U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

accu polen R1200cl

29 feb 2020 20:12
Tom Stuip
Meer
Onderwerp Auteur
accu polen R1200cl #2389
Ik heb altijd last gehad van een lekstroom, langer dan 3 dagen stilstaan en mijn accu was te zwak om te starten, daarom heb ik een massaschakelaar in laten bouwen en tevenseen een directe stekker naar mijn accu waar ik mijn Optimate op kan aansluiten. In December bij Houtrust nieuwe accu laten inbouwen, maar toen zijn ze vergeten die stekker weer te bevestigen. Toen ik in winterstalling ging ontdekte ik dat pas, terug naar Houtrust om een verloopstekker van Optimate naar accessoirestopcontact ( 3x woordwarde bij Scrabble) te kopen en die hadden ze niet. Toen heb ik 'em maar aangesloten op de uitwendige accupolen. Waarschijnlijk net verkeerd om, want de accu was na 2 maanden zo dood als Saddam Hussein. 2 dagen aan de druppelaar en hij leek weer vol. Maandag ff uitproberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2020 22:38 26 feb 2020 22:43 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
accu polen R1200cl #2384
Daar heb je m.i. gelijk in Harry, in wezen is dat stopcontact er ook voor.
Op die twee verchroomde bouten is het meer de bedoeling om deze te gaan gebruiken om startkabels aan te sluiten voor een zgn. noodstart als de accu plat is.

Ik ga er van uit dat je motor straks weer tip top in orde is en dat we elkaar hopelijk mogen ontmoeten op de voorjaarsrit in Noord Holland.
Bij het kopje evenementen kan je inschrijven als je dat wil.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

26 feb 2020 18:40
Harry van Noord
Meer
accu polen R1200cl #2383
Hoi, moet mijne nog een keer aansluiten op de Optimate. Maar dat kan bij de CL toch op de accessoires stopcontacten? Zijn rechtstreeks op de accu aangesloten, volgens mij.

18 feb 2020 12:55 18 feb 2020 12:58 door Rene Kilsdonk.
Rene Kilsdonk
Meer
accu polen R1200cl #2376
Hallo Tom, even uit mijn hoofd op de startmotor zit volgens mij de + (plus) deze is op mijn Montauk afgedekt met een plastic kapje, de andere aansluiting zie foto is de - (min) deze had geen afdek kapje bij mijn motor.
Overigens vreemd van je druppellaar, die van mij geeft als ik de kabels aansluit zoals jij dat doet een groen led dat ze goed zijn aangesloten. Als ik het verkeerd doe gaat het rood branden. En je moet dus eerst de druppelaar aansluiten aan de motor alvorens je deze in de 220v aansluiting steekt
Bijlagen:

17 feb 2020 17:43
Tom Stuip
Meer
Onderwerp Auteur
accu polen R1200cl #2375
kan iemand mij vertellen welke van de 2 uitwendige accupolen op een R1200cl de + en welke de - is. Er zit er een achter op de linker cilinder en een links op het blok. Daar zaten ooit rubberdopjes op met een + en een - teken, maar niet meer. Ik heb hem denk ik verkeerd aangesloten op de druppellader, want de accu is hardstikke leeg.

Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden
Naar boven