logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group
Welkom bij het BMW Cruiser forum!

Vertel iets over wie je bent, wat je leuk vind en waarom je lid bent geworden van deze website.

Even voorstellen

Beantwoord door Peter Olsthoorn in topic Even voorstellen

09 aug 2024 11:41 #4287
Ontroerend inkijkje in jouw gedachten.
Ze is prachtig Simon, ik kijk er naar uit om jullie te ontmoeten in Almere.
Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic Even voorstellen

08 aug 2024 22:15 #4286
 Hallo allemaal,

Even een aanvulling op mijn voorstel pagina. 

Op 11 mei 2024 is mijn echtgenote overleden. In de weken voor haar overlijden, hbben we uitvoerig gesproken over de mooie toertochten die we in het begin van ons trouwen hebben gemaakt door Europa. 
Mede door haar verslechterende situatie ben ik 4 jaar terug gaan zoeken naar een motor waar ik lekker alleen op kon toeren. Vaak reed ik een tourtocht, en vervolgens in de week daarop reed ik deze tocht weer samen met mijn zieke echtgenote in onze Volvo Katterug van 1964.
De laatste toertocht hebben we zo op 2e Paasdag van dit jaar gereden.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Naast de R1200, had ik ook een K1600GT. Nu naar haar overlijden en na een gesprek met mijn zonen, kwam ik tot de conclusie dat 2 motoren geen noodzaak meer zijn. Ik heb het besluit genomen om weer terug te gaan naar 1 motorfiets. Mijn eerste gedachte ging uit naar een K1600 Bagger.
Ik heb een proefrit gemaakt, Bij de desbetreffende motorzaak stond ook een R18 First edition te koop. Een prachtige machine. Daar ook een proefrit opgemaakt. Hierna was ik verkocht. Ik heb mijn R1200C en de K1600 ingeruild. Vandaag de R18 opgehaald. 

Ik heb me weer aangemeld voor de najaarsrit op 21 september en hoop jullie allemaal weer te zien.

Met technische groet,
Simon.

24 mei 2020 18:00 #2530
Theo,

Bedankt voor je reactie.
ja, inderdaad een hele omweg. Maar toen ik begon met motorrijden, waren de BMW motoren niets zeggende onooglijke boxers. Inderdaad degelijk, maar daar ging je als jongeling niet voor.
Pas in het K-tijdperk werd de BMW interessant. Alleen al het ontwerp! Een hoog liggende krukas, benzine injectie! Alleen al van het blok van de K1600 kan ik een hele dag wegdromen. Gelukkig was BMW wel zo verstandig om, na de druk vanuit de liefhebbers, de boxer, een nieuw leven in te blazen.
Wellicht hebben ze daardoor kunnen overleven wat menig Britisch merk niet is gelukt.

Ten aanzien van E10. Ik tank het niet in mijn motorfietsen. Tank nu altijd de Ron 98 vesies. Deze vallen onder de E5 norm.
Alles wat geen benzine is is rotsooi. Natuurlijk zijn de motoren en ook de R1200C motoren geschikt om dit te verbranden. Dat geeft niet tot nauwelijks problemen. De problemen worden veroorzaakt door de toevoeging van de ethanol. In het rijgedrag merk je dat nauwelijks. Maar dat spul tast rubbers, plasticts en andere kunstoffen aan. Daar zit het probleem.

Bij motoren met carburateurs kom ik opgeloste pakkingen, en carburateurs onderdelen tegen. Ook benzine slangen lossen op. Coatings in benzinetanks lossen op.
Om die reden laat ik mijn oudere motoren voor de wintertop eers op Aspen 4-tact benzine lopen. Gewoon de tank demonteren, een fles met Aspen 4-tact op de toevoerleiding naar de carburateurs, en minimaal een liter Aspen 4-tact opstoken voordat de machine in rust gaat.

Wellicht geen praatje/advies voor dit item in het forum, maar dit is mijn standpunt.

Met technische groet,
Simon.

Beantwoord door Theo Vrouwenvelder in topic Even voorstellen

24 mei 2020 15:10 #2529
Beste Simon,

Wat een omweg heb je gemaakt om uiteindelijk bij de R1200 te komen.
Maar goed, beter ten halve gekeerd.........!
Je hebt nu een pracht exemplaar in je bezit.
Wel heb je de pech dat we nu geen gezamenlijke tochten ondernemen, maar ja dat zou ook het geval zijn als je eenJapanse rijstmolen had gekocht.
Bovenalles welkom bij de club.
Reuze fijn dat je technische kennis inbrengt, onze Cruisers zijn op leeftijd, alle technische advies is bruikbaar
Om gelijk maar met een dillema te beginnen: wel of niet E10 benzine, daarover lopen de meningen van BMW deskundigen uiteen.
Veel rijgenot toegewenst.

Coronavrije bikershug, Theo Vrouwenvelder

Beantwoord door René Kilsdonk in topic Even voorstellen

18 mei 2020 11:18 #2524
Simon de link waar je naar verwijst staat reeds op de site, je moet even inloggen, dan naar voor leden, vervolgens naar links en dan naar Onderdelen Zoekmachine. Maar toch bedankt voor de tip en veel veilige kilometers. Bij die zelfde links staat ook R1200C tweedehands onderdelen hier vindt je je werkstandaard.

18 mei 2020 10:22 #2523
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb jullie gevonden via Google. Ik was op zoek naar de onderhoudshandleidingen, en naar informatie over het windscherm. Kreeg toen een treffer van deze club.

Goede tip over de kleurcode onder het zadel. Net even gekeken. Kleur 766 Stahlblau. Plaatje op bij "wist u dat", week volgens mijn echtgenote af van mijn kleur. Vandaar dat we er niet helemaal zeker van waren. Nu wel!.

Via Kijken op RealOEM op basis van maand en jaartal ; www.realoem.com/bmw/select.do?ki ... ECE&arch=0 , was ik al een heel eind gekomen met het invoeren van de laatse 7 karakters van het VIN-nummer.

Wellicht ook handig voor andere leden als je de juiste onderdelen voor je motor zoekt.

Met technische groet,

Simon Nijenhuis.

Tijd voor maken pagina: 0.807 seconden