
BMWplaza #2805

Bedankt voor je interesse Olaf, maar dat Nootdorp verhaal is nog geen zekerheid hoor er zijn alleen nog maar contacten.
En Weert is zoals je kan zien al vol.
Ik ben daar wel mee bezig maar ik wil in alle geval die pilot in Weert afwachten, daarbij gaat het niet om de interesse (want die is toppie) maar om het programmering (het is nieuw voor ons).
Zodra er een tweede Tech dag komt zie je die weer bij de evenementen, maar er zal ook zeker een verslag en foto's komen van Weert.
Dan kan een ieder zijn keuze maken.
Ik zal je wel met potlood noteren, ik maak dan t.z.t. met deze geintresseerde mensen contact.

Het belangrijkste voor ons is nu of we de gelegenheid krijgen om onze evenementen deze dag op een veilige manier kunnen houden met een groep van meerdere mensen.

Je verliest je balans
Als je stil staat

Tijd voor maken pagina: 1.329 seconden
Naar boven