Groeten uit Den Haag. Na w maanden winterstalling startte mijn R1200cl meteen. Mee gereden zonder problemen. 5 dagen later startte hij en liep even op 1 cilinder, toen even op 2,na 10 meterv rijden sloeg hij af en daarna startte hij niet meer. Mogelijk is de brandstof vervuilt? Ik wil proberen te starten met behulp van een "quick-start" spuitbus. Maar waar zit de lucht inlaat? Kan ik daar makkelijk bij of moet het zadel er af?
Graag advies.Tom, whatsapp 06-212 656 02
Vervolg: met de quick-start spuitbus in de luchtinlaat gespoten, en toen startte hij meteen. Maar toen ik probeerde weg te rijden begon hij te haperen en sloeg hij af. Ik heb toen bij De Jong Motoren in Alphen aan de Rijn een buisje met injectiereiniger gekocht, nog geen 2 tientjes meen ik.
Dat in de benzinetank toegevoegd, 2 uur laten staan. Toen een paar keer even heel kort gestart om het mengsel in de injectoren te krijgen. Even 2 minuten gewacht.........en hij startte meteen. Voorzichtige een blokje ronde gereden, hij sloeg niet af, toen een groter blokje, nog steeds geen problemen. Toen naar Amsterdam heen en weer, probleemloos, als een naaimachientje liep hij. Dat was het goede nieuws.
Nu het "minder goede nieuws". Bij De Jong zag ik een Victory Vision staan, een prachtig parelwit bakbeest. 1000 km op de teller. En na veel kwijlen en een proefritje heb ik mijn mooie R1200CL ingeruild. helaas moet ik dus afscheid nemen van deze prachtige club. Als er nog toertjes komen voor "alle merken motoren" zal ik proberen er weer bij te zijn. Omdat ik muzikant ben en de tochten bijna altijd in de weekends zijn, wat ook mijn werkdagen zijn, ben ik er helaas veel te weinig bij geweest. Groeten en hopelijk tot ziens.
Laatst bewerkt 11 mrt 2024 22:37 door. Reden: oplossing van eerdere technische problemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.