Rondvraag... aanhanger
19 dec 2022 17:57
Onderwerp Auteur
Rondvraag... aanhanger #3829
René,
bedankt voor jouw snelle reactie...
dus 2 wiel aanhanger mag tegenwoordig?? ik ben nog uit de tijd van 1 wiel wiebel dingen
2 mtr is breed genoeg en die meter hoogte hoef ik niet; ik sleur hm wel 10cm boven t asfalt... en voor speedbumps heb ik n ingebouwd schuivertje voorzien
gr en heel fijne feestdagen gewenst
gr Ser
bedankt voor jouw snelle reactie...
dus 2 wiel aanhanger mag tegenwoordig?? ik ben nog uit de tijd van 1 wiel wiebel dingen
2 mtr is breed genoeg en die meter hoogte hoef ik niet; ik sleur hm wel 10cm boven t asfalt... en voor speedbumps heb ik n ingebouwd schuivertje voorzien
gr en heel fijne feestdagen gewenst
gr Ser
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
19 dec 2022 10:13
Rondvraag... aanhanger #3828
Ser hier kan je alle info vinden.
wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2020-01-01#Hoofdstuk5_Afdeling15
hier wat puntjes maar er zijn er meer zie de link
Er gelden bepaalde eisen voor een aanhanger achter de motor. Bijvoorbeeld:
De aanhanger moet een kentekenplaat en verlichting hebben.
De aanhanger mag maximaal 1 meter hoog en 2 meter breed zijn.
Een motor met zijspanwagen mag alleen een aanhanger trekken als het wiel van de zijspanwagen een rem heeft.
Motor met aanhanger in het buitenland
Wil je in het buitenland rijden met een motor met aanhanger? Op de website van de ANWB kun je nakijken in welke landen dit mag.
wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2020-01-01#Hoofdstuk5_Afdeling15
hier wat puntjes maar er zijn er meer zie de link
Er gelden bepaalde eisen voor een aanhanger achter de motor. Bijvoorbeeld:
De aanhanger moet een kentekenplaat en verlichting hebben.
De aanhanger mag maximaal 1 meter hoog en 2 meter breed zijn.
Een motor met zijspanwagen mag alleen een aanhanger trekken als het wiel van de zijspanwagen een rem heeft.
Motor met aanhanger in het buitenland
Wil je in het buitenland rijden met een motor met aanhanger? Op de website van de ANWB kun je nakijken in welke landen dit mag.
18 dec 2022 16:26
Onderwerp Auteur
Rondvraag... aanhanger #3827
hallo,
ik heb weer woeste plannen voor t voorjaar en ben over dit onderwerp nog bijna niks tegengekomen....
- Iemand ervaring met een trekhaak oplossing voor een R18?
- Iemand bekend met de regelgeving op dit gebied?
Plan is om achter de R18 een aanhanger te hangen, met daarop een BMW eencilinder R26 of R27 of Tornax T175, om de diverse treffens voor de mono of Tornax af te schuimen komend seizoen.
De R18 heeft genoeg trekkracht om wel zeven van die aanhangers op gang te helpen.
Ben benieuwd,
gr
Ser
ik heb weer woeste plannen voor t voorjaar en ben over dit onderwerp nog bijna niks tegengekomen....
- Iemand ervaring met een trekhaak oplossing voor een R18?
- Iemand bekend met de regelgeving op dit gebied?
Plan is om achter de R18 een aanhanger te hangen, met daarop een BMW eencilinder R26 of R27 of Tornax T175, om de diverse treffens voor de mono of Tornax af te schuimen komend seizoen.
De R18 heeft genoeg trekkracht om wel zeven van die aanhangers op gang te helpen.
Ben benieuwd,
gr
Ser
Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden