U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

R18 C stuurverhogers

27 mei 2022 11:38
Ad de Graaf
Lees meer
R18 C stuurverhogers #3464
Bedankt voor de tip !
Handvat verwarming aan, ga ik ook proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2022 11:23 27 mei 2022 11:24 door Ser Wijenbergh.
Ser Wijenbergh
Lees meer
Onderwerp Auteur
R18 C stuurverhogers #3463

helpt idd ook tegen artrose... heb ik in mn linkerhand...
we worden oud jonghu...

27 mei 2022 11:17 27 mei 2022 11:32 door René Kilsdonk.
René Kilsdonk
Lees meer
R18 C stuurverhogers #3462
Ad een Andere oplossing is misschien een Beachbar stuur maar of dat tegen tintelende vingers helpt? Ik deed als mijn vingers begonnen te tintelen de handvat verwarming aan. Ik hoor je denken mijn handen zijn niet koud. Maar het hielp wel nu geen last meer van

27 mei 2022 10:07
Ad de Graaf
Lees meer
R18 C stuurverhogers #3461
Goedemorgen Ser,
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen met de R18 stuurverhogers.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing om een "slapende" rechterhand, tijdens het rijden te voorkomen.
De Handvatten heb ik al verdikt met schuimrubber, maar dit helpt niet echt, helaas..... na een kwartiertje rijden begint het al te tintelen :(
Misschien dat door de stuurverhogers de positie op de motor zodanig veranderd, dat ik er geen last meer van heb. Ik hoop het.
Ook prettig dat je de leidingen niet hoeft te vervangen en te ontluchten.
Ik ga het zeker proberen !
Groet, Ad.

26 mei 2022 17:12
Ser Wijenbergh
Lees meer
Onderwerp Auteur
R18 C stuurverhogers #3460
Vandaag dus een test ritje gedaan door de mooie Ardennen, naar Spa en Francochamps en dan via Malmedy en Eupen weer terug naar huis.
Nou, dat valt absoluut niet tegen... da's n heel ander brommertje.
Niet alleen qua handling bij manoeuvreren, maar ook op snelheid is de zit houding en controle over de masjien gewoon beter

Ben dr zeer tevreden mee
gr
Ser

26 mei 2022 17:08
Ser Wijenbergh
Lees meer
Onderwerp Auteur
R18 C stuurverhogers #3459
dat kan natuurlijk ook...
Ik heb er een tijdje tegenop gekeken om hydrauliek leidingen te vervangen ivm verwachte ontluchtings problemen... maar daar is een heel simpele procedure voor... zal ns zoeken of ik die nog kan vinden..
Vandaar dat eigenlijk die Wunderlich set is blijven liggen.
gr
Ser

26 mei 2022 12:36
René Kilsdonk
Lees meer
R18 C stuurverhogers #3458
Zoals je ziet heb ik ook stuurverhogers maar wel met verlengde rem en koppelingskabel. Wat overigens niet zo moeilijk is om die te plaatsen.
Bijlagen:

26 mei 2022 03:32
Ser Wijenbergh
Lees meer
Onderwerp Auteur
R18 C stuurverhogers #3457
Vandaag / gisteren een stel stuurverhogers gemonteerd.
Deze worden normaal gesproken verkocht door DKdesign Taiwan, prijs in de 350+ euro regio excl verzending/btw/invoerrechten.
Ik heb ze zelf van ebay, prijs in de 100- regio incl alles.
www.ebay.nl/itm/125246427684

Grootste voordeel van deze verhogers, in vergelijking met bv de Wunderlich stuurverhoger set, is dat er geen nieuwe, langere, hydrauliek slangen gemonteerd hoeven te worden.
Het innovatieve zit hm in twee stukjes ijzer waarmee de olieleidingen hoger worden gezet en gefixeerd...
Hiermee komt het stuur niet alleen hoger, maar ook verder richting bestuurder.
Wel een opmerking: van tevoren even, zonder stuur, uitproberen hoe eea moet komen te zitten... bij mij was dat met de boutjes op de verhogers naar binnen... doe je het andersom (boutjes naar buiten) dan krijg je ietwat problematieke aansluiting van de pasvlakken... blijkbaar zijn deze pasvlakken niet absoluut recht uitgevoerd. Geen idee waar die twee boutjes per verhoger voor zijn...vermoedelijk om een mooi plaatje met logo vast te zetten...

Technisch en kwalitatief gesproken zie ik geen verschil tussen de DKdesign en de ebay versie, maar bij de DKdesign versie krijg je dr nog mooie stickers bij... gossie
De installatie is relatief simpel; bekijk hiervoor het filmpje bij DKdesign

(ik ga hiervoor geen moeite doen om eea met foto's van de installatie op te leuken)

Vandaag, Hemelvaartsdag, een ritje doen om te testen hoe eea in praktijk functioneert tijdens het manoeuvreren en rijden.
Vooralsnog ziet het er veel belovend uit.
Moet misschien alleen nog wat klooien met mn telefoon houder.

nb... voor belangstellenden... ik heb nog een complete Wunderlich stuurverhoger set liggen, incl langere hydrauliek slangen... was te lui om de hydrauliek te ontluchten vandaar deze oplossing

gr
Ser

Tijd voor maken pagina: 0.246 seconden
Naar boven