logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

TransContinental spatbord op de R18 Classic

Beantwoord door Ser Wijenbergh in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

28 jul 2024 13:42 #4281
Dju !!... probleem met mn TC voorspatbord...
Heb de originele Michelin banden vervangen door Metzler Cruisetechs en laat die aan de voorkant, nu, ondanks de gelijke maatcode 130/90 B16, iets groter zijn dan de Michelins.
Ze lopen dus vast in het TC spatbord, dat ter hoogte van de bevestigings bouten een versteving ijzer heeft zitten.

Voorlopig even geen andere oplossing dan het originele schaamlapje (een spatbord kan je dat niet noemen) weer te monteren.
Daarna gaan we in overleg met de bandenman... misschien is een maat kleiner een optie 120/90 B16 een oplossing op de bestaande velg

Ik hou jullie op de hoogte

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Ser Wijenbergh in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

25 apr 2022 16:10 #3398

Helaas René, ik ben die week parachute springen... ook leuk in tandem...
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

10 mrt 2022 18:52 #3357
toch iets om te mokken...
De voorwiel klem, waar ik normaal gesproken in parkeer, past niet meer met het nieuwe spatbord.

Zaterdag ff met de haakse slijper dr langs wandelen... langs de klemmen, niet het spatbord natuurlijk

gr Ser

10 mrt 2022 11:22 #3356
zoals beloof n paar foto's van mn special tool Matra 4711...
Stuk draadeind M14, 7.5cm lang, met hierop 4 moeren. De buitenste twee zijn vastgelast, de binnenste zitten gewoon los. Deze zijn voornamelijk ter ondersteuning in de steekas en om bv een dop 22 stabiel te houden.

De bedoeling is dat je hiermee de steekas "vastzet" als je de wielmoer, aan de andere kant, aandraait.

Lijkt me een nuttig tooltje omdat zo'n wiel er natuurlijk vaker uit moet zoals bv bij een lekke band of bandvervanging.

gr
Ser

10 mrt 2022 09:57 #3355

Ik denk dat t n stuk prettiger rijden is in de regen....

Beantwoord door René Kilsdonk in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

10 mrt 2022 09:46 #3354
Ser dank voor de foto's en de uitleg, ik ga er eens over nadenken om het ook te doen.

Tijd voor maken pagina: 0.975 seconden