U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

BMW R18 Nieuws

08 juni 2020 12:18 08 juni 2020 15:03 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Berichten: 392
Meer
BMW R18 Nieuws #2568
Van Chris de Wolff ontving ik de volgende foto's en deze tekst. Zoals enkele weten woont en werkt hij in Zwitserland en daar stond de R18 bij de dealer Filmpje vind je Hier

Was vandaag bij de BMW dealer in Geneve en daar was de nieuwe R1800 tentoongesteld.
Leuk om te zien. Lage zit, weinig chroom, beetje nepkapjes aan de zijkant die de motorkop moet voorstellen en met een behoorlijk prijskaartje. Het geluid is bijna als een R1200c.


klik op bijlage en hij opent zich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2020 17:30 06 apr 2020 17:50 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2468
Ja dat is smullen Rene, ik heb toch wel even gedacht zou het echt zo zijn dat ze HD in de Company erbij nemen.
Maar gelukkig (voorlopig nog?) geen gevrij met Trump maar de echte Duitse gründlichheit .

Na het kijken van de Soulstory 9 ook gewoon doorgaan met de vervolg filmpjes,
ze zijn allemaal echt geweldig om een indruk te krijgen van deze nieuwe toerbuffel vind ik.
We moeten wel in "spier" training want hij weegt volgens informatie in dit filmpje 345 kg :evil:

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2020 10:18
Olaf Woerden
Berichten: 6
Meer
BMW R18 Nieuws #2467
De langverwachte onthulling van de R18 is geweest.
Duidelijk op de USA markt gericht, daar is prijs van basismodel $17,500
Terwijl het vergelijkbare model in NL maar liefst € 27,200 gaat kosten.....
Dat prijsverschil is niet enkel de bpm.

Maar heel slim gedaan door de verschillende modellen meteen op de markt te zetten, evenals het eenvoudig kunnen “customized” van de fiets door aansluitingen en kabelwerk eenvoudig te kunnen veranderen.
Zelf heb ik voorkeur voor model met grote stuurkuip, maar zal nog even doorsparen worden.

Naar ik aanneem gaat ons clubje de R18 toch ook omarmen als cruisers?
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen
Groeten
Olaf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2020 10:03 04 apr 2020 11:56 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Berichten: 392
Meer
BMW R18 Nieuws #2466
Nou de R18 is er toch gekomen. Hij zal een beetje gaan kosten maar dan heb je een R18.
Met de nieuwe BMW R 18 voegt BMW Motorrad aan zijn Heritage line-up een oppermachtige cruiser toe. Niet eerder had een BMW motorfiets zoveel kenmerken van vroegere, roemruchte modellen. De styling van de R 18 is overduidelijk geïnspireerd op fameuze voorgangers, zoals de BMW R 5, en weerspiegelt de essentie van een motorfiets: puristisch, met ongecompliceerde technologie en een boxermotor als epicentrum van rijplezier, gecombineerd met ‘good vibrations’.

Met de nieuwe BMW R 18 voegt BMW Motorrad aan zijn Heritage line-up een oppermachtige cruiser toe. Niet eerder had een BMW motorfiets zoveel kenmerken van vroegere, roemruchte modellen – zowel technisch als in termen van design en styling. De styling van de R 18 is overduidelijk geïnspireerd op fameuze voorgangers, zoals de BMW R 5, en weerspiegelt de essentie van een motorfiets: puristisch, met ongecompliceerde technologie en een boxermotor als epicentrum van rijplezier, gecombineerd met ‘good vibrations’. Klassiek design ontmoet moderne technologie wat resulteert in een fascinerend totaalconcept – De R 18 biedt een rijbeleving die zowel gecultiveerd als zinnenprikkelend is.

De grootste BMW boxermotor aller tijden met altijd ruim voldoende koppel.
Een nieuw ontwikkelde tweecilinder boxermotor vormt het kloppend hart van de BMW R 18 – de ‘Big Boxer’. Met zijn imposante uiterlijk en bouwwijze oogt hij als de traditionele luchtgekoelde boxermotoren die een heel eigen en inspirerende rijbeleving bieden, al sinds 1923 toen BMW Motorrad begon met productie motorfietsen. De R 18 heeft de grootste in serie geproduceerde boxermotor ooit met een cilinderinhoud van 1.802 cm3. De krachtbron levert een vermogen van 67 kW (91 pk) bij 4.750 toeren per minuut. Tussen 2.000 en 4.000 toeren per minuut is altijd meer dan 150 Nm aan koppel voor handen. Deze immense trekkracht gaat gepaard met een vol en oren strelend uitlaatgeluid.

Dubbel wiegframe van stalen buizen en swingarm met cardan.
De BMW R 18 heeft een dubbel wiegframe van stalen buizen. BMW Motorrad heeft een traditie met dit frametype. Buitengewone productiekwaliteit en nauwgezette aandacht voor detail blijkt uit de haast naadloze lasverbindingen van de buizen en uit de gegoten of gesmede delen. Net als bij de legendarische BMW R 5 is er sprake van een swingarm met cardanaandrijving die in een authentieke stijl is opgebouwd met boutverbindingen.

Telescopische voorvork, cantilever veerunit achter, spaakwielen en schijfremmen.
De vering en demping van de BMW R 18 hebben geen elektronische instellingen. De telescopische voorvork en de centrale veerunit achter met progressieve demping en instelbare veervoorspanning verzekeren niettemin een superieure wielgeleiding en prima veercomfort. Net als bij de BMW R 5 schuiven de bewegende vorkbenen in een omhullende kraag. De veerbenen hebben een diameter van 49 millimeter. De veerweg voor bedraagt 120 millimeter en achter is die 90 millimeter. Het remsysteem van de nieuwe BMW R 18 opereert met dubbele schijven voor en een enkele schijf achter met vaste vierzuiger remklauwen. De spaakwielen dragen in hoge mate bij aan de stijlvolle heritage look.

Uitgebalanceerde ergonomie voor optimale controle.
In lijn met de BMW Motorrad filosofie heeft de BMW R 18 voor een cruiser relatief ver naar achteren geplaatste voetsteunen achter de cilinders. Deze positie zorgt voor een relaxte zithouding en voor optimale controle over de motofiets.

Drie rijmodi, ASC en MSR verhogen rijplezier en veiligheid. Reverse Assist en Hillstart Control optie.
De nieuwe R 18 heeft standaard drie rijmodi ‘Rain’, ‘Roll’ en ‘Rock’ – wat ongebruikelijk is in dit segment. Standaard is eveneens ASC (Automatic Stability Control, uitschakelbaar), dat in hoge mate bijdraagt aan de veiligheid. Verder heeft de R 18 standaard het motorkoppelregelsysteem MSR om wielslip bij acceleratie, bijvoorbeeld op nat of glad wegdek, te beteugelen. Opties zijn onder meer de elektrische achteruitrijhulp Reverse Assist en Hill Start Control dat assisteert bij het vanuit stilstand wegrijden op een helling.

De nieuwe R 18: iconische styling opnieuw geïnterpreteerd, met een robuust ogend frame, moderne technologie en authentieke materialen.
De R 18 showt op meesterlijke wijze de iconische styling van motorfietsen van weleer. Puristisch design tekent zich af in talrijke elementen die zijn geïnspireerd op klassiekers zoals de BMW R 5. Het dubbele wiegframe, de druppelvormige tank, de ‘open’ cardanas en de gepenseelde witte biezen op de lak (optie af fabriek) stammen van de legendarische boxer uit 1936. Het klassiek ogende bodywork van de R 18 is net als vroeger van metaal gemaakt. Ook het uiterlijk van vering en demping stamt van de R 5. Samen met de dubbelzijdige swingarm en de cantilever veerunit achter is het robuust ogende rijwielgedeelte van de R 5 visueel perfect vertaald naar de moderne tijd.

De BMW R 18 First Edition: exclusieve lak en chroom.
BMW Motorrad introduceert de R 18 wereldwijd als exclusieve R 18 First Edition. De First Edition onderscheidt zich door de klassieke zwarte lak met de gepenseelde witte biezen. Andere opvallende zaken zijn de vele chrome elementen, een badge in het zadel en een ‘First Edition’ chromen opdruk op de zijschilden.

Design biedt optimale mogelijkheden voor customising en personalisatie.
De BMW R 18 is van huis uit ontworpen voor personaliseren. De hele layout van de motorfiets is daarop gericht. Zo is het achterframe gemakkelijk te verwijderen en zijn delen eenvoudig te demonteren. De bevestigingspunten van hydraulische leidingen voor remmen en koppeling en de kabels maken het eenvoudig om een hoger of lager stuur inclusief bijpassende leidingen en kabels te monteren. De cilinderkopdeksels en de cover aan de voorzijde van het motorblok zijn eveneens eenvoudig uitwisselbaar.

Customising parts en Roland Sands designcollecties ‘Machined’ en ‘2-Tone Black’.
De uitgebreide range van BMW Motorrad Accessories biedt liefhebbers een scala aan mogelijkheden voor personalisatie. Zo zijn er twee verschillende designcollecties van gefreesde aluminium delen direct bij de marktintroductie beschikbaar: ‘Machined’ en ‘2-Tone-Black’. De designcollecties zijn samen met Roland Sands Design ontwikkeld.

Co-branding met beroemde merken: BMW Motorrad en Mustang Seats en ook Vance & Hines uitlaatsystemen ‘Made in USA’.
Voor het accessoire- en customising programma van de nieuwe R 18 heeft BMW Motorrad ook samengewerkt met Roland Sands Design en andere bekende leveranciers. De Amerikaanse fabrikant Mustang Seats levert diverse kwalitatief hoogwaardige met de hand gemaakte zadels. Samen met specialist Vance & Hines zijn specifieke uitlaatsystemen ontwikkeld.

De highlights van de nieuwe BMW R 18:

Iconische styling met authentieke materialen ontmoet moderne technologie.
Grootste BMW boxermotor ooit met een inhoud van 1.802 cm3.
Vermogen 67 kW (91 pk) bij 4.750 tpm, maximum koppel 158 Nm bij 3.000 tpm.
Meer dan 150 Nm beschikbaar van 2.000 tot aan 4.000 tpm.
In openlucht draaiende cardanas zoals bij klassieke modellen.
Vakkundig gemaakt dubbel wiegframe van stalen buizen.
Dubbele swingarm achter van robuust design.
Telescopische voorvork met kragen en cantilever veerunit achter met progressieve demping.
Uitgebalanceerde ergonomie voor relaxte zithouding en optimale controle.
Schijfremmen voor en achter en spaakwielen.
State-of-the-art LED verlichtingstechnologie in klassieke vorm.
Adaptieve bochtenverlichting voor betere verlichting van de weg in bochten (optioneel).
Klassiek gevormde ronde tellers met geïntegreerd display.
Keyless Ride of gebruiksvriendelijk via remote control.
Standaard drie rijmodi, ASC en MSR.
Reverse Assist voor gemakkelijk manoeuvreren en Hill Start Control (beide optioneel).
BMW R 18 First Edition: exclusieve look dankzij zwarte lak met witte biezen en chromen delen.
Uitgebreid scala aan extra uitrustingen en Original BMW Motorrad Accessories evenals een specifiek voor de R 18 ontworpen Ride & Style Collection.

www.bmw-motorrad.nl/nl/modellen/heritage/r18.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 14:35
Rene Kilsdonk
Berichten: 392
Meer
BMW R18 Nieuws #2426
Zou dit misschien het grote nieuws worden op 3 april 2020
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2020 13:05
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2425
Hallo dames en heren BMW Cruiser Owners,

In deze vervelende "Virus" tijden heb ik voor jullie weer een nieuwe aflevering van de BMW Soulstory


Veel kijk plezier :woohoo:

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 21:04
Jan Wildvank
Berichten: 22
Meer
BMW R18 Nieuws #2407
Aanstaande donderdag is er een sneak preview van de R18 bij BMW in Rijswijk. Helaas ben ik verhinderd anders kon ik erheen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2020 16:48
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2404
Ja hoor het is aanstaande;



Onze harten gaan nu snelle kloppen.:woohoo:

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2020 15:24 01 mrt 2020 15:26 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2393
Heel goed Theo bedankt ,ik wil toch even deze plaat laten zien.



En voor wie er meer willen zien, ga naar de post van Theo Jegerings met het filmpje een paar hieronder.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2020 14:30
Hans Steingrover
Berichten: 72
Meer
BMW R18 Nieuws #2392
Helemaal duidelijk zo Theo :) Zelf heb ik 82.000 km op de teller staan, heb 'm 20 jaar in bezit, is van 97 en heb ik eigenlijk op een accu ( twee ) , startmotor en banden na geen problemen. Heb er een rondje Balkan ( t/m Dubrovnik en via Italie terug ) en twee maal zuid-spanje en Schotland opzitten en verwacht eigenlijk wel een keer de koppelingsplaten tegen te komen die ik ( geen eenv. klus ) wel zelf wil gaan trachten te klaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2020 09:53
Theo Jegerings
Berichten: 50
Meer
BMW R18 Nieuws #2391
Ah, nu wordt t helder. Je refereerde aan een eerdere opmerking. Die had ik al niet meer paraat. Ik rij nu mijn 2e Cruiser. De eerste een gewone R1200C uit 98 heb ik ruim 3 jaar gereden. Daarmee zonder veel problemen bijna 100.000 km gereden, Wel een keer de koppelingsplaten moeten laten vervangen, en uiteraard een hoop klein onderhoud. Weet ik al niet meer zo goed. En ik had er een keer een zwaar ongeluk mee gehad waardoor er nogal wat schade hersteld moest worden. Nu rij ik al weer 3 jaar een Independent uit 2003. Kwa rijgedrag een groot verschil met de vorige. Deze kocht ik met 25000 op de teller, en die staat nu op 100.000. Hier heb ik al 2 keer de koppelingsplaten moeten vervangen en wat lagers van de cardan. Maar ik ben zelf A-technisch en laat alles bij mijn garage doen. Ik wil alleen maar rijden en genieten van deze heerlijke motor.
Ik rij bijna ieder weekend, als het maar een beetje droog is. En verder een keer per jaar een grote reis van 5000-8000 km. En dan nog wat weekendjes naar Oosterburen , Luxemburg of Vogezen etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2020 22:02 29 feb 2020 22:05 door Hans Steingrover. Reden: Vraag vergeten.
Hans Steingrover
Berichten: 72
Meer
BMW R18 Nieuws #2390
Mee op zitten schrijf je Theo, ik haal daar uit dat je in 6 jaar 170.000 km gereden heb. Best veel voor een vrijetijdsmotor ....... ben dan heel nieuwsgierig naar slijtage etc. vertel is wat meer daarover a.u.b. koppeling al eens vervangen ? , cardan gereviseerd o.i.d. ik ben daar oprecht nieuwsgierig naar. Of bedoel je 170.000km in totaliteit incl. gebruik van de vorige eigenaar , ook dan gelden bovenstaande vragen maar wellicht wat lastiger te beantwoorden.
Met vriendelijke groet, Hans
P.S.
Wat is inmiddels Theo jouw kilometerstand ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2020 20:06
Theo Jegerings
Berichten: 50
Meer
BMW R18 Nieuws #2388
Ik snap m niet Hans! ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2020 18:43
Rene Kilsdonk
Berichten: 392
Meer
BMW R18 Nieuws #2387
Het lijkt wel of ze steeds lelijker worden, ik denk nog steeds dat dit niets gaat worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2020 17:55
Hans Steingrover
Berichten: 72
Meer
BMW R18 Nieuws #2386
170.000 km Theo ??? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2020 17:38
Theo Jegerings
Berichten: 50
Meer
BMW R18 Nieuws #2385
En dan nu dit !! ::

Weer een nieuwe versie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2020 16:03 28 feb 2020 12:19 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2382
Helaas was er op de Motorbeurs in Utrecht vorige week, geen model en ook bij niemand van BMW Motorrad Nederland of zijn dealers was nieuws over de nieuwe BMW Cruiser R18/2.
Ik heb hier voor jullie wel wat:



Geniet ervan en doe ermee wat je wil. :woohoo:


Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2020 18:05
Theo Jegerings
Berichten: 50
Meer
BMW R18 Nieuws #2355
Interessante bijdrage. De presentator is eigenlijk heel lovend over de R18 maar vond dat hij toch wat te zeiken moest hebben over een achilleshiel. Ik rij nu een jaar of 6 de cruiser en heb er zo'n 170000 km mee opzitten en nooit het gevoel dat ik voetsteunen om languit te liggen nodig heb. Sterker, ik leg wel eens op een lange rustige weg mijn benen op de cilinderbars, maar vind dat eigenlijk helemaal niet fijn rijden. In de normale zit rijd je gewoon het fijnste. En heb je de beste controle over je machine. En ja, na een uur of anderhalf wordt ik ook wel wat moe. Beste remedie is dan even stoppen, benen strekken en een bakje koffie.
Ik verwacht dat de R18 een geweldige motor wordt. Wellicht met net zo'n slechte verkoopresultaten als de R1200C , maar heeft wel alles in zich om een CULTMOTOR te worden voor een kleine groep liefhebbers!
En dat zijn wij toch!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2020 17:27
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2352
Ik vond vandaag ook een kritische noot op het Cruiser R18 plan van BMW;


Kijk gerust en bedenk wat je er van vind :huh:

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2020 17:11 31 jan 2020 17:12 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Berichten: 423
Meer
BMW R18 Nieuws #2336
In Brussel zag je het volgende;



Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.812 seconden
Naar boven