U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

Motor start niet, helmaal dood

03 juni 2022 12:23
Henk Ruijs
Lees meer
Onderwerp Auteur
Motor start niet, helmaal dood #3483
Dank voor de tips allemaal. @Tom Stuip. Ik heb overigens geen CL maar een R1200c Avant Garde. Maar dat terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 09:13 31 mei 2022 09:16 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Lees meer
Motor start niet, helmaal dood #3466
Dank je wel Tom, geweldige tips.
Maar dan is het wel noodzakelijk dat er op de startmotor de bekende "bolt" gemonteerd zit en ook een goede massa plek is.
Heb je die niet kijk dan even binnen dit forum bij de Topic techniek in de categorie BMW Plaza, "zelf sleutelen aan onze motor", daarin staat beschreven hoe je deze aansluitpunten kan monteren.
En het fijne is je hoeft helemaal "niet" zo'n prachtige CL te rijden ook bij de andere modellen cruisers is dit hele verhaal van toepassing.:woohoo:
Succes.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

30 mei 2022 20:12
Tom Stuip
Lees meer
Motor start niet, helmaal dood #3465
Hallo Henk, ik heb ook een CL en heb altijd accu problemen gehad. 3 weken niet rijden en de accu was te zwak om te starten.
Ik heb nu 3 dingen veranderd en het gaat beter:
-1- ik rij in lagere versnellingen als ik kortreafstanden rij, zodat de generator meer toeren maakt.
-2- Ik heb een massa schakelaar laten aanbrengen waarmee ik de accu afsluit en hij minder snel leegloopt.
-3- I heb altijd een power bank bij me, waardoor ik altijd kan starten ook met een totaal lege accu.
Succes.
Tom

24 mei 2022 07:48
Frans Hemels
Lees meer
Motor start niet, helmaal dood #3449
Hoi Wieger,

Ik heb vorige maand ook de accu moeten vervangen (na 9 jaar :) )
Ik heb er de 'grootste' die past met de meeste Ah laten plaatsten, volgens mij maakt merk niet uit...

21 mei 2022 12:22
Wieger Cornelis Mulder
Lees meer
Motor start niet, helmaal dood #3444
Ik heb nu helaas hetzelfde probleem met mijn R1200 cl heeft iemand ervaring of tips over de vele verschillende accu´s en merken. Ik zit zelf te twijfelen tussen een Varta 19 Ah/170 amp van ong 135 euro of een Exide van ong 99 euro.

15 mei 2022 11:06
Henk Ruijs
Lees meer
Onderwerp Auteur
Motor start niet, helmaal dood #3435
Het was dus toch de accu. Oude er uit en nieuwe er in en hij start meteen. Weer wat geleerd. Als de accu op spanning is zegt dat blijkbaar niet altijd dat hij ook genoeg vermogen heeft om te starten. Iets met Volt en Ampere. Enfin, hij loopt weer. En het wordt prachtig weer .... !

07 mei 2022 20:29
Henk Ruijs
Lees meer
Onderwerp Auteur
Motor start niet, helmaal dood #3420
@René. Woensdag komt de accu en volgend weekend gaan we hem inbouwen. Ik zal laten weten wat het geworden is.

07 mei 2022 18:41
René Kilsdonk
Lees meer
Motor start niet, helmaal dood #3419
Tank moet er inderdaad af om accu te vervangen maar om te voelen of de kabels vast zitten zou je je zadel los moeten maken en de tank los en een klein beetje optillen. Maar je krijgt toch een andere accu kan je dat meteen bekijken.

07 mei 2022 16:42
Henk Ruijs
Lees meer
Onderwerp Auteur
Motor start niet, helmaal dood #3418
Dag René, Nee daar heb ik niet naar gekeken want dan moet de tank er af, toch? Of kan ik daar op een andere manier bij komen? Ik heb inmiddels wel een motorzaak in mijn woonplaats gebeld en die gokken er op dat het 99% zeker de accu is. Ik heb een nieuwe besteld die ik dinsdag kan ophalen. Samen met mijn buurman, die is wat handiger dan ik (en die heeft ook vooral meer geduld, haha), gaan we de accu verwisselen. Mocht het onverhoopt toch niet de accu zijn dan kan ik hem terugleveren aan de motorzaak die hem dan gewoon doorverkoopt. Dat is toch netjes nietwaar? Hopelijk kan ik snel weer de weg op.

07 mei 2022 09:06
René Kilsdonk
Lees meer
Motor start niet, helmaal dood #3417
Hallo Henk, zoiets is altijd vervelend natuurlijk en de oorzaak kan van alles zijn. Een dode accu is altijd mogelijk zelfs nieuwe kunnen de geest geven.
Maar heb je gekeken of de accuklemmen nog goed vast zitten? dit komt ook wel eens voor
gr

06 mei 2022 17:05
Henk Ruijs
Lees meer
Onderwerp Auteur
Motor start niet, helmaal dood #3415
Hallo cruisers,

Helaas ben ik technisch een leek en daarom via dit forum een paar vragen. Gisteren wilde ik een stukje gaan rijden maar mijn motor deed het niet. Hij gaf één keer een korte zwengel maar daarna helemaal niets meer. Wel hoorde ik gisteren nog heel even een soort zachte ratel als ik hem probeerde te starten maar dat is volgens mij niet de startmotor. Op het dashboard geen enkel lampje, helemaal niets. Vannacht aan de druppellader gehangen. Lampje(s) ging(en) van rood (diepe ontlading volgens de gebruiksaanwijzing) naar (vanmorgen) allebei groen (accu in orde volgens de gebruiksaanwijzing). Starten lukte niet. Helemaal dood, zelfs dat zachte geratel was niet meer te horen.
De motor staat in de wintermaanden altijd aan de druppellader. De laatste tocht was op 24 april, omdat het weer nu al wat warmer is heb ik hem toen echter niet meer aan de druppellader gezet.
De accu (GEL-accu) is van april 2019. Nu dan de vragen.
- Wat kan de reden zijn dat hij helemaal niets meer doet?
- Een accu van drie jaar moet toch nog meegaan of niet? Zeker als ik hem trouw aan de druppellader hang?
- Zelfs een kapotte of slechte accu moet toch nog wel op zijn minst wat dashboardlampjes kunnen laten branden of niet?

Ik hoor graag jullie tips en trics want ik wil dolgraag weer een stuk gaan rijden.

Groet,

Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden
Naar boven