U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode

29 mei 2020 09:28
Rene Kilsdonk
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2543
Mocht je vanaf 1 juni met een pont willen oversteken hou dan rekening dat sommige veren eisen dat je een mondkapje gebruikt.
www.riveer.nl/riveer-corona/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2020 09:28
Rene Kilsdonk
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2542
Mocht je vanaf 1 juni met een pont willen oversteken hou dan rekening dat sommige veren eisen dat je een mondkapje gebruikt.
www.riveer.nl/riveer-corona/

23 mei 2020 20:05 25 mei 2020 13:05 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2527
Vandaag is het Hemelvaartsdag en ben ik uitgenodigd door Frans uit Heemskerk voor een gezellig toertje met onze BMW Cruiser en om hiervoor naar het noorden te komen.
Met een kleine belronde sloten er nog een paar clubgenoten aan om toch ook weer eens te kunnen bijpraten en te genieten van onze gezamenlijke hobby, de BMW cruiser.
Wilco stelde spontaan zijn bedrijfspand in Beverwijk van Flexcorail beschikbaar om te verzamelen (bedankt).

Omdat ik al vroeg aanwezig was kreeg ik een rondleiding door zijn zorgvuldig opgebouwde cave waarin hij de Nederlandsche spoorwegen ondersteunt met allerlei infrastructurele aanpassingen. Omdat John een overmaat band op zijn voorwiel had gemonteerd moest Frans daar het zijne van weten.

Gelukkig werd de roep voor koffie onmiddellijk door Rene Jan en de andere opgevolgd om naar het zgn vrijdagmiddag café te gaan.
Frans kon het niet laten om direct te experimenteren met een selfie in deze ruimte.

Omdat bijna alle mannen koeken mee gebracht hadden was het moeilijk zoeken welke het eerste op moesten, gelukkig waren we het snel eens dat we ze over de hele toerrit zouden op peuzelen bij gebrek aan ordentelijke horeca deze dag.:woohoo:

Net als zes jonge koetjes die voor het eerst de wei in mochten gingen we van start op een ProRail route uit 2014, die door de plaatselijke gids Rene vakkundig was aangepast aan de plaatselijke aanpassingen aan deze route zoals verplaatste fietspaden en een afgesloten zeesluis.
Op de eerste stop bij een bussluis nabij Zaandam werd er volop gesproken over staat van onze cruisers die het na gemiddeld twintig jaar toch nog steeds in puike conditie waren gehouden door de verschillende "owners" van dit Duitse kwaliteits product.

er werd hier wederom flink gehapt in de diversen koek producten die waren mee gebracht. De twee J"s uit ons gezelschap hielden de rit hier voor gezien en reden weer huiswaarts. De overgebleven vier musketiers lieten hun machientje vrolijk snoeven over de vele dijkjes die het Noord Hollandse landschap hun aanbood. Het viel mij op dat de diversen soorten woningen hier in het landschap boven Amsterdam er heel behoorlijk uitzien. ik neem aan dat de camera op de motorfiets van Renee dat allemaal geregistreerd heeft.

Bij gebrek aan de gebruikelijk horeca op deze toertochtjes werd er ook deze dag geluncht op een benzine station, deze keer van BP dat helaas in een werkomgeving lag waardoor de kijker op het verkeerde been werd gezet en niet de schoonheid en weidsheid van het landschap werd gezien.

Eenmaal weer onder het Noordzeekanaal te zijn doorgereden kwamen we in de Haarlemmermeer, waar ik kon laten zien waar ik geboren ben in Vijfhuizen waar het huisje er nog steeds net zo bijstond als hoe ik het 65 jaar geleden had verlaten.
De wegen rond Vogelenzang en Zandvoort werden wel wat drukker maar nog steeds goed berijdbaar, bij het bekende restaurant Loetje in Haarlem namen we afscheid van elkaar en kijken we terug op een geslaagde motordag waarin we ons eigen Nederland in volle zon en met blauwe lucht weer enorm hebben gewaardeerd.

We hopen wel dat we binnenkort weer vanuit onze "Owner Group" iets kunnen gaan organiseren waar we met meer cruisers van kunnen genieten.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

09 mei 2020 22:55 23 mei 2020 16:41 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2505
Vandaag ook weer een ritje gemaakt onder het "Corona" regime nu met Igor en het was in een woord geweldig.
Igor had nieuwe banden gemonteerd dus moest het ook even proberen, ik had een nieuwe navigatie en wilde die uitproberen.
Het was natuurlijk ook geweldig weer vandaag, dus waren we echt zomers gekleed, maar toch wel een thermoskannetje in de koffer met een zakje koekjes.
Omdat we elkaar al heel lang niet meer gesproken hadden zijn we wel vier keer gestopt om bij te praten en o.a. onze test ervaringen uit te wisselen.

Bij kasteel de Haar zagen we zelfs twee motorrijdsters die op een primus brandertje verse koffie aan het zetten waren, nou dat is toch je ware motorplezier toch :woohoo:

Toen we na ongeveer 175 km gingen evalueren was Igor heel tevreden over zijn nieuwe Michelin banden en ik moet toegeven dat het profiel er mooier uitziet als de Bridgestone van mij, maar of dat ook het comfort en de wegligging verbeterd verteld deze rit nog niet.
We moeten dus nog een keer de weg op.:side:
Daar entegen waren we het wel roerend eens dat de nieuwe Garmin XT een top navigatie apparaat is, niet alleen het heldere scherm maar ook de functionaliteit van o.a. de kronkel wegen geeft verrassende wegen te zien in onze regio.

We hopen wel dat er straks na 1 juni toch wel weer wat horeca bedrijven hun deuren zullen openen en ons willen ontvangen, dan kunnen we weer met wat meer BMW cruisers op stap.
Hoewel de visjes die we vandaag hebben verorberd in Kockengen uit de viscaravan uit Spakenburg niet te versmaden waren hoor :P
We hebben tenslotte nog twee leuke uitgestelde ritten/activiteiten op de plank, al zal het voor onze jubileum dag wel wat later in het jaar gaan worden omdat we daar wel meer deelnemers bij verwachten.

Ik vraag, (het nogmaals) als je in deze vervelende Corona periode toch gaat toeren (of juist niet) vertel en laat het hier eens zien

Je verliest je balans
Als je stil staat

27 apr 2020 14:10
Henk van der Lende
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2495
Mooie rit met Theo en Ron ,Noord Brabant, limburg Duitsland.
En ergens moet je de maas over ,met de pond natuurlijk.
Bijlagen:

26 apr 2020 13:18
Michiel Kruijver
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2494
Met je dochter, ok geen cruiser, een rondje Driehuis, Neck, Wormer, Jisp is geen straf. Ze wordt wel BMW rijder, papa dochter project, R65. Nu vakantie, dus lekker een paar dagen sleutelen/poetsen.

22 apr 2020 18:10
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2493
Wat leuk Frans dat je dit zo snel oppikt, toppie.
Als je er a.s. zaterdag nog iemand bij zou kunnen hebben wil ik best graag mee rijden?

Je verliest je balans
Als je stil staat

22 apr 2020 17:37
Frans Hemels
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2492
Leuk item mannen, top. :)
Is een goed idee Rene, ik heb 3 mooie routes eruit gevist voor as zaterdag met mijn collega en voor volgende week zaterdag met mijn 2 neven. Toppie...
Ik zal wat fotos delen tzt...gr Frans

21 apr 2020 09:56 25 apr 2020 11:40 door Rene Kilsdonk. Reden: Aantal personen aangepast van 3 naar 2.
Rene Kilsdonk
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2490
Dat is heel fijn voor jullie, maar je kunt natuurlijk ook een evenement aanmaken met het maximum deelnemers van 2 personen. Vol = Vol maar dan kan je toch een ritje maken met een mede cruiser volgens de richtlijnen van het RIVM. Zorg zelf voor wat te drinken onderweg, wat te eten en hou de onderlinge afstand op 1,5meter.
Wat ook leuk is voor als je alleen gaat rijden kijk eens bij Download diversen en dan bij nog te rijden of gereden ritten zodat je oude ritjes nog eens kunt rijden.

Oh ja en er kunnen meerdere evenementen op de zelfde dag gemaakt worden. LET WEL 2 PERSONEN PER EVENT.

20 apr 2020 18:58
Henk van der Lende
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2489
Vandaag met prachtig weer een hele mooie rit in Noord Limburg e n Brabant gereden.
Sjaak Erps had een prachtige route gemaakt ,zeer afwisselend door bos,weide,langs water en zelfs
over heuvels.
We hebben zamen ongeveer 170 km gereden.
Het was een geweldige dag.

16 apr 2020 21:33 17 apr 2020 08:00 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2484
Voor vandaag een oproepje gedaan in kleine kring om te "meeten" bij de bushalte aan het einde van Durgerdam richting Marken.:sick:
Tom en mijn persoontje zijn vanaf het benzinestation de Ruygenhoek op de A4 heerlijk binnen door via Aalsmeer, Uithoorn , Ouder Amstel onder Diemen door naar ijburg en vandaar naar Durgerdam gereden. Voor Tom zijn eerste kennismaking met dit unieke stukje Nederland.
Na een kleine vijf minuten kwam Rene aangereden om ons als een volleerd tourguide rond te leiden in zijn woongebied, "het waterland".
Vele mooie en zeer rustige plaatsen als Ransdorp, Watergang Purmerend, Kwadijk en als topper Middelie wat een prachtige omgeving zeg en wat een mooie huizen staan er in dit stukje Nederland zeg.

Het was gewoon heerlijk om voor de afwisseling, weer eens over onze BMW Cruiser te kunnen praten, om b.v. aan te geven hoe je de achterveer wat zou kunnen afstellen.
Al bleef het nu natuurlijk alleen bij het vergelijken.
Maar het beviel ons goed om bij het genot van de meegebrachte koffie wat te eten, de landelijke Corona perikelen eens door te nemen vanuit onze motorhobby visie.
Veel nieuwe gezichtspunten hadden we niet maar wel de hoop dat het snel over mag zijn met die intelligente Lock down en dat we t.o.v. van België Spanje en Italië hier in Nederland toch wel heel goed af zijn.

Ik hoop dat andere clubleden ook de cruiser af en toe uitlaten met inachtneming van de RIVM richtlijnen, laat hier op het forum maar eens weten hoe je dat doet.
Misschien stimuleer je andere en voorkom je misschien een "motor depressie":silly:

Je verliest je balans
Als je stil staat

13 apr 2020 11:34 14 apr 2020 21:48 door Rene Kilsdonk.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2482
Ook vandaag eerste paasdag een heerlijk tochtje gemaakt met mijn BMW Cruiser, samen met John Königsman afgesproken in Cruquius dan via het Groene Hart, Haarzuilens en Breukelen naar Weesp. Een (met meegebrachte) koffie stop met verse stroopwafel in Leimuiden.
En de cruiser van John is uitgerust met een poolse Kalinski uitlaat en ik moet toegeven het klinkt heel sonoor heel beschaafd, we waren echt een harmonieus duo.:ohmy:

gevolgd door een sterk verhaal bij de voormalige "verbeterings- gesticht" in Nieuwersluis.

Het was meer dan goed weer vandaag tijdens het rijden, dus was het thuis heerlijk om in de zon een biertje te drinken.

Om met VI te spreken een Top dag.

Je verliest je balans
Als je stil staat

28 mrt 2020 19:11
Peter Britsemmer
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2458
Heerlijk . Jammer dat er veel niet doorgaat masr blijven rijden zou ik zeggen

28 mrt 2020 18:24 28 mrt 2020 18:25 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2457
Kijk dat is nou je ware mensen, een motorrijder (met hopelijk ook zijn vrouw) die in deze bare tijden toch rijdt maar ook nog bezorgt is om zijn mede clubgenoten.
Chapeau Henk (en Mia) bedankt, gelukkig waren ze allemaal weg hoop ik, want als jij die mee de berg af zou moeten rijden lijkt me zwaar.
Hoewel ze natuurlijk allang weer op hun geboorte gewicht zouden zijn geweest.:woohoo:

Maar leuk mensen, wie volgt?:dry:

Je verliest je balans
Als je stil staat

28 mrt 2020 16:46
Henk van der Lende
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2456
Vandaag mooie rit in het golvend heuvelland.
Een blik over de mooiste cruiser van Nederland naar Gulpen.
Even gekeken bij het restaurant of ik niemand heb achter gelaten met de MM van vorig jaar oktober.
Er waren veel motoren en fietsers onderweg.
De mens moet toch iets.
Bijlagen:

28 mrt 2020 16:02 28 mrt 2020 16:04 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2455

Theo Vrouwenvelder schreef : Bij mooi (motor)weer is het voornemen vrijdagmiddag 3 april opnieuw een “ride-out” te hebben.
Daarbij alle Corona voorzorgsmaatregelen in acht nemend natuurlijk.
Dus wie zijn Cruiser en zichzelf een plezier wil doen.
13.00 uur starten, voor zessen weer thuis.
Zelf broodjes en koffie meenemen.
Nader info volgt.

Theo Vrouwenvelder

Ik zou willen adviseren hou het klein, dit had nu een perfect moment geweest voor die WAMeeting van Rene.
Dus lijkt het mij goed dat we dit gericht doen en niet een openbare oproep naar alle 135 cruisers op deze website.

Je verliest je balans
Als je stil staat

28 mrt 2020 15:41
Rene Kilsdonk
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2453
Wat helaas ook niet doorgaat is dit jaar de BMW Motorrad Days in Garminsch-Patenkirchen , die waren gepland van 03.07.-05.07.2020. Ik vrees dus dat Fano ook niet zal doorgaan. Maar dat wordt 10 april beslist

28 mrt 2020 14:30
Theo Vrouwenvelder
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2452
Bij mooi (motor)weer is het voornemen vrijdagmiddag 3 april opnieuw een “ride-out” te hebben.
Daarbij alle Corona voorzorgsmaatregelen in acht nemend natuurlijk.
Dus wie zijn Cruiser en zichzelf een plezier wil doen.
13.00 uur starten, voor zessen weer thuis.
Zelf broodjes en koffie meenemen.
Nader info volgt.

Theo Vrouwenvelder

28 mrt 2020 08:55
Peter Britsemmer
Meer
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2446
Was een leuke rit
Peter bedankt voor de koffie

27 mrt 2020 23:13 27 mrt 2020 23:17 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
BMW Cruiser Owners Group in "Corona" periode #2444
Zoals ik al schreef bij het "uitstellen" van de voorjaarsrit, onderzoek of je toch een reden en een doel kan vinden om te kunnen motorrijden en club vrienden te ontmoeten.
In België is het recreatief motorrijden verboden, maar wij mogen het nog mits we ons aan het Corona reglement houden.

IK BEN HEEL BENIEUWD HOE JULLIE DAT NU INVULLEN, DUS REAGEER EN SCHRIJF JOUW BELEVING IN DEZE PERIODE.

Op verzoek van Theo Vrouwenvelder heb ik vandaag een hele fijne toer gereden van Alphen aan de Rijn via Haarzuilens naar Weesp.
Peter Britsemmer reed ook me en trakteerde op geweldige gevulde koeken van een top bakker uit Alphen, Ruud Zwinkels deed de rit mee op zijn BMW K1600 omdat zijn cruiser geen uitlaat heeft op dit moment.

Wie neemt de pen op en schrijft iets over haar of zijn belevenissen

Je verliest je balans
Als je stil staat

Tijd voor maken pagina: 1.173 seconden
Naar boven