logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

Verandering stuur

Beantwoord door Marc Den Hertog in topic Verandering stuur

12 jul 2022 11:19 #3577
Hallo Peter,

Ja je hebt gelijk, de dikte van het stuur moet je goed in de gaten houden. De buis waarmee mijn stuur is bevestigd is 28 mm dus dan zou de riser van René goed moeten passen.
Ik ben wel benieuwd naar het police stuur dat je noemt, zou je misschien daarvan een foto willen posten? (heeft geen haast hoor). Het Independer type stuur dat ik bedoel is niet echt laag, ik vermoed ong. dezelfde hoogte als mijn huidige stuur. Alvast hartelijk dank!
Groeten, Marc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Peter Olsthoorn in topic Verandering stuur

12 jul 2022 10:01 - 12 jul 2022 10:07 #3576
Weer hallo Marc,

Misschien is het ook leuk om eens bij onze Franse zuster ( www.r1200c.fr/ ) organisatie te gaan kijken op een evenement, is in ieder geval dichter bij de deur.:woohoo:
Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Laatst bewerkt 12 jul 2022 10:07 doorPeter Olsthoorn.

Beantwoord door Peter Olsthoorn in topic Verandering stuur

12 jul 2022 09:50 - 12 jul 2022 10:07 #3574
Hallo Marc,

Is inderdaad een goede tip van Rene, maar op de eerste plaats had hij destijds de Montauk dus is het zeker zaak de dikte van je stuur goed te meten.

Daarnaast zou ik je ook adviseren om eens op andere BMW Cruisers te gaan zitten om te weten wat prettig voor je is, ik rij b.v. met het zgn. Police stuur die komt echt dichter naar je toe en je kan redelijk rechtop blijven zitten onder het rijden.
Met het lagere stuur zoals jij voor ogen hebt moet je altijd meer voorover naar je stuur toe.

Ik noem het altijd "het moeder en dochter verschijnsel", een ieder heeft zijn voorkeur. Maar kies niet te snel. :evil:
Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Laatst bewerkt 12 jul 2022 10:07 doorPeter Olsthoorn.

Beantwoord door Marc Den Hertog in topic Verandering stuur

12 jul 2022 09:15 #3573
Hallo René,
Dank voor je snelle reactie. Goede tip, 2.5 cm. lijkt niet veel maar het kan net het verschil maken. Ik ga kijken of deze risers nog leverbaar zijn.
Hartelijke groet, Marc

Beantwoord door René Kilsdonk in topic Verandering stuur

11 jul 2022 13:44 #3570
Beste Marc ik heb lang geleden eens stuur verlengers gekocht waardoor mijn stuur 2,5 cm dichter naar mij toe kwam deze heb ik toen gekocht bij MV Motorrad hier is de link www.mv-motorrad.de/MV+Superbike+Lenkerad...8+mm+Lenker.htm?c=49

Verandering stuur werd gestart door Marc Den Hertog

10 jul 2022 17:09 #3568
Beste mensen,
Mijn R1200C heeft een recht en breed stuur, met een buis die horizontaal tussen de handvatten loopt. Het is wel een origineel BMW stuur, maar de handvatten staan ver weg waardoor ik continu met gestrekte armen rij (zelfs met mijn lengte van 1.88m.) en dat is niet optimaal. Ik overweeg nu een stuur zoals dat standaard op de Independer (en geloof ik ook Montauk) gemonteerd is. Maar helpt dat inderdaad de handvatten wat meer naar de berijder te brengen? Mocht dat zo zijn en heeft een van jullie zo'n stuur te koop dat ben ik geïnteresseerd om het over te nemen.
Groeten, Marc den Hertog

Tijd voor maken pagina: 0.924 seconden