logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group

R1200CL Start niet

Beantwoord door Michiel Querner in topic R1200CL Start niet

28 feb 2024 16:26 #4178
Hallo Peter, Bedankt voor je bericht. Ik heb alle bedrading gevolgd, de benodigde stroomtoevoor die naar het alarm ging naar het motronic relais omgeleid, alle relais gecontroleerd op werking en nu weet ik het even niet meer......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Peter Bandsma in topic R1200CL Start niet

27 feb 2024 21:31 #4177
Ha Michiel, het alarm stuurt ook de startblokering aan. Dat gaat om zowel de aansturing van de brandstofpomp als de startmotor. Je zal op zoek moeten naar de juiste bedrading, zodat je deze door kan verbinden. Je kan je daarbij richten op je gehoor, want als je de juiste draad onder spanning hebt gezet zal je de brandstofpomp horen draaien.

Beantwoord door Michiel Querner in topic R1200CL Start niet

25 feb 2024 11:52 #4174
Hallo Michiel,
Bedankt voor je bericht!

Ik hoor graag van je 😊

Mvg, Michiel

Beantwoord door Michiel Kruijver in topic R1200CL Start niet

25 feb 2024 11:34 #4173
Michiel, met Michiel, ik heb hier geen last van, maar iemand die ik goed ken heeft misschien een oplossing, ik kom hier later deze week op terug

MVG
Michiel Kruijver

R1200CL Start niet werd gestart door Michiel Querner

24 feb 2024 08:56 #4171
Beetje vreemd om zo een eerste post te doen maar goed, ik heb ook niet zo veel aan een motor die het niet doet.
Deze R1200CL heb ik eind zomer 2023 gekocht en twee keer op gereden naar volle tevredenheid.
Hier in de Dordogne waar ik woon hadden we ergens begin februari een paar mooie dagen en dan gaat het natuurlijk meteen kriebelen dus; motor naar buiten, kleding aan helm op, handschoenen aan en starten maar.........dus niet.
Wel rook ik een vreemd luchtje bij na het indrukken van de startknop. Nadat we de motor weer naar binnen geduwd hebben ben ik gaan zoeken waar dat luchtje vandaan kwam en al spoedig het probleem gevonden. 
De stuurunit van het alarmsysteem was gesmolten aan de binnenkant en niet te repareren want volledig in een soort niet geleidend plastic gegoten.  Afijn, stuurunit verwijderd het schema erbij gepakt en de volgende draden doorverbonden:

1. Zwart/wit/geel met zwart geel
2. Blauw/violet met groen/rood

Volgens mij had dit moeten werken maar niets was minder waar.

De motor start na een paar weken nog altijd niet. Geen "klik" van de startmotor, geen gezoem van de brandstofpomp en geen klik van het startrelais.
Zou het kunnen dat het alarmsysteem een ander component beschadigd heeft?
Ik weet het niet meer.
Is er nog iemand die een goed idee heeft wat te doen?

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Tijd voor maken pagina: 0.810 seconden