U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

BMW R1200CL vs Camper.

27 juli 2018 11:40
Peter Olsthoorn
Lees meer
BMW R1200CL vs Camper. #1296
Ha die B.J,

Ja je hebt echt geluk gehad geen letsel maar ook een aanvaardbare schade.
Geeft ook eigenlijk wel gelijk aan wat een top product deze BMW cruiser is dat hij dergelijke capriolen kan overleven.

Maar bovenaan staat natuurlijk wel wat een hufter deze camper driver is door ondanks dat ie je gezien moet hebben, zich niet om je bekommerde FOEI.

Hopelijk is je fiets weer snel OKÉ en komen we elkaar weer tegen.
Goede zomer,

Peter Olsthoorn

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2018 16:48
Rony Lauwers
Lees meer
BMW R1200CL vs Camper. #1294
Hallo Bert Jan

Ik vertrek eind deze week met een camper en zal extra opletten voor voorbijrijdende motaars ;-) je hebt alles bij mekaar behoorlijk wat geluk gehad. Ben vele jaren met de motor gaan werken en in de stad veel aan filefilteren gedaan. Dan besef je hoe weinig automobilisten echt in hun spiegels kijken en met tal van zaken bezig zijn naast het autorijden zoals : eten, drinken, telefoneren, lezen, werkdocumenten ordenen...

En toeteren met de standaardhoorn die op mijn Cruiser staat, daar kijkt geen kat van op;-)

Nog veel ongevalvrije kms gewenst !

Groeten

Rony

25 juli 2018 15:55 25 juli 2018 15:56 door Bert-Jan Warbroek.
Bert-Jan Warbroek's Profielfoto
Bert-Jan Warbroek
Onderwerp Auteur
BMW R1200CL vs Camper. #1292
BMW R1200CL vs camper

......

Camper wint.....:(

Voor een week of wat geleden ben ik van de weg af gedrukt door een camper en ik kan dit iedereen afraden!

Ik reed achter de camper en eenmaal op het rechte stuk aangekomen (ongeveer 1300 meter recht uit zonder andere verkeersdeelnemers te zien) heb ik mezelf zichtbaar proberen te maken door in de spiegel te gaan rijden. Ik kon de bestuurder via zijn spiegel zien zitten en toen hij in de spiegel leek te kijken maakte hij ruimte door volledig rechts te gaan rijden i.p.v. midden op de weg. Dus ik dacht mooi man en hop erlangs, nadat ik de camper voor ong. 75% had ingehaald had de beste man geen zin meer of of zoiets en kwam weer naar links...

Ik gas bij (was hem toch al bijna helemaal gepasseerd) en toen kwam de camper ineens met een heftige beweging na links. Dus ik ook uitwijken alleen was het asfalt helaas niet oneindig aanwezig en moest ik een keuze maken of ik de berm in ging of mezelf liet aantikken door de camper in kwestie.
Zoals jullie zullen begrijpen leek de berm mij een beter idee, dus hoppa met 90km/h de brede grasberm in en helaas na een meter of 10 een onzichtbare kuil waar mee de bout waarmee de achterveer in de swingarm gemonteerd zit verboog en brak (ik reed toen nog ongeveer 80 schat ik in).
Door dat de veer klem kwam te zitten tussen swingarm en achterband blokkeerde deze ook met bovengenoemde snelheid.

Gelukkig ben ik niet gevallen en heb geen kapschade en niet onbelangrijk zelf ook niks!! Maar het was wel prettig geweest als de beste man even gestopt was, maar helaas is hij door gereden.

Gister bij de garage geweest en de bout is niet op voorraad bij BMW maar hij verwacht hem snel, wel heeft hij het de motor provisorisch gemaakt zodat hij een blokje om kon om te kijken of er verder nog iets kapot was (of ontzet).
Gelukkig niks van dit alles dus de kosten zullen meevallen.

Advies aan jullie allen! Deze BMW’s zijn niet zo goed in of-road....:angry: :S :pinch:

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden
Naar boven