U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Led verlichting

06 okt 2017 16:59
Andre Burger
Meer
Led verlichting #562
Hoi Hans,

Wel wat laat mijn reactie hierover maar las het net even na dus reageer ik toch nog maar even.
Bij een gewone duplo lamp zit de gloeidraad midden in de glas buis en moet de licht opbrengst naar een bepaalde kant gestuurd worden en vanuit die kant word de lichtstraal via die reflector zijde uitgezonden daarom word de zijde waar geen licht heengestuurd mag worden door dat kapje afgeschermd.
Bij de led lamp zitten de leds op een bepaald gedeelte van de centrale stam en kan juist daardoor geen licht stralen naar die zijde die ongewenst is, de stam is dan als het ware de vervanging van dat kapje.
schakel je over op groot licht dan komen gewoon de leds erbij aan de andere kant van de stam en heb je weer een complete bundel.
Door de grote licht opbrengst van de dim zijde led lijkt er niet veel verschil te zitten in de opbrengst als je overschakeld naar groot licht maar alleen de licht bundel veranderd in richting, in dit geval dan hoger voor verder zicht.
Dus juist door die grote dimlicht opbrengst is het dan ook zeker belangrijk om je koplamp goed af te stellen zodat je dimlicht niet verblindend werkt op je tegenligger.
Het grote voordeel van de led lamp is dus ook dat overdag rijdend met dimlicht deze uitermate goed zichtbaar zijn en dus 100 % in ons voordeel.
Ik durf haast te stellen dat ze beter zichtbaar zijn dan de xenon verlichting maar dan zonder het blauw effect.

Groet Andre Burger

Andre Burger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2017 00:21
Hans Steingrover
Meer
Onderwerp Auteur
Led verlichting #479
Nou, het paste inderdaad allemaal net en 't werkt naar behoren. Een bak licht ..... ongelooflijk. Wel vraag ik mij af of e.e.a. goed staat want het bekende kapje voor het dimlicht ontbreekt waardoor volgens mij alles recht naar voren schijnt ipv schuin naar beneden. Als er nog tips zijn ....? Ik houd mij aanbevolen.

Hans

28 juli 2017 22:18 28 juli 2017 22:21 door Andre Burger.
Andre Burger
Meer
Led verlichting #467
Hallo Ik denk dat als jij gemeten hebt 40 mm dan zal ook het gedeelte met de koelvin ook niet veel verder uitsteken ik kon het reflector gedeelte gewoon in het koplamphuis plaatsen en de achterzijde van de led lamp raakt niet het huis, maar er zal dan ook echt niet veel ruimte over zijn daar achter. Aan de achterzijde van het koplamphuis zit ook nog een soort uitstulping en dat was bij mij net genoeg om zonder probleem alles weer in elkaar te schroeven.ik weet niet of latere modellen misschien die uitstulping niet hebben maar ik denk wel dat alle led koplampen niet veel verder aan de achterzijde uitsteken die zullen allemaal wel ongeveer de zelfde ruimte nodig hebben. Het is jammer dat je dat pas weet als je hem in je handen hebt om exact te meten welke ruimte je nodig hebt.
Ik wil wel ff gaan zoeken of ik nog iets terug kan vinden van die bestelling,dan kan aan de hand van het artikelnummer eventueel een zelfde als dat ik heb besteld worden.
En als onze koplampen hetzelfde zijn dan moet je dan geen probleem hebben.
Ik weet wel dat ik er geen spijt van heb dat ik ben overgegaan naar led. Motorvrienden van mij waar ik regelmatig mee rij waren in ieder geval zo enthousiast van mijn led koplamp dat ook zij overgegaan zijn op de led.

Andre Burger
Bijlagen:

27 juli 2017 22:00
Hans Steingrover
Meer
Onderwerp Auteur
Led verlichting #466
Hoi Andre' verlichtingsproject heeft een tijd stil gestaan bij mij en nu weer de draad opgepakt.
De koplamp bij jou op de foto ( zo te zien met ingebouwde coolfan ) meet volgens mij in totaal 85mm. Waarbij c.a. 45mm buiten de reflector steekt ! Hoe heb je die in je koplamphuis gekregen ? Als ik mijn ruimte opmeet heb ik 40 mm over.

05 mrt 2017 22:22 12 mei 2017 14:45 door Andre Burger.
Andre Burger
Meer
Led verlichting #381
Halo Hast,
Ik heb inmiddels rondom alle verlichting Dus achterlicht met remlicht ,koplamp en richting aanwijzers uit gevoerd in Led alleen kenteken verlichting nog niet maar dat ga ik ook nog aanpassen.
Heb alle led lampen besteld in China je moet dan wel even een week of 3 a 4 wachten maar alles is prima verzorgd bij mij aangekomen, en daarna was het een kwestie van lampen uitwisselen alles passend in de originele lampfittingen Ik ben er erg tevreden over geeft een enorm goede en duidelijke verlichting bij alle toepassingen en de koplamp overtreft de originele lamp ver een enorme bak licht aan de voor zijde dus ook goed even je afstelling van de koplamp nazien maar daarna zeer tevreden en heel veel minder belasting op je accu kan het ieder aanraden. Even nog een paar linkje waar de lampjes te bestellen zijn : nl.aliexpress.com / www.banggood.com / www.miniinthebox.com
Ieder van deze bedrijven hebben zeer veel op Led gebied tegen prijzen waar hier in Holland nog geen alternatief voor is. Doe hier je voordeel mee is zeker de moeite waard en het is geen goedkope rotzooi . Let wel dat je bestelling onder de 22 Euro blijft anders krijg je nog ff een naheffing van de douane maak er dan 2 of 3 losse bestellingen van.
Groet Andre Burger

Andre Burger
Bijlagen:

28 feb 2017 19:09
Hans Steingrover
Meer
Onderwerp Auteur
Led verlichting #379
Bezig met de aanschaf van Led-verlichting , tot 4 x meer licht tov halogeen ( gemeten in lumen )
Zijn er onder ons die al ervaring hebben met eea ?

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden
Naar boven