logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

Het Start Stop Systeem

Beantwoord door Sjaak Erps in topic Het Start Stop Systeem

05 jun 2020 18:18 #2557
We hebben het systeem gebruikt toen we met 38 cruisers door het Utrechtse landschap zijn gereden en ik moet zeggen dat dit prima functioneerde, ondanks het toch forse aantal motoren.
Later hebben we het ook nog gebruikt toen we door Zuid-Limburg zijn gereden met ongeveer 15 cruisers, ook daar werkte het prima.
Inderdaad moet je even goed kijken waar je het beste kunt gaan staan, in ieder geval goed zichtbaar voor de naderende cruisers maar ook veilig voor jezelf en het andere verkeer. Dat blijft een inschatting die je op dat moment moet maken omdat iedere situatie verschillend is.
De meest gevaarlijke situatie die ik heb ervaren was bij de Limburg rit. Toen we net een paar kilometer onderweg waren moesten er een paar cruisers gaan tanken. De rest stond allemaal op of naast de weg te wachten, dit zorgde wel voor een gevaarlijke situatie. Zorg dus voordat je met een groep vertrekt dat iedereen volgetankt aan de start verschijnt, dan zal dit probleem in ieder geval niet aan de orde zijn.
Ik wil het systeem in ieder geval weer gaan gebruiken bij de MM Noord-Limburg omdat je dan toch in een grote groep kunt rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door in topic Het Start Stop Systeem

04 jun 2020 17:05 #2552
Ik heb dit vroeger bij de Puch SG club ook gehanteerd, wij noemden het First in last out systeem, de 1e rijder blijft bij een bocht/afslag staan tot de laatste voorbij is gereden en sluit dan achter aan. Ik neem aan dat je dit bedoeld ?
Wij bleven dan bij rechts afslaan juist voor de afslag staan en bij linksaf hetzij rechts langs de weg en met armgebaar de richting aangeven of al aan de overkant van de weg in de bocht.
Maar de grootste kunst is om niet te ver uit elkaar te raken, zelf reed ik als voorrijden met maximaal 6 motoren achter mij, dat was nog net goed in de gaten te houden.

Het Start Stop Systeem werd gestart door

04 jun 2020 11:56 - 04 jun 2020 15:27 #2550
Ik constateerde van de week bij onze eerste Mini Meeting dat we steeds vaker gezamenlijk toeren met het start/stop of molenwiek systeem als we met meer dan acht motoren zijn .

En ik citeer even die regel die ik daarbij schreef:

Het wennen aan dit volgsysteem was zo gepiept zelfs de beide gastrijders paste zich vlot aan in dit volgsysteem, al mag er voor mij toch nog wel wat meer aandacht worden gegeven aan de positie van de afgezette rijder/motor bij een aflag/bocht.
Natuurlijk is de veiligheid nummer een maar de zichtbaarheid voor de aankomende collega is wel zo belangrijk, je mag daarbij m.i. ook best wel eens in/aan de buitenbocht gaan staan.
Misschien ook goed als jullie daar ook eens op willen reageren b.v. in het forum?

Dus wie neemt de pen ter hand?
Laatst bewerkt 04 jun 2020 15:27 door .

Tijd voor maken pagina: 0.757 seconden