logo

Header BMW Cruiser Owner Group
Laatste nieuws BMW Cruiser Owner Group
Welkom bij het BMW Cruiser forum!

Vertel iets over wie je bent, wat je leuk vind en waarom je lid bent geworden van deze website.

Even voorstellen

Beantwoord door Peter Olsthoorn in topic Even voorstellen

17 mei 2020 23:32 #2522
Hallo Simon, van harte welkom bij de BMW Cruiser Owner Group en je brengt een prachtige motorfiets met je mee en gelijk een goed verhaal.
Hoe heb je ons gevonden?

En voor die kleur, zou je eens je zadel eens kunnen demonteren (twee imbus schroeven los en je neemt er hem zo uit) daaronder zit een stikker waarop de kleur vermeld wordt.
In het forum vind je een topic, "wist u dat" en daar staan alle kleuren met een plaatje vermeld.
Dust lijkt mij wel aannemelijk.

Ik wens je veel plezier en veilige kilometers met je cruiser en hopelijk komen we elkaar spoedig tegen op een van onze meetings die er vanaf Juni hopelijk weer zullen worden georganiseerd door die en gene.
Mocht jezelf interesse hebben om zoiets te doen, neus maar eens rond op deze website of stuur een E mail naar
Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Simon Nijenhuis in topic Even voorstellen

17 mei 2020 20:29 #2521
Ben ik de foto van de BMW nog vergeten.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Even voorstellen werd gestart door Simon Nijenhuis

17 mei 2020 20:26 #2520
Hallo Allemaal,

Onlangs ben ik lid geworden van de BMW Cruiser Owners Group en wil me hierbij even voorstellen.
Mijn naam is Simon Nijenhuis, ik ben 62 jaar en woon in 't Harde. Ben al 38 jaar met de zelfde vrouw gehuwd. Van mijn 3 zonen rijdt alleen mij jongste zoon motor. (eerder zijn motor rijbewijs dan een auto rijbewijs). Mijn oudste zoon is zaterdag begonnen met zijn eerste rijles.

Ik rij al sinds mijn 18 jaar motor (eigenlijk al eerder) en heb altijd een grote voorkeur voor Suzuki gehad. Diverse motoren heb ik in mijn bezit gehad, soms wel meer dan 4 tegelijkertijd.
Toen ik 18 werd, heb ik mijn motorrijbewijs gehaald op een Suzuki GT 750, 3 cilinder 2-tact, de snelste wegmotor toentertijd.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Nadat ik mijn vriendin, nu alweer 38 jaar mijn echtgenote, achterop meenam, en vroeg hoe ze het vond, kreeg ik als antwoord, "ik dacht dat we opstegen".
De zit was niet optmaal voor 2 personen, ik kon een Yamaha XS 750 voor een prikkie kopen.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hij lag uit elkaar met een uitgelopen drijfstang. Dit was een 3 cilinder 4 tact. Na 2 weken sleutelen, reed hij weer als de beste.
In 1983 moest de Yamaha het veld ruimen voor de voorloper van de Yamaha Virago. Het Cruiser/chopper model van de Yamaha XV750 SE special stond me erg aan, en deze werd nieuw aangeschaft.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Ondanks andere motoren, is de Yamaha XV 750 SE pas 5 jaar geleden aan een goede vriend verkocht.
Tussendoor een aantal motoren voor sloop behoed. Met name Suzuki's. Een GS 550, opgeknapt voor mijn jongste zoon. Een Suzuki GSX 400 Impuls opgeknapt voor de leut. Zalig machientje. 4 cilinder 4-tact, 4 kleppen per cilinder, en gaan als de beste. Prachtig voor het circuit. Top snelheid tegen de 200 km/u. Toerental tot 15000rpm. Uiteindelijk aan een jonge dame verkocht.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Een Suzuki GS-850 en GS-1000G liggen nog te wachten om weer in elkaar gezet te worden.

Ook een Suzuki GT 750 Wacht op betere tijden. Deze Corona tijd biedt mogelijkheden.

7 Jaar geleden een Suzuki GV1400 Cavalcade uit 1986 aangeschaft. Mijn echtgenote ging eindelijk weer mee achterop. Menig toerrit gereden, lekker met z'n 2én naar de Ardennen etc. Een prachtige motorfiets, die als model heeft gestaan voor de Honda Goldwing.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

7 jaar geleden ook een BMW K100 aangeschaft. De file druk tussen 't Harde en Utrecht werd steeds hoger. Omdat het kan, deze K100 omgebouwd op LPG.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Leuke reacties op gehad. 5 jaar geleden na het beeindigen van mijn actieve bijdrage aan de arbeidsmarkt, deze weer verkocht.

Om de Cavalcade niet met pekel in aanraking te laten komen, voor de winter een Suzuki VX800 er bij aangeschaft. (Gered van de sloop). Prima fietsje, ziet er niet uit, maar technisch 100%.

Helaas werd begin dit jaar steeds meer duidelijk dat mijn echtgenote door haar teruggekeerde ziekte, (borskanker), niet meer achterop de Cavalcade plaats zou nemen.Daardoor ben ik op zoek gegaan naar een andere motor voor mij alleen. (Mijn echtgenote geniet gelukkig nog steeds in een kleine Peugeot Cabrio van de wind door de haren).

De BMW R1200C heb ik altijd al leuk gevonden. Suzuki Intruders etc, zijn in mijn ogen allemaal Harley-Clonen. En een Harly hoef ik al helemaal niet.
In Dronten bij Leusinks motoren stond een mooie R1200C aangeboden. Ik kreeg een leuk bod voor de Cavalcade, 2 weken geleden er naar toe om een en ander te bekijken.

Niet eens proefgereden, en de BMW meteen mee teruggenomen. Deze machine rijdt vantastisch. Echter wat mij meteen ergerde was de turbulentie rond mijn helm. Ik werd er torendol van. Dacht nog, ligt aan de harde wind.
Afgelopen zaterdag nog steeds die vervelende turbulentie zelfs al bij 60 km/h. Er was op het scherm ook een spoilertje bevestigd. Dat onderweg eraf. Nog steeds tubulentie.
Thuis aangekomen het windscherm, (origineel BMW), verwijderd. Rijdt nu prima. Klein beetje windgeruis wat als normaal rond de helm beschouwd mag worden. Voor mij geen scherm meer. (Zal hem te koop zetten). Hoor nu ook het motorgeluid.

Zo, da's een heel verhaal. Voor de beeldvorming, ik ben en techneut in hart en nieren. Van de kleinste electronica, tot het zwaarste mechanische werk. Ook al het onderhoud doe ik zelf. Zelfs revisies als het moet. Kom ook met mijn auto's alleen in de garage voor APK.

Ik ben er enorm happy met mijn Cruiser, en ook mijn echtgenote is enthousiast. Ze geeft zelfs aan dat ze wellicht hier nog wel achterop kan komen. Wie weet. Ik hoop er nog vele jaren plezier van te hebben.

De Motor ziet er prachtig uit. De vorige eigenaar heeft er al veel zaken aan toegevoegd. Het achterwiel is zelfs opnieuw verchroomd. Zoek nu nog een middenboik voor de onderhoudshandelingen. Wellicht heeft iemand er nog een.

Waar ik niet helemaal uitkom is de kjleur. Het lijkt blauw, maar het zou ook dust kunnen zijn. Wellicht heeft iemand van jullie het antwoord.

Ik besef dat er wat motoorfiets benamingen in bovenstaand verhaaltje voorbij zijn gekomen. Ik heb even enkele plaatjes toegevoegd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.008 seconden