U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Stuur R1200C

22 okt 2019 22:32
Jelke Wouda's Profielfoto
Jelke Wouda
Stuur R1200C #2215
Dank Jeroen, ja ik ben er nog niet helemaal uit. Ik vraag me af of de standaard hendels gaan passen op een stuur van 22 mm.

Sowieso heb ik andere klemmen nodig want mijn huidige stuur is 25 mm.

Mvg,
Jelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2019 22:22
Jeroen van Druten
Meer
Stuur R1200C #2214
Let op: ik weet uit ervaring dat het stuur van mijn Montouk dikker is dan die van mijn vorige r1200c.
Mogelijk dat er meerdere modellen met afwijkende maten zijn.

22 okt 2019 22:07
Jelke Wouda
Stuur R1200C #2213
Hartelijk dank voor de informatie, René. Ik zal me er even in verdiepen.

Mvg,
Jelke

21 okt 2019 11:25
Rene Kilsdonk
Meer
Stuur R1200C #2212
Welke zou moeten passen maar misschien heb je hier wat aan: www.ascycles.com/BMW/2000/R1200C/Steering.html#SubCatDiv

20 okt 2019 18:02
Jelke Wouda
Stuur R1200C #2210
Hallo,
Ik ben sinds mei van dit jaar de trotse eigenaar van een BMW R1200C. Nu zit daar een “wide bar” stuur op dat ik graag wil vervangen door een origineel “police” stuur. Voor zover ik het kan beoordelen is het punt waar het huidige stuur vast zit aan de motor 25 mm (zal waarschijnlijk 25,4 zijn) en daar waar de hendels zitten 22 mm.
Gaat een origineel stuur altijd passen? Of zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden.

Alvast bedankt voor de reactie!

Vriendelijk groet,
Jelke Wouda

11 mrt 2019 19:50 13 mrt 2019 13:38 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Stuur R1200C #1719
Hallo Jaap,

Ho Ho Ho, ik dacht dat wij elkaar beter kende, ik bedoel te zeggen /schrijf (m.i.) dat een "vreemd" model cq vorm stuur inbreuk doet op de vormen in detail van de BMW Cruiser.
Ik ben een van de 120 leden van deze groep die dit nu zegt, iedereen die zo een mooie BMW Cruiser rijdt is welkom en mag zeggen en doen wat ie wil met en over zijn of haar motorfiets.

Dat zgn. evangelie staat op de home pagina rechts boven naast de foto, boven de agenda van de evenementen, gaat over karakter en kwaliteit tot in detail enz.

Succes met je stuur.B)

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

11 mrt 2019 19:23 11 mrt 2019 19:24 door Jaap Klaver.
Jaap Klaver's Profielfoto
Jaap Klaver
Onderwerp Auteur
Stuur R1200C #1718
Hallo Peter,

Allereerst bedankt voor jouw antwoord, voor wat betreft het verwijderen van de handle .. daar kan iets mee ..

Maar, zoals ik jouw bericht lees, zou ik dan volgens "jullie" geen willekeurig stuur mogen plaatsen omdat mijn motor dan bij de groep "custom" zou horen en geen "cruiser" meer zou zijn? Mijn motor is verder helemaal in originele staat en heb er vorig jaar bijna 13000 km heerlijk mee "gecruised".
Het maakt me persoonlijk niet uit welke naam er aan het beestje wordt gehangen, het gaat mij erom dat ik graag een keer een ander stuurtje wil monteren omdat het mij het proberen waard lijkt. Maar als deze groep hier problemen mee heeft dan begrijp ik dat uiteraard, maar dan zit ik hier naar mijns inziens blijkbaar niet goed ..

B.t.w. ik kan het "evangelie" op de homepagina trouwens niet vinden..

Met vriendelijke groet, Jaap

11 mrt 2019 16:24 11 mrt 2019 16:28 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Stuur R1200C #1712
Hallo Jaap,

Je geeft eigenlijk het antwoord al een beetje zelf, de diameter bij motorsturen is vaak aan de handle plaatsen anders, dus ik zou er eerst even een kant vanaf halen om te testen.

Maar een willekeurig stuur erop zetten is m.i. ook vreemd hoor, we praten hier toch over de BMW Cruiser en niet over een BMW custom :evil:
En zeker wij moeten toch het voorbeeld geven, lees het "evangelie" maar op de home pagina bovendien willen we met onze clubactiviteiten er toch ook voor zorgen dat deze BMW cruiser zo lang mogelijk levendig blijft. ;)

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

11 mrt 2019 15:33
Jaap Klaver's Profielfoto
Jaap Klaver
Onderwerp Auteur
Stuur R1200C #1711
Hallo iedereen,

Vraagje:
De dikte van een standaard stuur van mijn R1200C blijkt 1 inch (25,4mm) te zijn.
Kan ik deze zomaar vervangen door elk willekeurig motorfietsstuur van deze dikte?
Uiteraard zal rekening gehouden moeten worden met de lengte van de kabels e.d. , maar is b.v. de diameter onder de handvaten ook 1 inch?
Of moet ik ergens anders nog rekening mee houden?

Met vriendelijke groet,

Jaap Klaver

Tijd voor maken pagina: 0.219 seconden
Naar boven