Verandering stuur
Bedankt voor je reactie, ervaringen van anderen zijn altijd waardevol. Fijn dat je nu het voor jou goede stuur hebt gevonden.
Peter heeft me een goede raad gegeven op een motor met ander stuur te gaan proefzitten en dat ga ik doen. Ik denk dat het stuur dat ik op het oog heb voor mij goed is, maar een praktijktest zal dat uitwijzen.
Hartelijke groet Marc
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb destijds mijn stuur vervangen. Dat was er zo-een als waar jij naar op zoek bent. Maar dat heb ik toen aan een ander lid verkocht. Voor mij, maar ik ben niet groot, was dat stuur ongemakkelijke omdat ik ook met gestrekte armen moest rijden en mijn rechter pols altijd onder spanning stond (want gashendel heb je altijd actief in de hand).
Voor mij was dat stuur niet dichter naar de berijder te brengen (maar nogmaals, ik ben niet zo groot als jij). Misschien dat jij er wél iets baat bij hebt, maar ik heb gekozen voor een hoger stuur dat ik lekker naar mij toe kan kantelen. Nu dus ook lekker met de rug tegen de ruggesteun.
Ik kan je dus helaas niet helpen aan het door jou gezochte stuur, maar wellicht is een ander model ook te overwegen.
Hartelijke groet,
Bas
Groeten Marc
Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Dit is weer iets anders dan de "apehanger" van bijv. de motor van James Bond of zie ik dat verkeerd?
(Ik hou jullie intussen wel bezig, als je het beu bent laat maar weten hoor....

Groeten, Marc
Ja je hebt gelijk, de dikte van het stuur moet je goed in de gaten houden. De buis waarmee mijn stuur is bevestigd is 28 mm dus dan zou de riser van René goed moeten passen.
Ik ben wel benieuwd naar het police stuur dat je noemt, zou je misschien daarvan een foto willen posten? (heeft geen haast hoor). Het Independer type stuur dat ik bedoel is niet echt laag, ik vermoed ong. dezelfde hoogte als mijn huidige stuur. Alvast hartelijk dank!
Groeten, Marc
Misschien is het ook leuk om eens bij onze Franse zuster ( www.r1200c.fr/ ) organisatie te gaan kijken op een evenement, is in ieder geval dichter bij de deur.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Is inderdaad een goede tip van Rene, maar op de eerste plaats had hij destijds de Montauk dus is het zeker zaak de dikte van je stuur goed te meten.
Daarnaast zou ik je ook adviseren om eens op andere BMW Cruisers te gaan zitten om te weten wat prettig voor je is, ik rij b.v. met het zgn. Police stuur die komt echt dichter naar je toe en je kan redelijk rechtop blijven zitten onder het rijden.
Met het lagere stuur zoals jij voor ogen hebt moet je altijd meer voorover naar je stuur toe.
Ik noem het altijd "het moeder en dochter verschijnsel", een ieder heeft zijn voorkeur. Maar kies niet te snel.

Je verliest je balans
Als je stil staat
Dank voor je snelle reactie. Goede tip, 2.5 cm. lijkt niet veel maar het kan net het verschil maken. Ik ga kijken of deze risers nog leverbaar zijn.
Hartelijke groet, Marc
Mijn R1200C heeft een recht en breed stuur, met een buis die horizontaal tussen de handvatten loopt. Het is wel een origineel BMW stuur, maar de handvatten staan ver weg waardoor ik continu met gestrekte armen rij (zelfs met mijn lengte van 1.88m.) en dat is niet optimaal. Ik overweeg nu een stuur zoals dat standaard op de Independer (en geloof ik ook Montauk) gemonteerd is. Maar helpt dat inderdaad de handvatten wat meer naar de berijder te brengen? Mocht dat zo zijn en heeft een van jullie zo'n stuur te koop dat ben ik geïnteresseerd om het over te nemen.
Groeten, Marc den Hertog