U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Led verlichting

08 juni 2018 20:32
Andre Burger
Meer
Led verlichting #1197
Hallo cruisers,

Nog even een 2e nabericht van mij het betreft hier de overgang van gloeilampen naar led ik heb bij mij alle gloeilampen vervangen door de led lampen en dat gaat prima met de led lampjes die ik voorheen heb beschreven en waar ik ook de link toen van heb gegeven.
Ik heb in mijn motor de Kisan relais zitten en daar is het totaal geen probleem voor om dat 1 op 1 te vervangen en dan heb ik het nu alleen over de richting aanwijzers want voor de andere lampen maakt dat niets uit de koplamp en het achterlicht doen het prima maar waar ik niet bij stil gestaan heb in mijn verhaal is dat de meeste rijden met de originele knipper relais en dat kan voor de richting aanwijzers wel belangrijk zijn want met de originele relais kan de knipper frequentie wel oplopen naar een hogere knipper snelheid.
Originele knipper gloeilampen zijn 12V/21W. Door het lagere vermogen van led richting aanwijzers kan het zijn dat ze sneller gaan knipperen dan de originele. Door er een weerstand tussen te monteren, zullen ze weer met de normale frequentie gaan knipperen. Per richtingaanwijzer heb je 1 weerstand nodig.

Ik weet niet wie er allemaal al de knipper gloeilampjes hebben vervangen voor led want daar zou dus dit fenomeen bij opgetreden moeten zijn, of misschien ook niet maar het is dus zeker wenselijk om alsnog de weerstanden er tussen te zetten.
Sorry voor deze verwarring maar heb er niet bij stil gestaan dat ik een elektronische knipper relais (Kisan) in mijn cruiser heb zitten, waardoor er geen weerstanden tussen hoeven.

Hieronder de link waar je deze weerstanden zou kunnen bestellen.

www.mlmparts.com/nl/weerstand-voor-knipperlichten-1.html

Groet Andre

Andre Burger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2018 21:12 21 mei 2018 21:43 door Andre Burger.
Andre Burger
Meer
Led verlichting #1137
Nog even een nabericht

Er was nog een vraag over de kentekenplaat verlichting en dat was Hoe komen we daaraan in LED

ik heb ze gevonden en vandaag binnen gekregen
1 bajonet palletje zal je ff weg moeten vijlen maar dat is niet erg met 1 kan het lampje er ook nog niet uit

Hier is de link om deze te bestellen :

www.miniinthebox.com/nl/p/bas-ba9s-t4w-w6w-11led-5730smd-wit...ium=newsletter&utm_campaign=MITB20180427

en hier een fotootje

Tot zover deze Extra Groet Andre

Andre Burger
Bijlagen:

15 nov 2017 10:00
Peter Olsthoorn
Meer
Led verlichting #750
Klasse André bedankt.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

14 nov 2017 12:11
Sjaak Erps
Meer
Led verlichting #746
Heren,

Kan mij nog iemand helpen bij het verwijderen van de mistlampen of verstralers die op een independent zitten?
Moet ik het zwarte kapje aan de achterkant open maken en zo de lampjes eruit halen of moet ik de komplete behuizing verwijderen om er bij te kunnen?

Gr, Sjaak

12 nov 2017 12:31 13 nov 2017 16:39 door Andre Burger.
Andre Burger
Meer
Led verlichting #737
Hoi Peter volgens mij kan je de leds ook in geel bestellen zal vanavond ff kijken in China :-)
Kom er nog op terug

Gr. Andre

Heb de geschikte lampjes gevonden voor de blanke richting aanwijzer glaasjes zie de link hieronder
Het alternatief is weer de standaard glaasje aanschaffen maar dat zal iets duurder zijn

www.miniinthebox.com/nl/1156-20w-36x5730smd-800-1200lm-geel-...-paar-ac12-16v_p2269384.html?prm=2.5.1.1

Suc6 :)

Andre Burger
Bijlagen:

11 nov 2017 18:51 11 nov 2017 18:57 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
Led verlichting #733
Hallo André,

Misschien een rare vraag, maar ik had vandaag een kapot richtingaanwijzerglas en zag dat ik oranje lampjes had.

En inderdaad witte glaasjes dat was op mijn andere cruiser anders daar had ik oranje glaasjes en witte lampjes.

Hoe doe ik dat nu bij het led bestellen?

Peter

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

09 nov 2017 16:06
Andre Burger
Meer
Led verlichting #713
Heren hou er wel rekening mee dat het wel 3 a 4 weken kan duren voordat je de spullen uit China binnen hebt

Groet Andre

Andre Burger

09 nov 2017 11:01
Sjaak Erps
Meer
Led verlichting #711
Hallo heren,

Zoals ik al vermeld heb is mijn led-verlichting onderweg.
Ik heb echter nog een vraag over de mistlampen die op mijn Independent zitten.
Hoe krijg ik de lampen hier uit en welke led-verlichting moet ik hiervoor bestellen?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Groet,
Sjaak

06 nov 2017 17:38
Peter Olsthoorn
Meer
Led verlichting #694
Goed werk André, bedankt ook ik ga van de winter (na de Mini Meeting in Soest) een ordertje plaatsen.

Je verliest je balans
Als je stil staat

06 nov 2017 10:47
Sjaak Erps
Meer
Led verlichting #685
Hallo Andre en Peter,

Ik heb de led verlichting besteld en is inmiddels onderweg.
Zodra het binnen is ga ik het proberen.

Groet,

Sjaak

01 nov 2017 11:19
Sjaak Erps
Meer
Led verlichting #640
Hoi Andre,
Bedankt voor de reactie.
Als je ook nog de koplamp wilt plaatsen en de nummerplaatverlichting?

Nogmaals bedankt,

Sjaak

01 nov 2017 11:18
Peter van de Geest
Meer
Led verlichting #639
Hallo Andre,
Perfect!
Dat is informatie waar wij wat mee kunnen. Bedankt, een klusje voor de wintermaanden dus.

Groet, Peter.

31 okt 2017 22:00 01 nov 2017 13:27 door Andre Burger.
Andre Burger
Meer
Led verlichting #638
Hallo cruiser vrienden,
Bij deze wat extra info zoals beloofd en als eerste een reactie op het bericht van John.
Ik heb het niet over een printplaat met losse leds daarop want die hebben inderdaad een weerstand nodig om de 12 volt te reduceren maar over led vervanging lampjes waarin dat probleem verwerkt zit en die gewoon in de huidige fittingen geplaatst kunnen worden.
Ik neem aan dat de led lamp gewoon de functie van de gewone duplo lamp over neemt omdat de functie
naar mijn mening gewoon op de contactpunten van de lamp plaats vind.
Dit zal proefondervindelijk geconstateerd moeten worden met in het achterhoofd de wetenschap dat de led lamp 30 tot 50.000 uur mee zou moeten gaan en daar wil ik dan wel op wachten als ik ook ABS op mijn motor zou hebben.

www.miniinthebox.com/nl

RICHTING AANWIJZER € 2,70 per stuk 4 nodig € 10.80

www.miniinthebox.com/nl/gc-1156-ba15s-7-5w-500lm-85x3020-smd...703173.html?category_id=3103&prm=2.2.1.1

Of deze 4 stuks € 8.40

www.miniinthebox.com/nl/4-stuks-1156-ba15s-1157-3w-led-lampj...v-wit-warm-wit_p5917953.html?prm=2.3.5.0

REM/ACHTERLICHT € 8.13 per 2

www.miniinthebox.com/nl/2x-1157-bay15d-3030-led-21smd-witte-...aallichten-15w_p6205250.html?prm=2.3.3.0

Of Rood als je kleurloze kap hebt € 9.03 per 2

www.miniinthebox.com/nl/2x-1157-bay15d-3030-led-21smd-rode-b...aallichten-12v_p6205251.html?prm=2.3.3.0

Dus al met al rond de 20 euro voor richting aanwijzers en rem stoplicht

KOPLAMP PLM €18.00

www.miniinthebox.com/nl/16-36v-mini-led-motorfiets-koplamp-2...710479.html?category_id=9822&prm=2.2.1.1

Kenteken verlichting heb ik zelf ook nog niet gedaan en denk ook niet dat te gaan doen dat is in verbruik zo peanuts dat ik dat voorlopig maar oversla of ik moet er nog tegen aan lopen en met wat anders mee bestellen, plus dat ik mijn kenteken nu ook niet weer te duidelijk ten toon wil spreiden :lol:

Gr/ Andre

Andre Burger

31 okt 2017 14:08 01 nov 2017 11:39 door John Smits.
John Smits
Meer
Led verlichting #637
Heren/dames let erop bij Cruisers met ABS kan je, volgens mij, niet zomaar
de rem- achterlicht (21/5W) vervangen voor LED, zie bijlage 1.

Zelf heb wat geknutseld met LED"s voor mijn knipperlicht,
je moet wel parallel weerstanden gebruiken,zie bijlage 2.
Bijlagen:

30 okt 2017 22:45 30 okt 2017 22:47 door Andre Burger.
Andre Burger
Meer
Led verlichting #636
Hallo Peter,

Ik zal proberen of ik wat info kan verschaffen welke ik besteld heb.
De led lampjes die je nodig hebt kun je zo in de standaard fitting uitvoering bestellen,
Ik heb dat Vanuit China laten komen omdat daar de prijzen stukken goed koper liggen dan hier, vooropgesteld of dat ze zo als ik ze heb al hier te bestellen zijn.
Ik heb buiten de wat langere levertijd gewoon de goede lampjes thuis gestuurd gekregen maar waar je wel op moet letten is waar de palletjes van de bajonet sluiting moeten zitten bij het achterlicht/remlicht zitten ze ten opzichte van elkaar ongelijk en bij de richting aanwijzerleds zitten ze gelijk aan elkaar.
Is op 1 van de onderstaande fotootjes te zien
De lampjes heb ik besteld bij de eerder door mij opgegeven linkjes maar ik zal zelf ook weer even op zoek gaan en hier later wat meer gerichtere linkjes proberen te plaatsen.
En de verbruik waarden die jij opgeeft zijn de waarden van de huidige lampen van de motor de led lampen gebruiken vele watts minder dus minder belasting op je accu.

Andre Burger
Bijlagen:

30 okt 2017 21:22
Peter van de Geest
Meer
Led verlichting #634
Hoi Sjaak,
Zo is het volgens mij. Ik heb gezocht op de sites die andre opgaf en heb wel lampen gezien die in aanmerking komen. Wil nog wel even verder zoeken naar de andere lampen. Volgens de foto was de koplamp dezelfde als die van Andre.
Wordt vervolgd!
Groet, Peter

30 okt 2017 20:20
Sjaak Erps
Meer
Led verlichting #633
Hallo Peter,
Je bestelt dus de losse lampjes in een LED uitvoering?
Verder hoeft je dan niets te veranderen?

30 okt 2017 20:14
Peter van de Geest
Meer
Led verlichting #632
Hoi,
Ik ben inmiddels wel achter de types lampen:
Richtingaanwijzer 12 V 21 W (P25-1)
Koplamp H4 12 V 60/55 W
Stadslicht 12V 4W (T8/4)
Rem/achterlicht 12 V 21/5W (P25-2)
Kentekenplaat 12 V 6W (H6W)

30 okt 2017 20:02
Sjaak Erps
Meer
Led verlichting #631
Hallo Andre,

Ook ik ben geïnteresseerd in de led verlichting en hoe je deze precies besteld en installeert.
Wat kost een complete set ?

Groet, Sjaak

30 okt 2017 08:51
Peter van de Geest
Meer
Led verlichting #629
Hallo Andre,
Gister met Peter en nog een stuk of 10 anderen de minimeeting gereden. Was overigens perfect georganiseerd en heel gezellig!
Uiteraard kwam tijdens de koffie de ledverlichting ter sprake. Er zijn er meer die dit graag willen toepassen maar die zijn nog wat huiverig omdat ze niet exact weten wat ze moeten bestellen. Ik behoor daar ook toe. Kun en wil je ons daar enige duidelijkheid over verschaffen?
Boxergroet, Peter

Tijd voor maken pagina: 0.424 seconden
Naar boven