U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Oude koplamp, alleen bevestiging

27 mrt 2020 12:39 27 mrt 2020 12:40 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2442
Ik ga de link niet zoeken, ik ben tevreden met wat ik heb. Ik vroeg het alleen om eens te kijken wat het is en wat het kost. Ik persoonlijk zeg hoort niet bij een oude fiets maar dat is persoonlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2020 12:11
Ed Beckers
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2441
hallo Hans,
ok bedankt. @Rene als jij de link eerder vindt dan mij dan hoor ik het graag:P B)

27 mrt 2020 12:03
Hans Steingrover
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2440
Hoi Ed,
Zie hieronder #2415 , omdat ik mijn bestelgegevens niet meer had heb ik daar ( na wat speurwerk ) een link geplaatst die je verder moet helpen. Er wordt daar heel veel aangeboden. Waar je op moet letten is de lengte voor een type met koeling ( max. 84 mm ) en de juiste fitting en stekker voor in de reflector. Ik had twee stuks voor <€20,- duurder hoeft absoluut niet. Als je e.e.a. binnen hebt en het lukt niet kom je maar naar mij toe dan prutsen we 'm er samen in.
Succes.

27 mrt 2020 10:51
Ed Beckers
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2439
Hoi Hans,
als jij de bestelgegevens eventueel gevonden hebt wil ik deze ook graag ontvangen indien mogelijk. Heb zelf al eens even gegoogled maar heb ze nog niet gevonden. Hoor graag van je. Gr Ed

14 mrt 2020 19:32 14 mrt 2020 19:34 door Peter van de Geest.
Peter van de Geest
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2418
Hoi,
Ik heb twee jaar geleden enkele exemplaren gekocht bij Ali, zonder koeling maar ben weer terug bij de originele. Ik vond de lichtopbrengst tegevallen met name op wat grotere afstand. En het verschil tussen dim en groot licht vond ik te gering.
Groet, Peter

14 mrt 2020 17:13
Sjaak Erps
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2417
Hallo Heren,
Ik heb ook zo'n lamp uit China, zit er al 2 jaar in en werkt prima. Zoals Hans al aangeeft werkt de dim functie niet helemaal maar het is een groot verschil met de oude. Veel meer licht.
Je moet inderdaad wel de lamp naar beneden afstellen anders gaan alle tegenliggers knipperen naar je.
Ik heb hem toen besteld via MiniInTheBox, ook zo'n Chinese site. Zie bijlage

Succes met experimenteren,
Sjaak

Bijlagen:

13 mrt 2020 20:27 13 mrt 2020 20:29 door Jan Wildvank.
Jan Wildvank
Meer
Onderwerp Auteur
Oude koplamp, alleen bevestiging #2416
Hoi Hans, de één noemt het moeite, de ander krijgt veel voldoening in het uitzoeken en het maken van iets. Tot die laatste groep behoor ik ;).
Ik vindt het nu eenmaal erg leuk als het net iets anders is dan bij de standaard.

13 mrt 2020 12:35
Hans Steingrover
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2415
Nee Rene, heb ik niet meer maar kan je wellicht met onderstaande link verder helpen.
nl.aliexpress.com/item/32992084549.html?spm=a2g0o.productlis...web0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Er gaat dan een wereld aan LED-lampjes voor je open voor weinig geld. Met en zonder koelfan's , wel ff opletten dat je de juiste aansluiting kiest H4 en of ie past in jouw/onze bijzonder kleine parabool-reflector. Met koeling, is 't een beetje prutsen maar 'tlukt wel. Zonder koeling easy ( levensduur ?) Zolang er nog geen apk voor motoren is kun je er van alles instoppen waarbij de dimfunctie niet altijd even juist is volgens mij maar "who care's" , ik heb de koplamp iets naar beneden afgesteld ( officieel 10cm op 10 meter ) en heb zoals al eerder vermeld een gigantisch licht. En ja ...... het gaat toch om zien maar ook gezien worden, onze standaardverlichting is een gloeiende spijker vergeleken met wat ik nu heb . Voor die enkele euro's wil ik best wel een beetje experimenteren. Pakt e.e.a. niet helemaal juist uit dan ben je er ookniet veel armer op geworden. En wel een ervaring rijker. Ik heb er in ierder geval al bijna twee jaar veel plezier van.
Bijlagen:

13 mrt 2020 08:52 13 mrt 2020 09:41 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2414
Hans heb je de bestel gegevens nog van die lampen?? Maakt zoeken wat makkelijker.
gr Rene

12 mrt 2020 19:25
Hans Steingrover
Meer
Oude koplamp, alleen bevestiging #2411
Waarom al die moeite Jan ? Ik heb via ali.com ( wel ff de juiste uitzoeken qua afmeting ) twee ledlampen (autoset) gescoord voor €19,- exemplaar met een koelfan(netje) erin waarbij ik dacht dat de tweede wel snel van pas zou komen want ja, wat kun je verwachten voor €9,50 maar voorlopig zit exemplaar 1 er alweer bijna twee jaar in een zit exemplaar 2 nog steeds in de doos................ en een bak licht dat ik heb .................
groet van Hans

11 mrt 2020 21:13
Jan Wildvank
Meer
Onderwerp Auteur
Oude koplamp, alleen bevestiging #2408
Ik wil binnenkort wat gaan testen met een LED koplamp en om een beugel te maken die op de standaard bevestiging past en ik op zoek naar een oude koplamp. Alleen de schaal, geen reflector of inzet dus. De schaal mag verroest en/of gebutst zijn, ik heb alleen de gekartelde ringen nodig.
Heeft iemand misschien nog wat liggen?

Tijd voor maken pagina: 0.372 seconden
Naar boven