U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Najaars rit 14 september 2019

17 sept 2019 19:50
Michiel Kruijver
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2185
Genoten van deze dag met alle cruiser en cl leden, met Heleen achterop. TOP. Meteen ingeschreven voor het volgende gebeuren in NH. Alle lof voor de "colonne" leiders. Het drankje wat we kregen was op hun gezondheid!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2019 07:35
Ben Vlaanderen
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2184
Peter, bedankt was een super mooie rit, fijn gezelschap tot snel.

Pluk de dag en geniet!

15 sept 2019 22:02
Philip Groenendijk's Profielfoto
Philip Groenendijk
Najaars rit 14 september 2019 #2183
Peter, bedankt voor je mooie woorden. Ik heb zeker genoten van de korte tijd als Cruiser rijder en lid. Ik ga jullie zeker missen. Ik heb gelukkig de foto's en filmpjes nog :-)
Van deze rit heb ik niet echt bijzondere foto's, die meeste heb ik al voorbij zien komen. Jullie allemaal heel veel Cruiser km toegewenst.

15 sept 2019 13:09 15 sept 2019 13:11 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2179
Je heb gelijk Philip, om die reden heb ik die stop bij de sluis overgeslagen. Maar verderop na het Amsterdam Rijn kanaal bij Schalkwijk hebben we om 16.00 uur even gestopt om voor wie wilde een tractor te laten kopen bij "New Holland Tractoring" in Schalkwijk, (zie foto's) dat ligt tegen Houten aan. Jammer Jammer Jammer.
Want hier gingen er nog een aantal mensen weg om reden van tijd en locatie.

Want ik had zeker graag afscheid van je willen nemen in een actieve "club meeting" want ik/we gaan je missen je was/bent een echte "cruiser" in onze ogen.
Maar ook een heel fijn mens, een echt club lid, je was actief maar kon ook genieten wat er allemaal gebeurd in onze "Owners group" en liet dat ons ook allemaal weten via het forum of een goed gesprek.
Heerlijk, en heb dat ook regelmatig tegen je gezegd, helaas maak je nu voor ons deze move we gaan je missen maar wensen je ook veel plezier bij nieuw twee zitters hobby.
Het beste met je rug, het ga je goed.
(hopelijk zien we je foto's nog)

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

14 sept 2019 18:56 14 sept 2019 18:58 door Philip Groenendijk.
Philip Groenendijk
Najaars rit 14 september 2019 #2178
Bij ongeveer Houten ben ik afgehaakt, ik was in de veronderstelling nog te stoppen bij de sluizen, uiteraard was alles wat uitgelopen door de koeien, vrachtauto's, wellicht hadden de bijrijders in de trucks ook de dag van hun leven, wachten was dus geen probleem. Bij de lunch was de bediening niet echt vlot, ook geen probleem, het was mooi weer. Maar dan nog stoppen bij de sluizen is dan uiteraard geen optie meer. Ik had graag even gedag gezegd, maar mijn rug adviseerde af te haken. dus bij Houten afgehaakt en het gas erop via de snelweg naar huis. Het was een top dag, rond de 40 deelnemers van alle hoeken uit het land. Helaas kan je op zo dag niet iedereen aanspreken, maar het is een gezellige club. Ik heb mijn Cruiser verkocht, was dus mijn laatste rit, een top rit. Peter en Theo bedankt voor het bij elkaar hoeden van de rijders. Peter jij bedankt voor de organisatie we, was top. Hopelijk komt je stem weer snel goed, het was nu wel ff rustig maar ik hoor je toch liever kakelen. Het gaat jullie allemaal goed!
Bijlagen:

14 sept 2019 18:41
Peter Britsemmer
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2177
Theo
Bijlagen:

14 sept 2019 18:39
Peter Britsemmer
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2176
Net terug van een super geslaagde najaarsrit. Wat een fantastische opkomst op deze super zonnige zaterdag . De rit heeft ons werkelijk langs prachtige stukjes van midden neder land gevoerd . We hebben bos landerijen en dijken gehad dus iedereen moet wel hebben genoten.
Het start stop systeem hebben we vandaag gebruikt om te zorgen dat iedereen deze rit kon maken . Mijn inziens was dit zeer geslaagd en ook voor herhaling vatbaar.
Peter bedankt voor het voorrijden Theo bedankt voor het achter rijden . Verder alle andere Cruizers en Cruizters bedankt voor deze gezellige dag en hoop jullie snel weer te o tmoeten bij een volgend evenement.

10 sept 2019 23:48 10 sept 2019 23:49 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2173
Fijn om te horen hoe je er over denkt Philip, dank je.

En voor alle andere enthousiaste deelnemers voor zaterdag, jullie zijn dus om de beurt "richting aangever" ik blijf de hele weg de voorrijder de verkenner en de andere Peter achteraan de stoet met het gele hesje is steeds de slot op de spreekwoordelijke stoet BMW cruiser rijders.

En wij met zijn allen zijn de bofkonten de genieters die met hun "speeltje" eindelijk een keer door het midden van het land mogen rijden en genieten.

Je verliest je balans
Als je stil staat

10 sept 2019 22:45
Philip Groenendijk
Najaars rit 14 september 2019 #2172
Is wel mooie afscheidsrit voor mij :-) Wil tevens even aangeven dat het voor mij maar een korte ervaring is geweest, maar zeker heb genoten van de ritten, ook van de ritten die ik zelf organiseerde. Tip voor iemand die denkt ook eens een rit te willen organiseren maar nog twijfel. Gewoon doen. Maak met een route programmaatje een route in je omgeving, stops en lunch inplannen en gaan. Met de mede Cruiserrijders komt het altijd goed. Tot zaterdag!
Bijlagen:

10 sept 2019 17:51
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2171
Ik wou dat ik kon zingen, want ik zie zojuist dat er 32 mensen hebben ingeschreven voor deze prachtige tocht.

En dan verwacht ik ook Jasper nog en misschien een enkele afvaller omdat er iets tussen kwam, maar dan rijden we toch maar mooi met 30 BMW cruisers door het midden van het land zaterdag.:woohoo:

Dat zal ook onze Rene daar in Spanje goed doen.:ohmy:

Je verliest je balans
Als je stil staat

10 sept 2019 08:58 10 sept 2019 09:07 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2169
In het kader van de naderende rit had ik vorige week in Alphen ook een gesprek met een BMW cruiser/KPN collega die ook een goed advies voor ons had voor het rijden in groepen en het start-stop systeem.

Het was even wachten en is wel van een concurrerende motorclub, maar dan heb je wel wat. :woohoo:

www.rijder17ra.com/harley-davidson/rijden/handsignalen.html

images.app.goo.gl/w276rhBrHtAEgngq9

Laten we er ons voordeel mee doen.

Je verliest je balans
Als je stil staat

29 aug 2019 23:35 10 sept 2019 09:06 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2147
Hele goede aanvulling Peter, niet inhalen hebben we natuurlijk altijd al benoemd als we in kleine groepjes onze toertjes reden.
Met dit systeem is dat natuurlijk nog meer noodzaak.

Blijft jammer dat je er niet bij kan zijn, want mensen met ervaring in dit systeem zijn er nog maar weinig.
En, zoals Rene het al eerder omschreef, ging het in Wales nog niet vlekkeloos; ik was daar toen helemaal niet blij mee.

Het is inderdaad, zoals jij zegt, een prima mogelijkheid om met groepen motoren te gebruiken. Voorwaarde is dat iedereen meewerkt en meedenkt wat de bedoeling is.
Richting geven aan je collega's/vrienden in de groep.

Ik heb er vertrouwen in dat het ons gaat lukken. We gaan het meemaken op zaterdag 14 september. Het wordt een geweldige tocht, ik kan het weten want ik heb hem dinsdag nogmaals voorgereden.

(heb je er al zo een op je shirt?)

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

28 aug 2019 20:37
Peter van de Geest
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2145
Ondanks het feit dat ik niet mee kan rijden op de najaarsrit wil ik toch een opmerking maken over het start-stopsysteem. Bij de BMW boxerclub wordt er altijd met dit systeem gereden en naar volle tevredenheid! Één aanvulling hierop: bij de BMW boxerclub is het voor de veiligheid niet toegestaan om tussen de voor en achterrijder in te halen. Zo komt ook iedereen aan de beurt om te stoppen op een hoek.

19 aug 2019 19:14
Ben Vlaanderen
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2137
Heren organisatoren bedankt!

Bij Peter had ik aangegeven een rit te willen organiseren echter door verandering van mijn werk niet in de gelegenheid om dit te organiseren.
Nogmaals bedankt voor het organiseren en mooie verhaal voor de 14 September rit.

Groet, Ben

Pluk de dag en geniet!

10 aug 2019 17:55
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2122

Henk van der Lende schreef : Peter,hebben ze mij onze Koning voor het lapje gehouden?
Was in Amersfoort bij het midden punt.

Je moet je ook nooit tot de koning richten maar gewoon met een van ons praten:lol:
Je ziet wij praten met de wetenschap en komen dan tot deze conclusie, fijn dat jullie mee gaan kijken op 14 september.

Je verliest je balans
Als je stil staat

10 aug 2019 10:17
Henk van der Lende
Meer
Onderwerp Auteur
Najaars rit 14 september 2019 #2121
Peter,hebben ze mij onze Koning voor het lapje gehouden?
Was in Amersfoort bij het midden punt.

09 aug 2019 23:09 09 aug 2019 23:13 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2120
Toch wel leuk dat we naast het zwaarte punt ook nu echt het middelpunt van ons land gaan ontdekken. En niet ontdekt door Rene Kilsdonk of Peter Olsthoorn.
Maar door ene heer W. Bruijnes uit Ede die behulp van het geodetisch coördinatensysteem een berekening maakte van de afstanden tussen de vier uithoeken van Nederland.
Dat zijn Rottemmeroog, (NO), St. Anna Ter Muiden (ZW), Terschelling (NW) en het Drielandenpunt bij Vaals (ZO). Als je een lijn trekt van NO naar ZW en je doet dat ook van NW naar ZO en vervolgens trek je een loodlijn uit het midden van beide lijnen, dan ligt Lunteren precies op de plek waar die twee loodlijnen elkaar kruisen. Lunteren ligt dus even ver van Rottumeroog als van St. Anna Ter Muiden en even ver van Terschelling als van het Drielandenpunt.

En juist dat speciale punt beantwoorde aan ons plan om een Najaarsrit te houden in het midden van het land, ook ingegeven dat dan alle leden een mogelijkheid zouden hebben om mee te rijden deze keer.
Dus twijfel je nog het ligt nu echt in het midden en iedereen is welkom.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

30 juli 2019 21:10
Henk van der Lende
Meer
Onderwerp Auteur
Najaars rit 14 september 2019 #2106
Leuk René, het middelpunt heb ik pasgeleden gevonden, mooi om te zien.
Bij het zwaarte punt ben ik nog niet geweest,weet wel waar het ligt.
Wij verheugen er ons op,niet alleen op de rit maar ook op het treffen van mede Cruisers.

30 juli 2019 10:26
Rene Kilsdonk
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2104
We zullen langs het zwaarte punt en langs het middelpunt van Nederland rijden zodat we echt in het Midden van Nederland zullen rond cruisen. Geef je vandaag nog op zodat we weten met hoeveel rijders we zijn. Niet nieuw maar nog niet vaak gedaan tijdens onze ritten is het zogenaamde Stopsysteem. Hieronder vast uitleg over hoe dat werkt.

Dit systeem werkt als volgt: er is een vaste voorrijder en een vaste achterrijder (met fluorescerend hesje). Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties geeft de voorrijder richting aan. Het is dan de bedoeling dat de motorrijder die achter de voorrijder rijdt, op deze plek stopt en als “wegwijzer” functioneert. De “tweede man” blijft staan totdat de achterrijder aankomt en sluit dan weer voor de achterrijder bij de groep aan.

Een paar dingen zijn belangrijk:
* als “tweede man" kies je een duidelijk zichtbaar punt. Houd als “de tweede man” echter wel rekening met je eigen veiligheid. Ga dus niet midden op de weg stilstaan
* de “tweede man” kiest bij kruispunten, splitsingen e.d. altijd een plek NA de genomen kruising, zodat het vervolg van de route duidelijk is zonder dat hij allerlei gebaren moet maken. 
* de “tweede man” blijft ten allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al zou dat een half uur duren) 
* de achterrijder moet de route kennen en ook volledig uitrijden. 
* de voorrijder mag niet van de route afwijken. 
* inhalen van andere motorrijders kan alleen wanneer dit verantwoord is. Liefst na oogcontact via de achteruitkijkspiegel of een teken van de voorrijder. 

Voor vertrek zal er nog een extra uitleg worden gegeven. Ervaring van een aantal rijders in Engeland was erg goed vandaar dat we het nu ook hier willen gaan gebruiken.

Bijlagen:

19 juli 2019 09:36
Rene Kilsdonk
Meer
Najaars rit 14 september 2019 #2077
Die kans bestaat Henk binnenkort meer, gisteren is de eerste opzet gereden en die was al erg leuk om te doen. Nog even wat foutjes er uit en we gaan. Ik kan je wel alvast vertrek en eindpunt geven. La Place Maarsbergen. Naast La Place is tankstation en Amrath Hotel voor de ver komers.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden
Naar boven