Theo, leuk dat je fijn gemotord hebt, maar zo te lezen was je met niemand van ons ons clubje. Hoe moet ik dit verhaal dan zien in ons forum?
Groet Paul
A Beautiful day, Een belofte van een mooie, droge dag tussen twee dagen van rot weer.
Dus een buitenkans om een herfstrit te rijden. Rondgebeld, gemaild, te kort tijd om de rit op onze site te plaatsen. De avond van te voren breng ik mijn banden op spanning, dat wil zeggen: ben ik drie kwartier op mijn knieën bezig een lucht pomp te plaatsen op een ventiel, verstopt tussen twee spaken en een vastgeschroefde koffer, achter een schijfrem. Graag zou ik een stevig onderhoud willen hebben met de chef ontwerper van de R18. Bijvoorbeeld waarom de koffers van de R18 niet een net zo makkelijk kliksysteem hebben als de Cruisers. In het wegrestaurant waar we hebben afgesproken verzameld toevallig ook een motorclub met Japanse rijstmolens. Veel mannen die een droom zijn voor de Weight Watchers. Leren jassen met veel badges, waardoor ze niet vergeten welke functie ze hebben. Doet mij denken aan mijn zwemtas van vroeger, daar stikte mijn moeder het embleem op van het diploma dat je had gehaald. Degene met de meeste emblemen had automatisch het meeste aanzien. Leuk om met de andere bikers te praten. “Komen jullie wel vooruit met die Duitse slagschepen”?“Die grote topkoffers zijn vast om Japanse reserve-onderdelen mee te nemen”?We drinken koffie en kletsen nog een tijdje door. Een dag later krijg ik een hartelijke mail van de ‘road captain’ of we samen een rit kunnen organiseren; BMW-meets-Kawasaki. Als iedereen heeft geplast gaan we rijden. Na drie kwartier komen we in een fuik van wegafzettingen terecht. We raken verstrikt in omleidingen, gefreesde wegoppervlaktes, driftig gebarende verkeersregelaars en nog meer afgezette wegen. De route kan naar de prullenbak. Gelukkig kent iemand het gebied en rijden we verder op zijn kompas. De aangepaste route bevalt uitstekend en het weer werkt ook mee. Na de lunch nog een uurtje toeren en dan besluiten we koffie te gaan drinken en een eind aan de tocht te maken. Met een kop koffie is het tenslotte ook gezellig toeven met elkaar. Theo Vrouwenvelder.