logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

Het Start Stop Systeem

Beantwoord door Paul Wenselaar in topic Het Start Stop Systeem

15 sep 2020 23:07 #2688
Rob, bedankt voor je eerlijke bericht. Voor mij geldt het zelfde. Neemt niet weg, dat ik zaterdag heerlijk genoten heb. Heerlijk om te rijden in zun lange sliert. Met 26 schakels kan het altijd een keer iets fout gaan. Goed om dat te evalueren en ik geloof dat we er behoorlijk van geleerd hebben. Wat ik zo mooi vindt is de positieve intentie en betrokkenheid van allemaal.
Ik ben zeker een voorstander van dit systeem en ja het start stop systeem blijft functioneren met goede communicatie. (En geen incidenten)
Ik heb een heerlijk motor weekend gehad met echte BMW liefhebsters. Kijk nu al uit naar de volgende rit.
Groet Paul
Paul W

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door in topic Het Start Stop Systeem

15 sep 2020 21:16 #2687
Hierbij mijn welgemeende excuses dat ik als richtingaanwijzer na bijna een half uur wachten ben vertrokken, ik dacht ; die zijn gaan dwalen en komen dan zeer waarschijnlijk niet meer langs mij . Ik heb er ook absoluut niet bij stil gestaan om Peter als laatste rijder te bellen , nu realiseer ik mij dat dat niet zo snugger is geweest .

15 sep 2020 18:46 #2685
Doen mensen zo snel mogelijk een Meeting organiseren.

Beantwoord door René Kilsdonk in topic Het Start Stop Systeem

15 sep 2020 18:40 #2684
Al met al weer genoeg discussie om gauw nu het nog mooi weer is een ritje te organiseren en er eens goed over praten en direct uit te voeren. Dan kunnen we gelijk eens kijken of alle routes op diverse gps systemen ook werken. Want al met al via het forum gaan we het start stop systeem niet verbeteren we zullen dat rijdend moeten oplossen. Dus op naar de volgende rit en zoals Peter van der Geest al schreef het blijft een lolletje zo een ritje.

15 sep 2020 17:30 - 15 sep 2020 19:55 #2681
Simon ik ben het hartgrondig met je oneens wat betreft je conclusie dat het mis ging zaterdag door de calamiteit.
Als je goed opgelet had bij de briefing vooraf aan de rit had je kunnen horen dat door een andere calamiteit de maat van Ab was uitgevallen.
En dat ik de avond ervoor was gevraagd als laatste man cq stofzuiger te fungeren, wat ik uiteraard met liefde voor jullie allemaal heb aanvaard ;-).
Ik had dus geen enkele kennis van de oorspronkelijke route.
De aanpassingen onderweg zijn zeer zeker door ons besproken en overlegd, maar inbreng kon ik niet hebben omdat ik de omgeving niet ken.

Toen ik dus (en dat dit eerder moest, heb ik elders al toegegeven) na het stabiliseren van deze calamiteit weer vertrok van de plaats delict
was er nergens meer een wegwijzer te zien.(en we hadden afgesproken altijd blijven staan toch)
Na enkele km rijden heb ik toen na ampel overleg met Rene en een aantal meerijders die ons weer vonden dus in mijn navigatie de startplaats ingetoetst.
Onderweg daarheen trof ik ook nog een dwalende BMW cruiser, samen reden we naar van Veen. Daar aangekomen herinnerde ik me het op PDF geschetst bijna eindpunt op de TT baan, die dwalende rijder was bekend met deze plek en bracht mij daar heen.
Aldus.

(nu begrijp ik ook de samenzang bij het circuit, het is ook allemaal jouw schuld :evil: )

De verdere uitleg van je betoog onderschrijf ik van harte, maar daar zal nog veel lering en ervaring voor nodig zijn denk ik
Laatst bewerkt 15 sep 2020 19:55 door .

15 sep 2020 17:12 #2680

Peter van de Geest schreef : Beste mensen,
Hier mijn reactie op de rit van zaterdag en de uitvoering van het start/stop systeem: ik geef het je te doen als je denkt dat je met een maatje een route gaat rijden en er dan alleen voor staat. Vervolgens moet je de route rijden en ook nog eens niet vergeten om op de hoeken een plaats aan te wijzen aan een richting aanwijzer. Het was wat mij betreft een pluim waard!
Als aanvulling op het route systeem is het mijn mening dat iedereen van de regels op de hoogte hoort te zijn en het al of niet aangewezen zelf als tweede rijder hoort te gaan staan daar waar dat nodig is voor de rest van de groep. Dan behoeven er geen commentaren gegeven te worden op de voorrijder. Niet iedereen rijdt zo consequent als ons aller Renee of Peter.

En wat betreft een geplande route downloaden op een Garmin of TomTom: in alle instructiefilms wordt geadviseerd om een route altijd op jou hardware te herberekenen. Op mijn aloude Zumo 660 ben ik hierin nog nooit teleurgesteld.
En als afsluiting wil ik iedereen meegeven, we doen het toch voor ons plezier?

Peter, ik denk niet dat er sprake is van commentaren in deze, maar het uit leggen van tekortkomingen waardoor het proces (route) geen goed vervolg kreeg.
Kijk iedereen kon weten na het instructie gesprek vooraf en de ervaringen van eerder ritten wat er van hem/haar verwacht wordt, maar zelfstandig een positie innemen is wat anders en vereist meer inzicht/ervaring.

En ik weet niet wat je onder consequent rijden bedoeld?

Wat ik wel weet dat b.v. de BMW club Nederland en andere clubs bij meer dan tien deelnemers over gaat naar kleine groepjes met een voorrijder.

En wat jij schetst met herberekenen is met die nieuwe stijl Route plannen 2.0. voor een deel achterhaald.
Maar ook ik vind dat de organisatie een pluim verdiend en die heb ik uitgedeeld ook.

Tijd voor maken pagina: 0.808 seconden