U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Groot cruiser nieuws BMW

06 feb 2020 18:05
Theo Jegerings
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2355
Interessante bijdrage. De presentator is eigenlijk heel lovend over de R18 maar vond dat hij toch wat te zeiken moest hebben over een achilleshiel. Ik rij nu een jaar of 6 de cruiser en heb er zo'n 170000 km mee opzitten en nooit het gevoel dat ik voetsteunen om languit te liggen nodig heb. Sterker, ik leg wel eens op een lange rustige weg mijn benen op de cilinderbars, maar vind dat eigenlijk helemaal niet fijn rijden. In de normale zit rijd je gewoon het fijnste. En heb je de beste controle over je machine. En ja, na een uur of anderhalf wordt ik ook wel wat moe. Beste remedie is dan even stoppen, benen strekken en een bakje koffie.
Ik verwacht dat de R18 een geweldige motor wordt. Wellicht met net zo'n slechte verkoopresultaten als de R1200C , maar heeft wel alles in zich om een CULTMOTOR te worden voor een kleine groep liefhebbers!
En dat zijn wij toch!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2020 17:27
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2352
Ik vond vandaag ook een kritische noot op het Cruiser R18 plan van BMW;

Kijk gerust en bedenk wat je er van vind :huh:

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

31 jan 2020 17:11 31 jan 2020 17:12 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2336
In Brussel zag je het volgende;

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

23 jan 2020 09:21 23 jan 2020 16:07 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2327
Van BMW Motorrad ontving ik van morgen deze aanvulling op de Soulstory,
altijd leuk om onze nieuwsgierigheid weer te stillen.

En je kunt als je wil zo ie zo verder genieten van de diversen nieuwe BMW futures, als je bij de zoek functie "BMW motorrad" of A Bavarian in tikt komen er daaronder nog veel meer leuke dingen.

Ik geniet enorm van die opbouw van dingen in die platte lands schuurtjes waar het echt wordt onderzocht en getest hoe wij straks kunnen genieten.
En ik denk ook dat er daar in die verscholen werkplaatsjes er ook al werd getest voor onze cruisers in de vroege jaren 90, ja dat boxer gevoel is mij heilig.
Ik hoop natuurlijk wel dat ze bij de materiaal keuze deze keer wat zorgvuldiger te werk zullen gaan.
Maar dat zit wel goed denk ik zoals ik ze b.v. in deze film hoorde praten over het uitlaatsysteem van de R18.

Je verliest je balans
Als je stil staat

03 jan 2020 06:00 05 jan 2020 15:56 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2303
Wat goed om te lezen dat je een "echte" Cruiser liefhebber bent Theo en daar zelfs je hele gezin in mee krijgt, chapeau.:woohoo:
Maar ik denk wel dat de Fa. van Harten en jij niet matchen in deze, misschien moet je eens gaan buurten bij Simako BDM in Elst.
Die hebben snode plannen met de nieuwe cruiser plannen van BMW Motorrad.

Zij zien de BMW R 18 niet alleen als motor, maar als een echte beleving. Een voor BMW nieuw concept dat pas echt tot zijn recht komt door de entourage hierop af te stemmen. Zij zijn zodanig overtuigd van het succes van deze nieuwe modellijn dat ze binnenkort (aug-sept.) de eerste verdieping in Elst geheel gaan ombouwen naar het eerste Heritage Experience center van Nederland!
Dat moet zeker een bezoekje waar zijn voor iedere BMW Cruiser Owner en dus zeker iemand zoals jij.:ohmy:

Ze bieden zelfs de heel erg geintresseerde Cruiser fan een "pre order status" aan, maar dat moet je dan wel bevestigen met 1000 euro inschrijfgeld.
Ik heb begrepen dat dit nog geen verplichting tot aankoop en aflevering inhoud is maar een bevestiging van interesse en een volgorde van een aankoop gesprek inhoud.
Wil je bij een van de eerste in Nederland zijn is dat natuurlijk wel een overweging waard denk ik.

Blijf niettemin genieten van de mythische filmpjes en verhalen van dit nieuwe wereld wonder, voor je het weet is het, of gaat het je voorbij.:side:

Je verliest je balans
Als je stil staat

02 jan 2020 14:25
Theo Vrouwenvelder
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2302
Wat bouwt BMW deze mythe toch mooi op.
Je hoopt een goed beeld te krijgen van de nieuwe R1800.
Bij wijze van spreken de geur van nieuw al te kunnen opsnuiven
In plaats daarvan blijven het sfeerbeelden van een hipster die op bezoek gaat bij een krasse knar met een verzameling oude BMW’s.
Ik geef toe: ik ben al aan het sparen, een extra krantenwijk wordt in overweging genomen, ook voor mijn vrouw.
Want wat ik tot nu toe gezien heb van de R1800 is prachtig.
Maar ja, ik wil hem wel eerst in het “eggie” zien.
Bij van Harten BMW in Amersfoort liet ik vallen dat ik afzie van de aanschaf van een GS Adventure en voor de R1800 ga.
Ik hoopte daarmee voor een exclusieve proefrit uitgenodigd te worden.
“Weet u dat je twee R-Nine t’s kunt kopen voor één R1800?”
“En die R-Nine t kunnen we customizen zoals u dat wilt.”
Kordaat schudde ik mijn hoofd: het is de R1800 of niets!
“Dan blijf ik liever bij mijn vertrouwde Cruiser”.
De mythe blijft in stand.

Theo Vrouwenvelder

02 jan 2020 13:26
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2301
BMW Motorrad heeft de nieuwe soulstory op het internet gezet, ik wil die jullie niet onthouden.
Het wordt echt de opvolger van onze Cruisers, ik hoor al leden die aan het sparen zijn, ik moet het doen met "gokken" en dat is helaas met de jaarwisseling niet gelukt.:evil:

Dus ga genieten van ;

Je verliest je balans
Als je stil staat

05 dec 2019 16:24 05 dec 2019 16:39 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2277
Op motor.nl (het vroegere promotor) vond ik :

BMW Concept R18 1
Gaaf dat er een F900XR en F900R komen. Oh wow ook nog een nieuwe S1000XR, cool. Maar eigenlijk hadden we begin deze maand op de beursvloer in Milaan wel iets anders van BMW verwacht. Die R18 bijvoorbeeld, waar de Duitsers ons al zo lang mee plagen.

Het enige dat we zagen was een tweede fabrieksconcept. Daarvoor is toepasselijke naam Concept R18/2 bedacht, waar een zeer creatieve Duitser voor betaald is. Goed, dat hij eraan komt staat buiten kijf. Maar wanneer is nog even de vraag. Vandaag kregen we wel alvast wat meer informatie over de ‘Big Boxer’. Zit je klaar? Hier komen de specificaties van het BMW R18 motorblok!

R18 specificaties
De R18 zal de grootste capaciteit tweecilinder boxer worden die de wereld ooit heeft gezien. De motor is volledig vanaf de grond af opgebouwd. Daarbij is goed in het achterhoofd gehouden dat hij ervan buitenaf klassiek uit moet zien maar van binnen een technisch hoogstandje moet zijn. Daarom is de R18 opgebouwd als de allereerste boxermotor van BMW, met de motor en transmissie in gescheiden behuizingen. Wel is het een lucht/oliegekoelde blok, in tegenstelling tot de oude luchtgekoelde boxers.

De boring is 107,1 mm en de slag 100 mm. Daarmee hebben de twee cilinders samen een totaalvolume van 1.802 cc hebben. De compressie is 9,6:1 waarmee het piekvermogen op 91 pk (67 kW) en het maximale koppel op 158 uitkomt. Piekvermogen bereik je bij 4.750 toeren per minuut, het maximumkoppel al bij 3.000 toeren. Overigens is er van dat koppel al 150 Nm beschikbaar bij slechts 2.000 tpm. De rode lijn ligt bij 5.750 toeren.

BMW R18 Big Boxer
Een concepttekening van het BMW R18 ‘Big Boxer’-motorblok.
Door dat er enorme krachten op de krukas komen te staan is er gekozen om met gehard staal te werken. De twee zuigers zijn gemaakt van gegoten aluminium en zijn voorzien van een NiCaSil-coating op het vlamfront. Hadden we al gezegd dat het – zoals het hoort, volgens puristen – een kopklepmotor is? Wel modern zijn de vier kleppen per cilinder en dubbele ontsteking.

Verder zien we in de transmissie een enkele droge koppelingsplaat. Daarop is wel een anti-hopsysteem op aangesloten om een slepend achterwiel bij hard terugschakelen te voorkomen. De R18 maakt gebruik van een wetsump zesbak waar optioneel ook een achteruitversnelling ingezet kan worden. Ook gaaf is de cardanas die – net als vroeger – open is als een schroefas. Over retro of heritage gesproken zeg! Zoals verplicht vanaf 2020 voldoet de big boxer BMW R18 motorblok aan de Euro-5 normeringen wat betreft emissie. Daarom is er een driedelige katalysator in de uitlaat gebouwd.

Het zal nu niet lang meer duren voor we de definitieve productie BMW R18 zullen gaan zien. Zodra hij gepresenteerd wordt, zie je hem natuurlijk hier.

Maar misschien mag ik er vanuit gaan dat jullie dat ook al hebben?
Voor de zekerheid wilde ik dit nieuws graag met jullie delen, want ondanks het feit dat sommige onder ons denken dat BMW deze cruiser niet zal gaan bouwen en de meeste onder ons (waaronder ik zelf) het budget er niet voor zullen hebben is het m.i. toch smullen van dit nieuws.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

02 dec 2019 22:10
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2272
In het kader van de BMW Bavarian Soulstory is nu ook deel vier gepresenteerd, hier is hij voor jullie

Je verliest je balans
Als je stil staat

23 nov 2019 15:10 03 dec 2019 22:33 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2260
In het kader van de nieuwe BMW Cruiser , heeft BMW Motorrad een programma "BMW Bavarian Soulstory " en die stuurde mij deze week dit filmpje

Je verliest je balans
Als je stil staat

06 nov 2019 10:53
Theo Jegerings
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2247

Volgens mij wordt dit de nieuw cruiser R1800
Bijlagen:

06 nov 2019 09:32 06 nov 2019 09:35 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2246
Op de EICMA in Milaan was er vanmorgen een nieuw filmpje te zien over de nieuwe BMW Cruiser R 18/2

Je verliest je balans
Als je stil staat

28 okt 2019 12:34 08 nov 2019 17:17 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2224
Er is meer nieuws over de R18;
simako-bdm.nl/het-laatste-nieuws-over-de-bmw-r18?utm_campaig...s&utm_medium=email&utm_source=Newsletter

Ik weet natuurlijk niet of jullie zelf al op die nieuws brief bij je dealer of BMW Motorrad zijn geabonneerd maar ik dacht laat ik het maar even melden.
Zo niet doe het dan even , meld je aan en zie alle nieuws en "verlekker"je eraan.

Je verliest je balans
Als je stil staat

18 okt 2019 20:06
Theo Vrouwenvelder
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2205
Nou René, die BMW mogen ze houden, die valt in de categorie “strijkijzers”.
Zo lelijk!

Theo

14 okt 2019 18:49
Rene Kilsdonk
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2204

Of wordt dit de nieuwe cruiser

Bijlagen:

31 juli 2019 11:56 31 juli 2019 12:17 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #2110
Niet alleen gaaf, maar ook mooi en eigenlijk "te mooi" om in een grote vitrinekast te gaan zetten toch ;)

En wil je nog meer genieten van deze toekomstige CRUISER kijk dan op www.youtube.com . en tik in BMW R18 want daar komen steeds meer nieuwe filmpjes, amazing.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

07 juni 2019 23:48
Jeroen van Druten
Meer
Onderwerp Auteur
Groot cruiser nieuws BMW #1995
Ik vind m toch wel erg gaaf. Wat zou ie kosten?

07 juni 2019 17:45 07 juni 2019 17:56 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #1994
het blijft toch allemaal geweldig nieuws hé.

Kijk bv. de video's op

Je hoort er zeggen op het nieuwe cruiser model eind 2020.:woohoo:

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

02 juni 2019 10:43
Philip Groenendijk's Profielfoto
Philip Groenendijk
Groot cruiser nieuws BMW #1981
Erg gaaf, minimalistisch. Zal in de woonkamer zeker niet misstaan. Al er dan wel letterlijk en figuurlijk drempels genomen moeten worden, hierbij denk ik ook aan mijn vrouw ;-)
Hopelijk brengen ze hem zo uit, wel knipperlichten een verplichting zijn, denk ik. Of gewoon weer netjes handje uit steken :-)
Bijlagen:

30 mei 2019 17:44 30 mei 2019 18:17 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Groot cruiser nieuws BMW #1977
Via de nieuwsbrief van BMW Motorrad kwam er vandaag toch meer nieuws over de plannen voor een vernieuwde poging om een BMW cruiser te gaan uitbrengen.

Dat is best goed nieuws toch? :woohoo:

BMW CONCEPT R 18 BRULLEND VAN START.
Vormgeving van toen, technologie van nu.
Onlangs presenteerde BMW Motorrad op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este een studiemodel. En wat voor een! Dit is de BMW Motorrad Concept R 18. Een retro cruiser waar je vooral naar moet kijken. De vormgeving is gebaseerd op de BMW-klassiekers van weleer gecombineerd met de hypermoderne technologie van vandaag. Het is de wereldprimeur waarop de custom-scene met smart zat te wachten – een BMW Motorrad custom concept met een nieuw prototype twin-motor – het grootste boxerblok die ooit gebouwd is voor gebruik in een motorfiets. Deze pure, gestripte bike geeft een flinke hint van wat er op ons af komt in het cruiser-segment!

Laten we het nieuws volgen en zorg er dan dus voor dat je ook een dergelijke nieuws brief krijgt, bijvoorbeeld via je BMW dealer in de buurt.B)
Ook even neuzen op Youtube onder R18 the new concept van BMW geeft je zelfs bewegende informatie, genieten maar.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.610 seconden
Naar boven