U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Vaste middenbok

19 sept 2020 10:02
Rene Kilsdonk
Meer
Vaste middenbok #2698
Item afgesloten verkocht
Discussie gesloten.
18 sept 2020 23:00
Andre Burger
Meer
Onderwerp Auteur
Vaste middenbok #2696
Sorry Aad was de zelfde dag al weg ook naar een medelid van onze club groet Andre

Andre Burger
Discussie gesloten.
18 sept 2020 21:20
Aad Sloot
Meer
Vaste middenbok #2694
Hoi Andre.

Kwam via google op je topic.
Hij staat er al een tijdje op maar.
Heb je de middenbok nog staan, zoja wil je er nog vanaf?
En voor welke vergoeding.

Groet Aad
Discussie gesloten.
10 apr 2020 12:36 10 apr 2020 12:43 door Andre Burger. Reden: dubbele foto
Andre Burger
Meer
Onderwerp Auteur
Vaste middenbok #2472
Hallo nog even een late aanvulling de Garage bok die gebruikte voordat de vaste er onder ging ga ik dus toch maar weer weg doen omdat ik daar natuurlijk nu niets meer aan heb dus als er nog belangstelling voor is laat dat maar weten

Andre Burger
Bijlagen:
Discussie gesloten.
03 mei 2019 14:04
Andre Burger
Meer
Onderwerp Auteur
Vaste middenbok #1909
Ja Philip dat loont de moeite en het langere wachten op de kans er een aan te schaffen ik heb er 140 Euro voor betaald

Andre Burger
Discussie gesloten.
03 mei 2019 06:33
Philip Groenendijk's Profielfoto
Philip Groenendijk
Vaste middenbok #1908
Bedankt voor je reactie, hij bied ze nog aan op Ebay, incl verzenden €350,- Ik ga maar op zoek naar gebruikt of zo.
Discussie gesloten.
03 mei 2019 00:26
Andre Burger
Meer
Onderwerp Auteur
Vaste middenbok #1907
Hoi Philip en Henk ,

Nee heb deze bok niet zelf gemaakt maar gekocht via Marktplaats Deze komt uit een partij die al redelijk lang geleden via EBay werd aangeboden door een Poolse zelf maker en die zijn eigenlijk tot zelfs in Amerika verkocht .Heb zelfs daar filmpjes van gezien op YouTube .Ik liep er op marktplaats tegen aan en ben als een speer naar Rijswijk gereden om hem op te halen, ik had al heel lang de wens om een middenbok onder mijn cruiser te hebben.
De verkoper had hem al een tijd geleden gekocht maar er zelf nooit onder gezet .
En Ja Philip ze zijn uiteraard specifiek voor de R1200c gemaakt destijds dus passen er zo onder.
Alleen de hittekappen gooien een beetje roet in het eten zoals ik al schreef maar de korte standaard kappen kunnen een stuk weg gedraaid worden zodat de bouten er langsheen gaan en het ligt er maar aan hoever dat nodig is om het qua gezicht netjes te houden vanaf de zichtkant.
Ik denk zelfs dat de korte misschien wel gewoon 180 graden omgedraaid kunnen worden zodat dan ook de bouten naar boven wijzen.

En zo nu en dan worden ze nog wel eens aangeboden en dan de beste kans op Ebay maar ik denk dat de poolse aanbieder ze niet meer maakt maar dat weet ik niet zeker dus is eigenlijk de grootste kans dat ze 2e hands aangeboden worden van eventuele sloop motoren.

Groet Andre

Andre Burger
Discussie gesloten.
02 mei 2019 22:32
Philip Groenendijk's Profielfoto
Philip Groenendijk
Vaste middenbok #1906
Andre, helemaal gelijk dat er eigenlijk een middenbok op moet zitten, nu zet ik hem in de winter weg op een "krik" om hem recht te krijgen.
Klopt het waneer je geen hittekappen heb, dat je de standaard zo kan monteren op de bestaande gaten?
Hoe kom je eraan, of zelf gemaakt zoals Henk vraagt.

Philip
Bijlagen:
Discussie gesloten.
02 mei 2019 22:04
Henk van der Lende
Meer
Vaste middenbok #1905
Dat ziet er afgelikt mooi uit andre,de bok zelf heb je die gekocht of zelf gemaakt?
Discussie gesloten.
02 mei 2019 21:28
Andre Burger
Meer
Onderwerp Auteur
Vaste middenbok #1904
Hallo cruiser vrienden,

Toen de temperaturen bij mij in de schuur weer wat dragelijker werden heb ik mijn cruiser voorzien van een Middenbok
Iets waar naar mijn mening onze cruisers door de fabriek gewoon uitgerust had moeten zijn.
Sommige beweren dat dat niet echt bij ons type motoren zou passen. Ik schiet daarbij dan in de lach omdat mijn mening
is dat dit eigenlijk een noodzaak is bij een motor, want er zijn zat redenen waar een middenbok erg funktioneel is.
Ook niet voor niets is de handel er op ingesprongen om een welliswaar tijdelijke bok te vervaardigen waarmee onze
motor mee opgebokt kan worden voor onderhoud of winterstand.
Of waren mijne heren BMW van mening dat de cruiser geen onderhoud nodig had of dat er geen andere redenen waren
om de motor in een rechtop stand vaak een veelhandiger positie in kan nemen al is het maar tijdens de wintermaanden
in de schuur of naast elkaar zetten tijdens een gezamelijke rit, zeker omdat op de jiffie vanwege de erg schuine zijstand de
motor bijna 2x zoveel ruimte inneemt op de breedte. Soms was ik bijna bang dat hij om zou vallen en ik denk dat
er meer zijn die dat gevoel hebben als ze de motor op de jiffy zetten en afstappen, en over de hoop dat de ondergrond
stevig genoeg is voor de druk die de smalle jiffy op de ondergrond uit oefent.
Optish gezien is de middenbok vrijwel niet te zien bij ingeklapte stand dus de mening dat een bok de motor zou
ontsieren gaat ook niet op, en de ruimte onder de motor waar hij ingeklapt zit is ook ruim voldoende.
En werkelijk ik zou echt graag willen weten waarom er is afgezien om deze motor van een middenbok te voorzien.
Dus als iemand een steekhoudende reden weet waarom deze weg is gelaten zou ik dat erg graag willen horen.

Maar goed ik dwaal af en zoals eerder gezegt heb ik dus een permanente bok onder mijn cruiser gezet.
En als je het geluk hebt om deze voor een redelijke prijs op de kop te tikken dan zou ik het zeker aanraden ik ben er
erg blij mee.
Wel moet je van tevoren weten wat er moet gebeuen om deze op een goede manier onder je cruiser te zetten, niet
omdat het moeilijk is om deze met 2 bouten onder de motor vast te zetten want daarvoor gebruik je de zelfde gaten
waar de tijdelijke bok aan word bevestigd en dat is een klusje van niks maar er kleven nog wat andere werkzaamheden
aan deze actie.
Wat er namelijk gebeurt is dat de 2 bouten van de uitlaat aan beide kanten in de weg gaan zitten zeker als je de uilaat
hebt voorzien zoals ik met de grotere bescherm platen zodat je je motorbroek of je been niet kan verbranden aan de
uitlaat.
Ik heb hiervoor de uitlaat er af moeten halen om deze schermplaten te kunnen verweideren om de bouten die de
uitlaat pijpen aan de uitlaatpot vast zetten, om te kunnen keren.
Deze bouten zitten in de klemmen geperst maar laten zich er toch uit tikken in de werkbank en kunnen dan vanaf
de andere zijde er weer ingetikt worden zodat de draadzijde omhoog wijst en daar dan niet meer in de weg zitten voor de
middenbok (ik wil dit met plezier uitleggen mocht mijn verhaal hierin niet duidelijk genoeg is)
Heb je nog de korte verbindings schermen dan kan het zijn dat je die eventueel wat moet verdraaien om ruimte
te maken voor de bok, mits niet te ver zodat het lelijk word.

Nog even een paar fotootjes erbij en de groeten van mij

Andre Burger
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden
Naar boven