U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Het Start Stop Systeem

20 sept 2020 08:46 12 okt 2020 11:51 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2703
Harrij en Rene, bedankt voor het mee denken. Ik denk dat het goed is (Rene) dat we dat eens proberen in klein comité.
Met de ervaringen van de WAM App een half jaar geleden lijkt mij dat wel op zijn plaats.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2020 12:49
Rene Kilsdonk
Meer
Het Start Stop Systeem #2701
Toevallig Harry, heb ik Peter vanmorgen een link gestuurd met de app voor Helmchat. Dit is de tekst die op de site van nieuwsmotor.nl staat. Het werkt natuurlijk alleen als je een helmen cardio of een ander communicatie systeem hebt. Je kan ook je headset van je telefoon gebruiken. Eigenlijk is het een soort van Zoom om videobellen en conference calling te doen. Hier de tekst

Nieuw: Helmchat communicatieset app voor motorrijders
18 SEPTEMBER 2020
MOTORNIEUWS
Helmchat is een gratis app, waarmee het mogelijk is om meerdere rijders met verschillende merken communicatiesets toch met elkaar te laten communiceren. De app maakt gebruikt van Jitsi. Dit is een open-source software pakket voor videobellen en conferencecalls. De makers van Helmchat hebben deze software gebruikt om de app mee te bouwen.

Het idee erachter is vrij simpel. Schakel het video gedeelte van het videobellen uit en je houdt automatisch enkel de spraak over, waardoor in principe een groepschat ontstaat. Het enige wat dan nog nodig is om met andere rijders te communiceren is dat zij ook de app downloaden. Je eigen telefoon dient dan via bluetooth gekoppeld te worden aan het communicatiesetje op je eigen helm. Wanneer dan in de app de link geopend wordt die verzonden is door de organisator heeft iedereen op deze manier verbinding met elkaar, ongeacht het merk communicatieset dat gebruik wordt.

Doordat gebruikt gemaakt wordt van een internet verbinding, wordt er wel data verbruikt wanneer het gesprek gaande is. Helmchat claimt rond de 200 MB aan data bij een rit van zes uur. Door het gebruik van een mobiel netwerk is er echter geen beperking in afstand die rijders van elkaar verwijderd kunnen zijn, zoals bij reguliere communicatiesets. Wanneer de mobiele verbinding wegvalt, bijvoorbeeld in de bergen of in gebieden waar de dekking beperkt is, dan pakt de app het gesprek automatisch weer op wanneer er weer verbinding is met het netwerk. Verder is de app voorzien van noise cancellation, waardoor omgevingsgeluiden onderdrukt worden. Verder blijven verbindingen met een navigatiesysteem of het streamen van muziek ook in tact. Helmchat geeft aan dat tot 15 rijders in de chat de beste ervaringen geeft, maar dat het mogelijk is om tot 75 mensen tegelijk in de groepschat te hebben.

De app is gratis te downloaden en persoonlijke gegevens worden niet doorverkocht aan derden. De data die de app verbruikt wordt tijdelijk opgeslagen op een versleutelde server en worden direct verwijderd nadat iedereen de groepschat gesloten heeft. Helmchat is beschikbaar voor zowel Android als Apple toestellen.

Helmchat.eu

19 sept 2020 12:40
Harry van Noord
Meer
Het Start Stop Systeem #2700
Het start-stop, ookwel molen systeem, kan aangevuld worden met communicatie. Ik las recent over een app: helmchat. Een soort Skype / teams / zoom meeting zonder beeld. Gebruikt een (Bluetooth) verbinding met je helm, en een data verbinding voor de communicatie onderling. Over internet dus geen beperking in bereik = km's!

18 sept 2020 21:11
Aad Sloot
Meer
Het Start Stop Systeem #2693
leden.

Ik begrijp dat ik drie dagen te laat ben met mijn reactie.
Zelf denk ik dat het startstop systeem (rare naam voor een route begeleidingssysteem) een goed systeem is om in een groep te rijden.
Dit was pas mijn tweede rit met dit gezelschap en de eerst rit in Noord-Holland ben ik ook in het midden gestart om een beetje de kat uit de boom te kijken.
Al gauw was het mij duidelijk.
In Drenten ging het wat minder dan in Noord-Holland, Ik geef het je ook te doen om als eerste man de route te moeten aflezen en dan ook nog op tijd aangeven
dat er iemand moet gaan staan als w.w. . Ik zat onderweg al te bedenken is het niet makkelijker om als de eerste man richting aangeeft (natuurlijk niet als dit is bij een inhaal actie) de tweede man op de afslag gaat staan en als de tweede dit mist in ieder geval de derde gaat staan. Dat scheelt al een hoop voor de eerste man.
Zelf heb ik minder goede ervaringen met GPS navigatie. Zelfde systemen en zelfde apparatuur maar toch verschillen in de route , maar wellicht verholpen bij 2.0.
Ben een voorstander van contact tussen de eerste en de laatste man.

Hiervoor had ik alleen ervaring met de tanktastochten van vroeger de ANWB. De route was beschikbaar voor een ieder op de gps en
papier en dan is er een tijdslot op de lunch plek waar dan ook een foto moment is. Krijg je minder lintvorming maar ook minder gezelligheid.

Zelf heb ik ook 30 tot 45 min op Peter staan te wachten en een appje gestuurd of de route nog bezig was begrijp nu dat bellen slimmer was.
Misschien is een telefoonlijst ook een idee.
Daarna naar het start en eindpunt gereden die stond nog in Maps. Hier nog een drankje gedaan met een aantal heren.
Al met al heb ik een mooie dag gehad een mooie route gereden door een prachtig landschap met een bevolking dat een motor groep mooi vindt.

groet Aad

15 sept 2020 23:07
Paul Wenselaar
Meer
Het Start Stop Systeem #2688
Rob, bedankt voor je eerlijke bericht. Voor mij geldt het zelfde. Neemt niet weg, dat ik zaterdag heerlijk genoten heb. Heerlijk om te rijden in zun lange sliert. Met 26 schakels kan het altijd een keer iets fout gaan. Goed om dat te evalueren en ik geloof dat we er behoorlijk van geleerd hebben. Wat ik zo mooi vindt is de positieve intentie en betrokkenheid van allemaal.
Ik ben zeker een voorstander van dit systeem en ja het start stop systeem blijft functioneren met goede communicatie. (En geen incidenten)
Ik heb een heerlijk motor weekend gehad met echte BMW liefhebsters. Kijk nu al uit naar de volgende rit.
Groet Paul

Paul W

15 sept 2020 21:16
Rob Hartman
Meer
Het Start Stop Systeem #2687
Hierbij mijn welgemeende excuses dat ik als richtingaanwijzer na bijna een half uur wachten ben vertrokken, ik dacht ; die zijn gaan dwalen en komen dan zeer waarschijnlijk niet meer langs mij . Ik heb er ook absoluut niet bij stil gestaan om Peter als laatste rijder te bellen , nu realiseer ik mij dat dat niet zo snugger is geweest .

15 sept 2020 18:46
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2685
Doen mensen zo snel mogelijk een Meeting organiseren.

Je verliest je balans
Als je stil staat

15 sept 2020 18:40
Rene Kilsdonk
Meer
Het Start Stop Systeem #2684
Al met al weer genoeg discussie om gauw nu het nog mooi weer is een ritje te organiseren en er eens goed over praten en direct uit te voeren. Dan kunnen we gelijk eens kijken of alle routes op diverse gps systemen ook werken. Want al met al via het forum gaan we het start stop systeem niet verbeteren we zullen dat rijdend moeten oplossen. Dus op naar de volgende rit en zoals Peter van der Geest al schreef het blijft een lolletje zo een ritje.

15 sept 2020 17:30 15 sept 2020 19:55 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2681
Simon ik ben het hartgrondig met je oneens wat betreft je conclusie dat het mis ging zaterdag door de calamiteit.
Als je goed opgelet had bij de briefing vooraf aan de rit had je kunnen horen dat door een andere calamiteit de maat van Ab was uitgevallen.
En dat ik de avond ervoor was gevraagd als laatste man cq stofzuiger te fungeren, wat ik uiteraard met liefde voor jullie allemaal heb aanvaard ;-).
Ik had dus geen enkele kennis van de oorspronkelijke route.
De aanpassingen onderweg zijn zeer zeker door ons besproken en overlegd, maar inbreng kon ik niet hebben omdat ik de omgeving niet ken.

Toen ik dus (en dat dit eerder moest, heb ik elders al toegegeven) na het stabiliseren van deze calamiteit weer vertrok van de plaats delict
was er nergens meer een wegwijzer te zien.(en we hadden afgesproken altijd blijven staan toch)
Na enkele km rijden heb ik toen na ampel overleg met Rene en een aantal meerijders die ons weer vonden dus in mijn navigatie de startplaats ingetoetst.
Onderweg daarheen trof ik ook nog een dwalende BMW cruiser, samen reden we naar van Veen. Daar aangekomen herinnerde ik me het op PDF geschetst bijna eindpunt op de TT baan, die dwalende rijder was bekend met deze plek en bracht mij daar heen.
Aldus.

(nu begrijp ik ook de samenzang bij het circuit, het is ook allemaal jouw schuld :evil: )

De verdere uitleg van je betoog onderschrijf ik van harte, maar daar zal nog veel lering en ervaring voor nodig zijn denk ik

Je verliest je balans
Als je stil staat

15 sept 2020 17:12
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2680

Peter van de Geest schreef : Beste mensen,
Hier mijn reactie op de rit van zaterdag en de uitvoering van het start/stop systeem: ik geef het je te doen als je denkt dat je met een maatje een route gaat rijden en er dan alleen voor staat. Vervolgens moet je de route rijden en ook nog eens niet vergeten om op de hoeken een plaats aan te wijzen aan een richting aanwijzer. Het was wat mij betreft een pluim waard!
Als aanvulling op het route systeem is het mijn mening dat iedereen van de regels op de hoogte hoort te zijn en het al of niet aangewezen zelf als tweede rijder hoort te gaan staan daar waar dat nodig is voor de rest van de groep. Dan behoeven er geen commentaren gegeven te worden op de voorrijder. Niet iedereen rijdt zo consequent als ons aller Renee of Peter.

En wat betreft een geplande route downloaden op een Garmin of TomTom: in alle instructiefilms wordt geadviseerd om een route altijd op jou hardware te herberekenen. Op mijn aloude Zumo 660 ben ik hierin nog nooit teleurgesteld.
En als afsluiting wil ik iedereen meegeven, we doen het toch voor ons plezier?

Peter, ik denk niet dat er sprake is van commentaren in deze, maar het uit leggen van tekortkomingen waardoor het proces (route) geen goed vervolg kreeg.
Kijk iedereen kon weten na het instructie gesprek vooraf en de ervaringen van eerder ritten wat er van hem/haar verwacht wordt, maar zelfstandig een positie innemen is wat anders en vereist meer inzicht/ervaring.

En ik weet niet wat je onder consequent rijden bedoeld?

Wat ik wel weet dat b.v. de BMW club Nederland en andere clubs bij meer dan tien deelnemers over gaat naar kleine groepjes met een voorrijder.

En wat jij schetst met herberekenen is met die nieuwe stijl Route plannen 2.0. voor een deel achterhaald.
Maar ook ik vind dat de organisatie een pluim verdiend en die heb ik uitgedeeld ook.

Je verliest je balans
Als je stil staat

15 sept 2020 16:45
Simon Nijenhuis
Meer
Het Start Stop Systeem #2679
Peter,
Afgelopen zaterdag ging het mis. Dat kwam door een calamiteit, waar jij hulp verleende. Wat er vergeten werd, is dat op dat moment jou taak als laatste rijder niet meer uitgevoerd werd. Je hebt geprobeerd om nog in contact te komen met de eerste rijder, maar dat is niet gelukt. We zijn dus doorgereden totdat we bij het TT-circuit kwamen, en tot onze verrassing jou daar zagen staan. Dat kan nooit als je laatste rijder bent. De laatste rijder fungeert als veegploeg en moet altijd de route rijden, wat er ook gebeurt. Je moet dus als laatste rijder de route hoe dan ook kennnen.

Zaterdag werd er ook van de oorspronkelijke route afgeweken door de eerste rijder. Dit vanwege uitlopen in de tijd. De eerste rijder zou zeker de laatste rijder hiervan op de hoogte moeten stellen. Noem het plan B of plan C. Als de laatse rijder maar een seintje krijgt.

Het startstopsysteem werkt feilloos als er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. Daar ging het namelijk in Drenthe mis.
De belangrijkste voorwaarde:
_ 1e rijder (voorrijder), en achterrijder (laatste man) hebben altijd contact met elkaar. (mag met alle technische snufjes geen punt meer zijn).

Reden: Bij een calamiteit moet de eerste rijder meteen door de laaste rijder op de hoogte gesteld kunnen worden. De eerste rijder kan dan de rest achter hem stil zetten.
Vervolgens kan de eerste rijder in overleg met de laatste rijder beslissen of er , afhankelijk van de calamiteit, door gereden gaat worden. Ook kan er dan hulp geboden worden bij de calamiteit. Eventueel blijven er enkele leden achter bij de calamiteit.
Na afhandeling of zoveel eerder kan de route weer vervolgt worden.

- Afgezette wegwijzer moet altijd blijven staan. Of hij wordt weggehaald door de eerste rijder, (in geval van calamiteit) Of hij wordt weggehaald door de laatste rijder.

- De laaste rijder, rijdt altijd de gehele route af, wat er ook gebeurt. (Eventueel neemt in overleg een ander lid deze taak over, bv. als de laatste rijder bij de calamiteit is betrokken)

- Ten aanzien van de wegwijzer. (WW)
Daar wordt al over aangegeven dat hij een veilige plaats moet zoeken om te staan. Bij rotondes altijd een wegwijzer. Bij kruizingen alleen als er afgeslagen wordt. (Dus kruising zonder WW rechtdoor). Bij twijfel : WW.

Als iedereen hiervan doordroangen is, kan het niet fout gaan. Ik heb op deze manier wel met groepen van 50 personen gereden. Je hoeft niet te jagen, als je rustig rijdt kom je vanzelf weer bij een WW. Je moet wel blijven opletten.

Mocht je deze manier van rijden niet meer willen of eens wat anders uitproberen:

Als volgt:

Voorijder rijdt de route de rest volgt.
Afstand houden achter je voorganger, als je de helm van je voorganger in zijn eigen spiegel ziet, weet je, dat deze voorganger jouw ook kan zien.
Gevallen gaten worden nooit van achter, maar van voren opgevuld.
Onervaren/ langzame rijders rijden kort achter de voorman
Indien de groep uit elkaar valt in 2 groepen, rijd de 1e groep gewoon door, tot er van richting word veranderd, in dat geval, wacht de laatste man van groep 1 op dat punt, totdat groep 2 weer bij is en is er dus een nwe. achterste man van groep 1 en uiteidelijk zal ( iendien er veel van richting word veranderd) de kopman laatste man zijn.
Voordeel van dit systeem, is dat er geen onnodige stops, dus in de groep hoeft plaats te vinden.

Wellicht om eens over na te denken.

15 sept 2020 16:43
Peter van de Geest
Meer
Het Start Stop Systeem #2678
Beste mensen,
Hier mijn reactie op de rit van zaterdag en de uitvoering van het start/stop systeem: ik geef het je te doen als je denkt dat je met een maatje een route gaat rijden en er dan alleen voor staat. Vervolgens moet je de route rijden en ook nog eens niet vergeten om op de hoeken een plaats aan te wijzen aan een richting aanwijzer. Het was wat mij betreft een pluim waard!
Als aanvulling op het route systeem is het mijn mening dat iedereen van de regels op de hoogte hoort te zijn en het al of niet aangewezen zelf als tweede rijder hoort te gaan staan daar waar dat nodig is voor de rest van de groep. Dan behoeven er geen commentaren gegeven te worden op de voorrijder. Niet iedereen rijdt zo consequent als ons aller Renee of Peter.

En wat betreft een geplande route downloaden op een Garmin of TomTom: in alle instructiefilms wordt geadviseerd om een route altijd op jou hardware te herberekenen. Op mijn aloude Zumo 660 ben ik hierin nog nooit teleurgesteld.
En als afsluiting wil ik iedereen meegeven, we doen het toch voor ons plezier?

15 sept 2020 15:19
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2676
Dan wordt het misschien tijd, dat "de BMW Cruiser Owner Group" Mr GPS eens uitnodigt?
Zodat we het groeps rijden in club verband en het route plannen 2.0 op elkaar kunnen afstemmen.

Je verliest je balans
Als je stil staat

15 sept 2020 15:06
Rene Kilsdonk
Meer
Het Start Stop Systeem #2674
Wat betreft systeem handhaven hebben we de zelfde mening, echter die over de gps heb ik toch echt een andere mening. Als je een Garmin route maakt en hem vervolgens verstuurd naar een Garmin zal dit waarschijnlijk zo zijn al betwijfel ik zelfs dat ook omdat niet iedereen de zelfde Garmin heeft met de zelfde kaart updates en de zelfde instellingen. Echter als je een route naar TomTom stuurt en of dit een route of een track is zal hij deze toch echt aanpassen aan de kaart de verkeersregels en de instellingen van je TomTom. Ik ben het hier dus absoluut niet met mrgps eens. Ervaring van bijvoorbeeld de zomer rit en de rit door noord Limburg toonde bij mij aan dat het dus toch anders gaat. Bijv. De rit door noord Limburg ging door dld. Als je die kaart niet in de gps hebt dan gaat hij toch anders, ook reden we een klein stukje een straat in waar we niet door mochten dan gaat tot de route echt aanpassen. Maar het gaat hier om het systeem en daar zijn we het over eens houden met de juiste afspraken die nagekomen dienen te worden.

15 sept 2020 14:57 15 sept 2020 15:08 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2673
Hallo Rene, ik denk dat het wat genuanceerder is. Het systeem is super maar het wordt door ons op dit moment niet goed uitgevoerd, en de vraag is moeten we daar wat aan doen of switchen?

In mijn laatste zin (van mijn reactie) geef ik zelf al aan dat ik er best wel mee door wil gaan.

Maar we moeten elkaar wel blijven coachen en begeleiden denk ik.

Overigens is jouw mening over het navigatie apparaat ook wat genuanceerder, want als je met een route uitgaat van de track van de ontwerper is er niets aan de hand en rijdt je dan 1 op zijn route, het gaat hier om het (door Mr GPS ontworpen) zgn. route plannen 2.0.
Mijn ervaring hiermee zijn geweldig.

Maar nogmaals ik ben voor het optimaliseren (afspraken, communiceren)van onze manier van omgaan van het Start Stop Systeem.
In feite wat meer discipline en groepsgevoel.

Je verliest je balans
Als je stil staat

15 sept 2020 12:59 15 sept 2020 14:52 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Meer
Het Start Stop Systeem #2672
Peter ik denk dat systeem super werkt, echter zijn er wel punten die beter moeten. Het afzetten van de wegwijzer. Dit moet echt bij elke rotonde, afslag of twijfel geval. Het absoluut blijven wachten tot de laatste rijder eraan komt, hoelang dan ook.
Als namelijk iedereen blijft staan zal er op een gegeven moment niemand meer af te zetten zijn en zal de voorrijder dus moeten stoppen of terugrijden en de afgezette mensen weer met hem mee nemen terug tot aan de laatste.
Groepjes rijden is wel leuk maar er zijn niet altijd mensen die een route maken en bij 30 man heb je dus al 5 a 6 voorrijders nodig die de route hebben gedownload als die er is. Uit ervaring is echter gebleken dat ieder GPS apparaat toch een eigen rit gaat rijden die dan wel vaak lijkt op de oorspronkelijke rit maar toch altijd weer even anders is.
Dus wat mij betreft systeem handhaven.

15 sept 2020 00:45 15 sept 2020 12:56 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2671
De meeting op 12 juli liep ook weer gesmeerd en kwamen we weer met alle motoren aan de eindstreep.
Maar in de Zomer en de najaars meeting van vorige week liep het niet.

Ik vraag me daarom af is dit stop systeem nu zoveel beter is als het rijden in groepjes van 4 tot 6 motoren met een voorrijder met een navigatie apparaat?
We hebben ooit afgesproken dat de organisator van een Meeting bepaald met welk systeem er wordt genavigeerd, dat kunnen we ook zo houden denk ik.

Dat kan dus ook zoals afgelopen zaterdag, zonder een digitale route voor in een navigatie apparaat, maar dan moeten er wel aan een aantal voorwaardes worden voldaan.
Rene heeft die eerder in deze topic beschreven, maar ik denk dat we daar een aantal aanvullingen op moeten gaan stellen.
Links en rechts hoorde ik al ideeën ( b.v. telefoon of walkie-talkie contact tussen voor en achter rijder) rondgaan, maar de basis voorwaardes goed afzetten en altijd blijven staan zijn m.i. wel de eerste vereisten.

En als dat om weet ik welke reden niet altijd lukt moet het natuurlijk niet zo zijn dat je zonder (opgaaf van) reden van je wegwijzers plek weg gaat.
Er waren er zaterdag die zich bij mij per app of telefoon[/color] melden dat ze erg lang op mij wachtte, dat is al beter als zomaar weg rijden.
Zelf iemand die wachtte op een geel hesje terwijl ik toch vanaf de start een rode droeg, maar dat er enkele direct naar huis zijn gereden (terwijl je wel of niet de reden weet waarom er vertraging is opgetreden) gaat mij wat te ver.

Allemaal weten we (uit het evenement aankondiging) de adressen van start en lunchplaats (en misschien moeten daar de stopplaatsen bij komen) en die staan bij de meeste van ons in het navigatie apparaat, dus daar kan je altijd naar toe navigeren ingeval overmacht.

Hier nog niet besproken is de taak van het afzetten van de wegwijzer en die is best complex, het verkeer de omgeving de route de groep, daarom is het ook mogelijk om de tweede rijder in lijn te laten afzetten.
Al deze aanpassingen moeten natuurlijk wel onderling goed worden gecommuniceerd en dat kunnen we dus ook nog verbeteren.

We moeten er ook voor zorgen dat bij oponthoud van de rit om welke reden dan ook, er zo snel als mogelijk is om doorloop van de rit te waarborgen.
Dat ging in Noord Holland bij de defecte motor prima, maar zaterdag hadden we ook niet met twee man bij het valincident moeten blijven.

Kortom er waren weer veel leer momenten en ik hoop ook op wat input van jullie om de komende meetings soepeler te laten verlopen.
Ik zou het echt graag willen om onze leermeester in deze Pieter Huizinga in zijn gelijk te houden met dit routering systeem.

Je verliest je balans
Als je stil staat

25 juni 2020 12:55 25 juni 2020 12:56 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2589
Zoals jullie verderop ook al hebben kunnen lezen was de MM Noord Limburg een succes.
In het kader van die ene verloren rijder heb ik met verschillende motards gesproken, naast het feit dat het de meeste deelnemers niet was op gevallen kreeg ik toch ook nog wat tips en inzichten die ik hier graag wil delen.

Het kiezen van een juiste en goed zichtbare positie als wegwijzer is iets wat we best nog kunnen verbeteren, maar ook mag je er altijd vanuit gaan dat er op een rotonde altijd iemand is "afgezet" dus daar staat.
Als je in eerste instantie niemand ziet (omdat het voor jou niet duidelijk genoeg is) kan je gewoon een rondje maken en kies je alsnog de goede richting.

Je moet dus altijd offensief rijden en bedacht zijn op een "wegwijzer"
Begrijp me goed ik wil het rijden met een groep nog aantrekkelijker maken, moet je onverhoopt een stop maken voor "hoge nood" of een foto doe het gewoon.

En voor de volgers; ga er gerust langs en rijd door.
De achter man wacht als een echte stofzuiger bij deze stopper en vervolgen dan gezamenlijk de route.

Ik heb er weer zin om straks op 12 juli in Noord Holland met jullie te toeren, ga het op deze manier steeds leuker vinden.

Je verliest je balans
Als je stil staat

07 juni 2020 16:07 07 juni 2020 20:36 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Het Start Stop Systeem #2567
Alweer een goeie tip Peter v.d. G, in mijn geval zou ik kunnen proberen die vlag ook in deze functie voortaan voorop zichtbaar te maken.:evil:

Maar juist bij de rechter afslag in de bebouwde kom lijkt het mij beter dat de voorrijder/afzetter zijn wegwijzer in de bocht aan te wijzen in de buitenbocht om daar zichtbaar zijn/haar richting aanwijzers taak te doen.:woohoo:

Laten we dat straks in het mooie Noord Limburg eens toetsen ;-)

Je verliest je balans
Als je stil staat

07 juni 2020 15:52
Peter van de Geest
Meer
Het Start Stop Systeem #2566
Het is, naar mijn mening, gemakkelijk voor de aanwijzers als de achterrijder goed herkenbaar is, bijvoorbeeld door het dragen van een geel hesje. Dan weet je precies wanneer je weer in moet voegen in de rij.

Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden
Naar boven