U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Jubileum Mini Meeting

22 apr 2020 12:18
Rene Kilsdonk
Meer
Jubileum Mini Meeting #2491
Helaas hebben wij besloten om dit evenement af te lassen. Naar een nieuwe datum zal nog worden gekeken.

23 mrt 2020 22:21 25 mrt 2020 06:49 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2432
Door de aangepaste algemene regelgeving in ons land hangen er over onze jubileum meeting toch ook wel donkere wolken op (23-3-2020) dit moment.
We kunnen zo als het er nu voor staat nog geen afspraken en of reserveringen in de horeca maken, dus we houden het feest op papier nog open en na 1 juni kunnen we verder uitsluitsel geven. Dus blijf onze volgen.

Heb je zin tijd en gelegenheid om hierbij te zijn , schrijf je in want het beloofd echt een feestje te worden die 13 juni. :woohoo:

BMW Cruiser team.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
27 jan 2020 16:32
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2332
Je ziet ze zeker als je komt, de meeste rijden nog motor. Sommige zelfs een BMW Cruiser ;)

Je verliest je balans
Als je stil staat
26 jan 2020 10:26
Henk van der Lende
Meer
Jubileum Mini Meeting #2329
Lijkt me een leuke groep ,ben benieuwd wie er nog motor rijd en op wat voor motor.
Misschien zie ik dat 13-6 wel
23 jan 2020 16:44 23 jan 2020 23:23 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2328
Zoals we al op de uitnodiging vermelde en in het forum, willen we er 13 juni een leuk feestje van maken.
Er stond dan wel dat er niet zoveel herkenbare leden meer zijn van het 2010 moment, maar kijk in opgave van de deelnemerslijst we zijn al aardig op weg.

Dit waren de pioniers op die dag;

Maar ook jullie die nu regelmatig op de website kijken zijn uiteraard van harte welkom.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:
16 jan 2020 11:53 23 jan 2020 09:43 door Rene Kilsdonk.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2326
Toch weer leuk om te horen hoe het zo allemaal is ontstaan voordat er min of meer sprake is geworden van een club, want John heeft gelijk, in het begin was er helemaal niet zoveel interesse om ermee door te gaan.

Maar ik herinner me dat op mijn eerste rit van 12 juni, en tijdens de rit door de bollenvelden op 25 september (ondanks of door de vele regen), er al flink gestecheld werd hoe en waarop we door wilde gaan met het samen komen op onze BMW Cruisers.
Al bij de voorjaarsrit van 2011 werden er plannen gemaakt voor een website, in Scheveningen o.l.v. Jac Kursten werden er hiervoor al technische proeven gedaan. Ook werden er op 26 juni door Michel Porro in de Wassenaarse duinen in een opperbeste sfeer opnamen gemaakt voor de lay-out van de website.

Ja we mogen best wel zeggen dat die initiatieven van Robert Veerman met behulp van Marktplaats, en de ervaringen van John Antonissen met de Duitse zuster organisatie, ons als BMW Cruiser eigenaren al veel plezier bezorgd hebben.

Ik spreek dan ook de hoop uit dat we dit nog zolang mogelijk kunnen en mogen blijven doen, het staat immers ook op onze home pagina dat we "het geheim met andere willen delen".
En als ik het lijstje van foto's en verslagen van de evenementen zie is het aantal initiatieven (delen dus) in de loop der jaren best wel gegroeid , laten we het met zijn allen zo volhouden.

Ik heb begrepen dat Harry Borst op zijn fietsje al volop bezig is om ons straks in April weer te trakteren op een prachtige voorjaarstocht.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:
08 jan 2020 18:25 09 jan 2020 10:07 door Rene Kilsdonk.
Yvonne de Jong
Meer
Jubileum Mini Meeting #2325
Toch nog iets leuks gevonden en wel de mail naar de mij toen bekende mensen voor het rijden van de eerste toerrit op 29 mei 2010. Daarna is er twee weken later nog een rit gereden die georganiseerd was door Petra.

Van: John Antonissen <>
Date: wo 28 apr. 2010 om 00:01
Subject: Re: Update NL Toer 29 Mei 2010
To: Kees Eggerding <>

Beste Kees,

Om verdere misverstanden te voorkomen informeer ik je hierbij dat er twee dagen gepland zijn:

29 mei
Een rondrit met alleen R1200C motoren (NL+DE motoren) georganiseerd door mij.
 12 juni
Een kennismakingsdag voor o.a. NL R1200C rijders, georganiseerd door Petra.

Veel rijders nemen aan beide dagen deel. Alleen kan Petra 29 mei niet vanwege een andere rit die ze dan rijdt. Daarom heeft zij ook het intiatief voor 12 juni genomen.

Ik heb de rit van 29 mei inmiddels voorgereden en deze ziet er goed uit!
Alleen het weer moet nog meezitten! ;-)

Tot 29 mei!

Groet,
John Antonissen

oog van de Moderator
07 jan 2020 17:53 07 jan 2020 17:54 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2322
Alweer een mooi verhaal, bedankt John.

We krijgen toch wel steeds meer zicht hoe het allemaal ging in de begintijd van onze "owner group" het is gelukkig nog steeds vrijheid blijheid hoor.
Er is eigenlijk nooit sprake geweest van het oprichten van een club, er gewoon destijds een naam verzonnen toen we deze website in de lucht hebben gebracht.
Ik geloof dat de meeste onder ons daar ook heel blij en tevreden mee zijn, we doen leuke dingen met elkaar en houden daardoor de BMW Cruiser in de lucht.

Moet je voor de lol maar eens naar de folder van de R 1200 C kijken die verderop in de forum wordt aangekondigd, we doen daar met zijn alleen aardig in mee vind ik.
Ik kijk er naar uit jou en alle andere enthousiastelingen te mogen ontmoeten op 13 juni, er worden nu in Limburg al kaarsjes gebrand voor goed motorweer die dag :cheer:

Je verliest je balans
Als je stil staat
07 jan 2020 09:42 07 jan 2020 16:58 door Rene Kilsdonk.
Yvonne de Jong
Meer
Jubileum Mini Meeting #2318
Er is nogal wat twijfel over de exacte datum blijkbaar. De opzet is in het begin nooit geweest om een R1200C club op te richten. Sterker nog er waren er diverse bij die hier zelfs in eerste instantie niet aan mee wilden doen met als principe Vrijheid Blijheid. De rit waar Kees aan refereert was inderdaad op 29 mei. We zijn toe gestart vanaf het terras van De Engel in Wijk bij Duurstede. Robert Veerman was door oa ook bij dat weet ik me nog goed te herrineren. Hij had zijn motor net een beurt laten geven bij Arie Molenaar maar men was vergeten om de klepdeksels goed aan te draaien, met als gevolg dat zijn motor wat sporen aan het achterlaten was. Gelukkig zijn we er op tijd achtergekomen en hebben we de klepdeksels vastgezet.
De hele route van 29 mei heb ik nog als .GDB. Een plaatje er van heb ik bijgevoegd.
John Antonissen

oog van de Moderator
Bijlagen:
07 jan 2020 08:10 07 jan 2020 14:28 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2317
Wat een mooi verhaal Kees, maar mag ik er dan vanuit gaan dat dit dan bij de rit van 29 Mei 2010 is geweest?
Ik hoop dat dan in ieder geval ook Peter Bandsma en Robert Veerman of John Antonissen hierover iets kunnen melden?

Evert Jan Tjepkema uit Zwolle weet er in alle geval niets van want hij was wel uitgenodigd maar is niet mee gegaan vertelde hij mij deze week.

Ja dat met die buikomvang was wel iets voor motorrijders hé :evil: gelukkig hoor je daar tegenwoordig niets meer over.:side:

Je verliest je balans
Als je stil staat
06 jan 2020 18:07
Kees Eggerding
Meer
Jubileum Mini Meeting #2314
Mij staat bij dat er een oproep geplaatst was op marktplaats voor de bmw cruisers om gezamenlijk te gaan rijden.
Gelijk aangemeld en volgens mij was er niet gerekend op de CL versie die ik rij .
Een van de eerste ontmoetingen zaten we op een terras ergens in de buurt van Utrecht waar een filmploeg langs kwam.
Deze maakte opnames voor een gezondheidsprogramma.
En ja hoor de vraag kwam "mogen we van een aantal personen de buikomvang meten"
Die was bij een aantal aan de hoge kant boven de 100 cm lachen natuurlijk.
Het leuke was altijd de bekijks die we hadden bij alle vrijwel gelijke motoren de mooiste was de Cl natuurlijk.
Leuk om het 10 jarig bestaan te vieren en ik zal er alles aan doen om er bij te zijn.
30 nov 2019 11:44
Jan Aker
Meer
Jubileum Mini Meeting #2271
In maart/april 2010 werd ik benaderd door Robert Veerman via een advertentie welke ik op marktplaat had gezet met diverse BMW Cruiser onderdelen en accessoires. Puur met de vraag of ik ook een BMW cruiser had/reed en of ik interesse had om een keer samen met een aantal metgezellen een keer een tour te gaan rijden. Zo ja dan moest ik mijn e-mail adres even doorgeven aan een zeker Petra (ben haar achternaam even kwijt). Gezien de vele reacties op mijn Marktplaats advertentie heb ik iedereen ook doorverwezen naar Petra indien zij ook een keer samen wilde deelnemen aan een BMW cruiser tour tocht.
Uiteindelijk werd op er door Robert en Petra de eerste meeting gepland in Nieuwegein op 12 juni 2010 waarbij we een mooie tocht reden langs de rivieren en uiterwaarden. Deze dag was zo'n succes dat het naar "meer" smaakte wat uiteindelijk resulteerde in de club zoals hij nu is. Als ik er zo op terug kijk heb ik de afgelopen 10 jaar aan bijzonder leuke evenementen mogen deelnemen zowel de dag ritten als een weekje met de BMW Cruiser club in het buitenland. Kortom ik vermaak me hierbij uitstekend en wil allen danken die hier aan een bijdragen aan hebben geleverd.
29 nov 2019 10:24
Rene Kilsdonk
Meer
Jubileum Mini Meeting #2269
Mijns inziens is 12 juni 2010 de eerste officiële BMWCruiser Owner Group rit gereden. Dit als antwoord op de vraag van Peter. De rit is het vervolg op de advertentie die Robert Veerman op marktplaats heeft gezet.

28 nov 2019 11:33 28 nov 2019 11:49 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2268
Wat een leuk bericht John Antonissen, het is dus inderdaad zo dat Marktplaats toen ook al een grote rol in de BMW Cruiser wereld had.

Dat is nu eigenlijk nog steeds, want ik benader de verkopers van hun BMW cruiser of onderdelen nog regelmatig om hen er op attent te maken dat er een "BMW Cruiser Owner Group" is en of ze dit aan de koper van hun prachtige motorfiets willen door geven.
Dat geeft ook vaak hele leuke contacten en soms zelf mensen die er spijt van krijgen van hun verkoop :unsure:

Maar goed dan weten we dus nu dat er dus een maand eerder ook al activiteiten waren, maar gebeurde er dan ook nog iets op 26 juli?
Ik weet nog wel dat we op 25/9 te gast waren bij Gerard van der Meij in de Bollenstreek.

Is er nu een vraag , welke oprichtingsdatum vermelden we nu in onze archieven? (wie heeft er een reactie of voorstel?)

Je verliest je balans
Als je stil staat
26 nov 2019 15:14 28 nov 2019 18:05 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Meer
Jubileum Mini Meeting #2266
Kopie van allereerste emails die rond gingen van Robert Veerman en John Antonissen.
Robert Veerman had de oproep op marktplaats gezet.

Voor de eerste Cruiser rit op 12 juni 2010 was erop 29mei 2010 nog een ritje met enkele Duitse gastrijders. Ook hier is nog een mail van teruggevonden.

John bedankt

26 nov 2019 13:01
Rene Kilsdonk
Meer
Jubileum Mini Meeting #2265
Je staat erbij Gerard,

26 nov 2019 10:14 26 nov 2019 10:14 door Yvonne de Jong.
Yvonne de Jong
Meer
Jubileum Mini Meeting #2264
Beste (oud)(mede)Cruisers,

Ik bewaar leuke herinneringen aan de Cruiser groep. Zelf heb ik de tocht door de Bollenstreek mogen organiseren, met de prachtige foto's op de boulevard in Zandvoort als één van de hoogtepunten. Volgens mij was dit ook meteen de natste Cruisertocht ooit. Ik heb in 2012 mijn Cruiser verkocht, vanwege het ontstaan van chroomproblemen op de wielen en andere plekken. Het onderhoud werd me te duur. Tot op de dag van vandaag heb ik daar af en toe nog wel eens spijt van...
Inmiddels rij ik alweer een aantal jaren met groot plezier op een 1200GS LC uit 2014. Er staat inmiddels 80.000 km op de teller.
Met die motor wil ik graag meerijden met de Jubileum Meeting. Voor zover ik dat nu kan overzien laat mijn agenda dat toe, dus schrijf mij alvast maar op.

Met vriendelijke groet en een box.
Gerard van der Meij

oog van de Moderator
Bijlagen:
25 nov 2019 15:50
Yvonne de Jong
Meer
Jubileum Mini Meeting #2263
Ik heb nog even mijn oude mail nagelopen en kwam een email tegen van maart 2010. Dit was de allereerste mail die opriep tot de bewuste eerste Cruiser rit op 12 juni 2010.
De mensen van het eerste uur waren toen:

Jan Aker, John Antonissen, Peter Brandsma, Stefan Blokker, Bart de Boer, Cees Bootsman, Hans Botman, Rudy Crabbe, Henk van Dijk, Kees Eggerding, Albert Elzinga, Jac Kursten, Petra Lenstra, Bert van der Roest, Evert-Jan Tjepkema, Robert Veerman, Joop van der Velde.

Zelf kon ik slechts kort bij de tocht aanwezig zijn vanwege andere verplichtingen, maar heb toe nog wel een maand later (26 juli ??) een tweede tocht georganiseerd.
Was een hele leuke tijd!

Groet,
John Antonissen

oog van de Moderator
21 nov 2019 21:41
Anoniem's Profielfoto
Anoniem
Jubileum Mini Meeting #2259
Kijk ik heb nu dus niet ingelogd en je ziet toch mijn tekst, ik hoop dus hier binnenkort wel verhalen of meningen te gaan lezen over de oorsprong van onze BMW Cruiser Owner Group

Groetjes, Peter Olsthoorn
21 nov 2019 21:38
Peter Olsthoorn
Meer
Onderwerp Auteur
Jubileum Mini Meeting #2258
Ik wil hier even aangeven of eigenlijk uitleggen dat deze topic ook, of misschien wel juist bestemd is voor onze "gasten" dat houd dus in dat iedereen dit op deze website komt zonder ingelogd te zijn hier kan schrijven.

Maar het is dan wel de bedoeling dat je als gast, wel je tekst ondertekend met je naam want anders weten we met zijn allen niet wiens mening of verhaal hier staat.
Bedankt dus alvast vooraf voor je bericht.

Peter Olsthoorn

Je verliest je balans
Als je stil staat
Tijd voor maken pagina: 0.967 seconden
Naar boven