U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

flapper valves

09 jan 2023 15:51
Ser Wijenbergh
Lees meer
Onderwerp Auteur
flapper valves #3849
vandaag de flapper valve bediening afgekoppeld, vervolgens de servo bediening verwijderd.
Ipv de servo zitten dr nu 2 stuks servo buddies op.
Als je de servo's namelijk los zou koppelen dan kunnen er alarm meldingen ontstaan.
De buddy emuleert de servo bediening.

Het is een beetje een gepriegel onder de motor en achteraf gezien had het sneller gekund door eerst de servo's los te maken (1 M8 bout) en vervolgens de kabels aan de kleppen los maken.

de foto's zijn de servo unit en de servo buddies op de plaats van de servo

gr
Ser
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 dec 2022 11:59
Ser Wijenbergh
Lees meer
Onderwerp Auteur
flapper valves #3837
oei... nog helemaal geen artikel in deze sectie... ff gauw verhelpen !!

Iemand ervaring met het verwijderen, van de bediening, van de zgn flapper valves in het uitlaat systeem?
Volgens mij is enkel een geluid onderdrukking systeem, waarmee door het sluiten van de kleppen mogelijk ook over-temperaturen kunnen ontstaan in kop en cilinder en daarmee totale temperatuur verhoging.

Ben niet zozeer op zoek naar meer herrie maar wil wel alles onderzoeken om temperatuur binnen de perken te houden.

De flapper valves worden bedien met twee kabels, per klep, aangestuurd door servo's die wederom aangestuurd worden door de computer
Mijn eerste plan is om te beginnen met het losnemen van de kabels op de kleppen.
De servo kan niet zomaar verwijderd worden; dat veroorzaakt vermoedelijk systeem fout meldingen.
Tzt, als eea naar behoren werkt, kan ik de servo vervangen door zgn servo buddy's... deze maken de computer wijs dat er een nog werkende servo aanwezig is.

Iemand hier ervaring mee??

een paar foto's van de kleppen bijgevoegd en een, onduidelijke, van de servo unit.

nb... wat heeft dat ding weinig grondspeling... kom dr amper met mn dikke pens onder... hoogste tijd voor een hefbrug van formaat

gr
Ser
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden
Naar boven