U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Spyball /startprobleem

14 dec 2020 16:16
Jeroen van Druten
Lees meer
Spyball /startprobleem #2780
Nee, dat viel me heel erg mee.
Ik had op internet het kabelschema gevonden en daar zie je eigenlijk vanzelf hoe het alarm LEES de startonderbreking werkt.
Kabeltje voor kabeltje gevolgd en gezien waar bij de montage van het alarm deze ooit in de originele kabelboom waren gesoldeerd.
Deze er tussen uit genomen en weer aan elkaar gesoldeerd.
Verder de voeding van het alarm afgekoppeld en wat andere kabeltjes gevolgd.
Na de voorbereiding denk ik max. een klein uurtje bezig geweest en toen was ik verlost van die probleemmaker.
Wel relaxed hoor als je weet dat ie altijd start en niet steeds dat alarm af gaat.
Of als je op een veerpont staat met een rooije kop op die afstandbediening staat te drukken.
Of je accu leeg is wanneer je de motor een paar weken niet heb gebruikt. Dat is allemaal verleden tijd
Nu wel een goed kettingslot er op een eenvoudig Chinees track & trace systeempje van Aliexpress erop (hoe kunnen ze het maken voor $ 15,00)
en ik vertrouw er op dat die ouwe Montauk zo niet wordt weggehaald. Ciao Jeroen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2020 13:19
Peter van de Geest
Lees meer
Onderwerp Auteur
Spyball /startprobleem #2779
Ingewikkeld om dat zelf te doen Jeroen?
Moet waarschijnlijk een deel van de kabelboom ontmantelen?
Groet, Peter

13 dec 2020 21:43
Jeroen van Druten
Lees meer
Spyball /startprobleem #2778
Ik heb m er uit gesloopt. Constant problemen met niet starten weer resetten en spontaan af gaan van alarm. Laatste keer de motor een paar uur in de nabijheid van bovenleiding van trein geparkeerd en toen was het helemaal klaar, kreeg op geen enkele manier de motor aan de gang. Sta je dan iop zondagmiddag n de achterhoek. Auto met aanhanger gehaald en alarm er uit gesloopt. Wat een heerlijkheid. Kijk maar eens op internet hoeveel problemen er met dit alarm zijn

08 dec 2020 16:43
Peter Olsthoorn
Lees meer
Spyball /startprobleem #2777
Gewoon dat alarm weer in onderhoud zetten, denk ik. Je vergewissen dat ie vrij staat en de verdere procedure herhalen en in februari kijken wat ie doet.
Daarnaast vraag ik me af wat moeten we met een alarm op onze hobby fietsjes van gemiddeld 20 jaar oud? B)

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

07 dec 2020 13:44
Peter van de Geest
Lees meer
Onderwerp Auteur
Spyball /startprobleem #2776
Dat klopt René, want het alarmgeluid was al eerder weggevallen. Niet dat ik dat erg vind, want er is geen hond die op dat geluid reageert. Nu weet ik niet of dat aan die interne accu ligt of iets anders. Voorlopig is het weer goed.

07 dec 2020 12:31
Rene Kilsdonk
Lees meer
Spyball /startprobleem #2775
Nou dat heb je dan toch maar mooi zelf opgelost Peter, het had ook je alarm kunnen zijn of iets anders wat weer geld gekost had.

06 dec 2020 10:30
Peter van de Geest
Lees meer
Onderwerp Auteur
Spyball /startprobleem #2774
Stom, stom, stom! Bij het opbokken heb ik waarschijnlijk de versnelling pedaal aangeraakt en stond hij niet volledig in z’n vrij met als gevolg niet kunnen starten. Hoe simpel kan een probleem veroorzaakt worden. Wel is het zo dat de druppellader nu geen probleem meer signaleert nu ik de onderhoudsmodus heb uitgeschakeld van het alarm. De backup batterij wordt dus waarschijnlijk niet opgeladen als het alarm in die modus staat?
Groet met schaamrode kaken, Peter

05 dec 2020 15:35
Peter van de Geest
Lees meer
Onderwerp Auteur
Spyball /startprobleem #2773
De afgelopen 4 maanden heb ik mijn alarm van Spyball in de onderhouds modus gehad zodat ik vrij kon starten zonder afstandsbediening. Nu wil de motor niet meer starten. Dacht dat het aan de accu van de motor ligt, maar die geeft gewoon 12,87 Volt. Kan het zijn dat door het uitschakelen van het alarm de interne accu van het alarm leeg getrokken is en de motor daarom niet wil starten. Met andere woorden dat hij de startonderbreker niet uitschakelt?
Heb de motor wel constant aan de druppelaar gehad.
De afstandbediening werkt wel maar geeft geen groen licht om te starten. Heb inmiddels het alarm ingeschakeld en de druppelader aangesloten.
Is het mogelijk om de interne (noodaccu ) te vervangen?

Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden
Naar boven