logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

TransContinental spatbord op de R18 Classic

Beantwoord door Ser Wijenbergh in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

26 feb 2022 18:17 #3343

Jan,
de Transcontinental heeft trouwens dezelfde voorband als de First Edition 120 / 70 R19
Dus vanuit dat standpunt moet t op een FE zeker wel passen (vanuit de band gezien)

gr
Ser

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Ser Wijenbergh in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

26 feb 2022 18:09 #3342

Jan, volgens de mannen op het R18 forum hebben ze dr geen probleem mee... tenminste ik heb dr niet over gelezen
De foto's zijn van een R18C met standaard en gebiesd Bagger spatbord in een thread op dat forum...

Voor de zekerheid toch ff gaan meten in t schuurtje...ik meet zo'n 135 mm op het smalste punt in het spatbord, bij de verstevigings punten.
Past dus "ruim" want het breedste deel (130mm) van de band loopt boven die versmalling.

nb over die verstevigingspunten... zo'n spatbord, met de extra ingebrachte versteviging, is dus, volgens mij, een belangrijk onderdeel in de stabiliteit van de voorvork...
Ik zou daar dus geen kunststof spatbord, zonder extra beugel zoals op n R75 of zo, op zetten... de plastic dingetjes die je wel eens op ali of uit Thailand ziet zijn mi gevaarlijk.

gr Ser

Beantwoord door Jan Aker in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

26 feb 2022 16:57 #3341
Dag Rene,

Volgens mij heeft de classic een andere maat wiel (ik dacht 3 x 16 inch met een bandenmaat van 130/90 B 16 en de first edition (3,5 x 19 inch met een bandenmaat van 120 / 70 R 19) dus ik weet niet of dit spatbord past op onze first edition (heb er zellf geen verstand van maar las dit op een amerikaanse site).

Beantwoord door René Kilsdonk in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

25 feb 2022 18:37 #3337
Okay ben erg benieuwd naar montage, misschien fimpje van maken ?

25 feb 2022 18:20 #3336

Heb nog geen idee... in mei heb ik t nogal druk in mn airbnb... ik zal t wel al in mn agenda zetten.

nb. voorspatbord voor Bagger en TC zijn in principe gelijk; enkel heeft de TC versie iets voor de montage van de chrome frutseltjes...
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Beantwoord door René Kilsdonk in topic TransContinental spatbord op de R18 Classic

25 feb 2022 10:37 #3334
Dank voor het nummer. PS ga jij nog in mei naar Willingen Voor de R18 meeting?

Tijd voor maken pagina: 0.778 seconden