logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

Cruisertocht in de Vogezen

Beantwoord door Theo Vrouwenvelder in topic Cruisertocht in de Vogezen

11 jun 2023 16:33 #3962
Hi René,

Dank voor je bericht, je suggestie neem ik in overweging. 

Bikershug, Theo

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Beantwoord door René Kilsdonk in topic Cruisertocht in de Vogezen

09 jun 2023 19:18 #3961
Hallo Theo prachtig verhaal over de Vogezentocht en je ervaring in de heuvels van de Vogezen. Ik vroeg mij enkel af waarom je dit verhaal wel op het forum plaatst en niet het Evenement aankondigd op de evenementen pagina, zodat ook andere in de gelegenheid zouden kunnen zijn om te kunnen genieten van deze tocht. Ps dit laatste was voor mij geen optie geweest omdat ik zelf in Spanje zat maar ik denk dat andere best hadden meegewild.
gr Rene

Beantwoord door Michiel Kruijver in topic Cruisertocht in de Vogezen

05 jun 2023 16:12 #3958
Hai Theo, wat een gaaf, en vooral jaloursmakend verslag. Als je dat zo leest kan pensioen niet vroeg genoeg komen, kunnen we ook mee!!!

H&M

Cruisertocht in de Vogezen werd gestart door Theo Vrouwenvelder

05 jun 2023 10:16 - 05 jun 2023 22:20 #3957
Cruisers naar de Vogezen. 

Het is een natte, koude ochtend als we bij het wegrestaurant afspreken.
Veel minder mooi weer dan we dachten dat het zou zijn toen we in november onze motortrip naar de Vogezen planden. Maar we hebben er veel zin in. 
Een deel van de groep wil in één dag naar het hotel in de Vogezen rijden, ander deel van de groep nemen er twee dagen de tijd voor. Nederland en België uitrijden is verplichte kost, een soort corvee, daarna wordt het voor de Cruiserrijder een feest. Voor de lunch stoppen we in Namen, een prachtige plaats waar je je ogen uitkijkt van zoveel schoonheid. Daarna hervatten we de heenreis en komen eind van de middag aan bij een hotel in Longwy. De tweede dag  is de rit naar de Vogezen,  een reis waarvoor de Cruiser is ontworpen en gebouwd. Mooie slingerende binnenwegen die lekker doorrijden, prachtige omgeving en zowaar droog weer met een zonnetje. Als we eind van de middag in Col du Bussang aankomen, komt het groepje die in één dag de reis hebben ondernomen vrijwel tegelijkertijd aan. 
Kort daarop komen de twee Cruiserleden uit Zwitserland aanrijden. Zij hebben de Cruiser op een aanhanger meegenomen .Het hotel waar we verblijven is een oude grenspost die volledig is gerestaureerd en gerenoveerd tot een motorhotel. We zijn verrast door de luxe en gastvrijheid van het hotel.Iedere avond een driegangenmenu voor een prijs waarvoor van der Valk schnitzel met patat aanbiedt. 
‘s Avonds maken we plannen voor de komende week en kiezen een paar ritten die we kunnen maken. Dat is nog moeilijk ook; maak maar eens een keuze in een gebied dat eindeloze routes heeft door ruige natuur. Je zou hier wel een maand kunnen toeren en iedere dag weer verrast worden. 
De volgende dagen wordt er stevig gereden. De wegen zijn goed, de natuur prachtig en, heel prettig, in dorpjes onderweg zijn er bakkerijen die complete lunches aanbieden op een terras. Weer valt op hoe makkelijk een Cruiser rijdt en stuurt in dit gebied terwijl het toch een ontwerp is van 25 jaar geleden. 
Tijdens een van de  ritten krijgen we het kouder en kouder. Niet zo gek als even later blijkt dat we op 1330m zitten en sneeuwranden langs de kant van de weg liggen. Op een parkeerplaats hebben we een prachtig uitzicht over het dal. De weg naar beneden is zo steil dat je bijna een handstand kunt maken op je stuur. 
De heenweg naar boven was ook al zo spectaculair, alsof je alleen op je achterwiel reed. Als we aan het eind van de middag terugrijden richting het hotel, maken we ons op voor de 8 heerlijke Tarzanbochten voordat we het grindpad van het hotel  oprijden. De laatste avond van ons verblijf in het hotel overhandigen we de eigenaar de officiële badge van de Cruiserclub. 
Trots plakt hij die, goed in het zicht, op de muur bij de ingang. 
Op weg naar huis rijden we het grootste gedeelte in de regen. Who cares ? , na zo’n heerlijke week toeren.  

Peter Britsemmer 
Jan Aker
Ruud Zwinkels
Chris de Wolf
Jasper Hemmes
Theo Vrouwenvelder
Laatst bewerkt 05 jun 2023 22:20 doorRené Kilsdonk.

Tijd voor maken pagina: 0.521 seconden