U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Startmotor

29 mei 2018 00:52 29 mei 2018 00:53 door Jaap Klaver.
Jaap Klaver's Profielfoto
Jaap Klaver
Startmotor #1160
Goeie tip!
Vaak levert het "even verder struinen" op het www nog wel eens wat op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2018 11:01
Rene Kilsdonk
Meer
Startmotor #1156
Dat heb je weer mooi gefixt, Hans

24 mei 2018 20:28
Hans Steingrover
Meer
Onderwerp Auteur
Startmotor #1154
Bij het starten weigerde de startmotor soms en na de accu met een eenvoudig voltmetertje/batterijtester doorgemeten te hebben waarbij tijdens het starten alles in het groen bleef en de spanning ook een aanvaardbare ruim 13 volt aangaf besloot ik de startmotor te demonteren . Da's makkelijker dan de minpool van de accu losmaken want dan moet je de gehele tank demonteren waar ik eigenlijk geen zin in had. Voorzichtig ( geen frame aanraken ) de voeding los maken en een stukje tuinslang erover schuiven doet wonderen en met het juiste gereedschap ligt die motor er zo af. Borstels zagen er nog redelijk uit ??
Bendix ietwat versleten maar ja ....? waar ligt de grens ?? Ik wist het niet. Nou is het meeste aan mijn brommert natuurlijk 21 jaar oud dus een keertje vervangen is zo gek nog niet waarbij ik dacht aan een ruilmotor o.i.d. .... Bij Boonstra-parts hadden ze startmotoren liggen voor €150,- maar ja die waren net zo oud als die van mij dus dat schoot niet op. Ze hadden ook een nieuwe voor €180,- type ?? Bij Wunderlich hebben ze de origenele Valeo voor €259,- ook niet echt een koopje. Na nog wat snuffelen kwam ik uit bij A-parts Rotterdam en kon deze Valeo morgen op de mat hebben ...... uhhh ja leuk maar uhhhh wat kost die dan ? ............ maar €77,- en nee die oude van U hoeven wij niet want dit is geen inruil/gereviseerde maar een gloednieuwe ........... nadat ik geld had overgemaakt dacht ik nog even aan de bekende baksteen (zelfde gewicht ) die dan bezorgd zou gaan worden maar nee de volgende dag lag er een heuse nieuwe Valeo op de mat ............ en starten .......:) :) :) Zonder tank te demonteren e.d. slechts het chrome schildje moest eraf en natuurlijk de kunststof startmotorcover. Nog goedkoper is misschien om de borstels/bendix en eventueel relais te vervangen maar dan heb je nog geen nieuwe lagertjes erin en ik vraag mij af hoeveel je dan nog zou besparen .......? Voor dit geld een volledig nieuwe startmotor na 21 jaar is volgens mij een koopje.
Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden
Naar boven