Najaars rit 14 september 2019
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Van deze rit heb ik niet echt bijzondere foto's, die meeste heb ik al voorbij zien komen. Jullie allemaal heel veel Cruiser km toegewenst.
Want hier gingen er nog een aantal mensen weg om reden van tijd en locatie.
Want ik had zeker graag afscheid van je willen nemen in een actieve "club meeting" want ik/we gaan je missen je was/bent een echte "cruiser" in onze ogen.
Maar ook een heel fijn mens, een echt club lid, je was actief maar kon ook genieten wat er allemaal gebeurd in onze "Owners group" en liet dat ons ook allemaal weten via het forum of een goed gesprek.
Heerlijk, en heb dat ook regelmatig tegen je gezegd, helaas maak je nu voor ons deze move we gaan je missen maar wensen je ook veel plezier bij nieuw twee zitters hobby.
Het beste met je rug, het ga je goed.
(hopelijk zien we je foto's nog)
Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Het start stop systeem hebben we vandaag gebruikt om te zorgen dat iedereen deze rit kon maken . Mijn inziens was dit zeer geslaagd en ook voor herhaling vatbaar.
Peter bedankt voor het voorrijden Theo bedankt voor het achter rijden . Verder alle andere Cruizers en Cruizters bedankt voor deze gezellige dag en hoop jullie snel weer te o tmoeten bij een volgend evenement.
En voor alle andere enthousiaste deelnemers voor zaterdag, jullie zijn dus om de beurt "richting aangever" ik blijf de hele weg de voorrijder de verkenner en de andere Peter achteraan de stoet met het gele hesje is steeds de slot op de spreekwoordelijke stoet BMW cruiser rijders.
En wij met zijn allen zijn de bofkonten de genieters die met hun "speeltje" eindelijk een keer door het midden van het land mogen rijden en genieten.
Je verliest je balans
Als je stil staat

En dan verwacht ik ook Jasper nog en misschien een enkele afvaller omdat er iets tussen kwam, maar dan rijden we toch maar mooi met 30 BMW cruisers door het midden van het land zaterdag.

Dat zal ook onze Rene daar in Spanje goed doen.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Het was even wachten en is wel van een concurrerende motorclub, maar dan heb je wel wat.

www.rijder17ra.com/harley-davidson/rijden/handsignalen.html
images.app.goo.gl/w276rhBrHtAEgngq9
Laten we er ons voordeel mee doen.
Je verliest je balans
Als je stil staat
Met dit systeem is dat natuurlijk nog meer noodzaak.
Blijft jammer dat je er niet bij kan zijn, want mensen met ervaring in dit systeem zijn er nog maar weinig.
En, zoals Rene het al eerder omschreef, ging het in Wales nog niet vlekkeloos; ik was daar toen helemaal niet blij mee.
Het is inderdaad, zoals jij zegt, een prima mogelijkheid om met groepen motoren te gebruiken. Voorwaarde is dat iedereen meewerkt en meedenkt wat de bedoeling is.
Richting geven aan je collega's/vrienden in de groep.
Ik heb er vertrouwen in dat het ons gaat lukken. We gaan het meemaken op zaterdag 14 september. Het wordt een geweldige tocht, ik kan het weten want ik heb hem dinsdag nogmaals voorgereden.
(heb je er al zo een op je shirt?)
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bij Peter had ik aangegeven een rit te willen organiseren echter door verandering van mijn werk niet in de gelegenheid om dit te organiseren.
Nogmaals bedankt voor het organiseren en mooie verhaal voor de 14 September rit.
Groet, Ben
Henk van der Lende schreef : Peter,hebben ze mij onze Koning voor het lapje gehouden?
Was in Amersfoort bij het midden punt.
Je moet je ook nooit tot de koning richten maar gewoon met een van ons praten:lol:
Je ziet wij praten met de wetenschap en komen dan tot deze conclusie, fijn dat jullie mee gaan kijken op 14 september.
Je verliest je balans
Als je stil staat
Was in Amersfoort bij het midden punt.
Maar door ene heer W. Bruijnes uit Ede die behulp van het geodetisch coördinatensysteem een berekening maakte van de afstanden tussen de vier uithoeken van Nederland.
Dat zijn Rottemmeroog, (NO), St. Anna Ter Muiden (ZW), Terschelling (NW) en het Drielandenpunt bij Vaals (ZO). Als je een lijn trekt van NO naar ZW en je doet dat ook van NW naar ZO en vervolgens trek je een loodlijn uit het midden van beide lijnen, dan ligt Lunteren precies op de plek waar die twee loodlijnen elkaar kruisen. Lunteren ligt dus even ver van Rottumeroog als van St. Anna Ter Muiden en even ver van Terschelling als van het Drielandenpunt.
En juist dat speciale punt beantwoorde aan ons plan om een Najaarsrit te houden in het midden van het land, ook ingegeven dat dan alle leden een mogelijkheid zouden hebben om mee te rijden deze keer.
Dus twijfel je nog het ligt nu echt in het midden en iedereen is welkom.
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bij het zwaarte punt ben ik nog niet geweest,weet wel waar het ligt.
Wij verheugen er ons op,niet alleen op de rit maar ook op het treffen van mede Cruisers.
Dit systeem werkt als volgt: er is een vaste voorrijder en een vaste achterrijder (met fluorescerend hesje). Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties geeft de voorrijder richting aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt, op deze plek stopt en als “wegwijzer” functioneert. De “tweede man” blijft staan totdat de achterrijder aankomt en sluit dan weer voor de achterrijder bij de groep aan.
Een paar dingen zijn belangrijk:
* als “tweede man" kies je een duidelijk zichtbaar punt. Houd als “de tweede man” echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan
* de “tweede man” kiest bij kruispunten, splitsingen e.d. altijd een plek NA de genomen kruising, zodat het vervolg van de route duidelijk is zonder dat hij allerlei gebaren moet maken.
* de “tweede man” blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al zou dat een half uur duren)
* de achterrijder moet de route kennen en ook volledig uitrijden.
* de voorrijder mag niet van de route afwijken.
* inhalen van andere motorrijders kan alleen wanneer dit verantwoord is. Liefst na oogcontact via de achteruitkijkspiegel of een teken van de voorrijder.
Voor vertrek zal er nog een extra uitleg worden gegeven. Ervaring van een aantal rijders in Engeland was erg goed vandaar dat we het nu ook hier willen gaan gebruiken.