U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

× Welkom bij het BMW Cruiser forum!

Vertel iets over wie je bent, wat je leuk vind en waarom je lid bent geworden van deze website.

Even voorstellen

07 jan 2020 16:36
Peter Olsthoorn
Meer
Even voorstellen #2321
Van harte welkom Jan bij de BMW Cruiser Owner Group ik hoop dat je vind wat je zoekt bij ons.
We zijn leeftijdsgenoten maar aan zoveel motorervaring kan ik niet tippen hoor, wat een prachtig "arsenaal" ervaring heb jij.
Ik hoop dat we elkaar spoedig een keer tegenkomen op een evenement, het eerste is straks in April in Noord Holland.

Maar omdat ik redelijk dicht bij je woon maak ik waarschijnlijk al wel eerder een afspraak met je om die mooie fiets van je te bewonderen.

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 16:19
Jan Voskuilen
Meer
Onderwerp Auteur
Even voorstellen #2320
Hallo,
Onlangs ben ik lid geworden van de BMW Cruiser Owners Group en wil me hierbij even voorstellen.
Mijn naam is Jan Voskuilen, ben 67 jaar en woon in Vlaardingen.
Ik rij al bijna 50 jaar motor en heb nu pas eindelijk mijn droommotor gekocht.
Toen ik 18 werd, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald op een Vespa 150 scooter. Direct heb ik een Adler MB 250 van 1952 gekocht, die ik na een jaar inruilde voor een Suzuki T500 Cobra van 1968. Daarna heb ik 2 jaar met veel plezier op een Heinkel scooter gereden. Vervolgens kwam er een serie Honda’s, eerst 2 nieuwe CB 500 Fours gekocht, daarna een CB 125N, een CB 250 T en een CB 250. Allemaal prima motoren, maar ik wilde een wat robuustere motor.
In 1985 begon ik het licht te zien en kocht ik een BMW R75/5 van 1973, die achteraf een cilinderinhoud van 900 cc bleek te hebben. Er zat een Fontana four leading shoe voorrem in, die geweldig remde. Deze motor verruilde ik in 1991 voor een BMW R90S van 1976. Na 25 jaar was de R90S na 361.000 km behoorlijk versleten en kwam er een BMW F650CS. Deze motor was zeer zuinig en had een geweldige wegligging. Omdat ik er een paar keer behoorlijk pech mee had gehad, ben ik gaan uitkijken naar een andere motor. Eerst ging mijn aandacht uit naar een boxer uit de 70er jaren of een BMW R100R, maar ik wilde toch een modernere motor met katalysator. Na enig speurwerk kwam ik op internet mijn droommotor van 20 jaar geleden tegen. Destijds kon ik deze motor niet betalen, maar nu was mijn geliefde motor binnen bereik. Na wat zoekwerk is het uiteindelijk een R1200 C Independent geworden in de kleuren manderin/graphit. Het rijden op een cruiser is wel even wennen, maar als je het door hebt wil je niet anders meer.
Ik ben er enorm blij mee en hoop er nog vele jaren plezier van te hebben.
Hopelijk wordt er over het onderhoud e.d. veel kennis uitgewisseld door de leden van BMW Cruiser Owners Group, zodat ik er wat van kan opsteken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden
Naar boven