U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

× Welkom bij het BMW Cruiser forum!

Vertel iets over wie je bent, wat je leuk vind en waarom je lid bent geworden van deze website.

Nieuw lid van de groep en stuurvraag

08 okt 2020 21:36
Bas van der Bruggen
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuw lid van de groep en stuurvraag #2728
Beste René,
Dank voor je reactie.
Het idee van stuurverhogers ipv een hoger model stuur lijkt mij op zich wel praktisch, hoewel het originele stuur al best wel op redelijk verhoogde steunen is gemonteerd (zie foto). Je suggestie beantwoordt daarom niet helemaal mijn vraag, die (merk ik nu) dus niet echt helder is gesteld. De essentie van mijn vraag is eigenlijk: biedt de (met name) elektrische bedrading voldoende extra ruimte/lengte om het stuur in een iets andere positie te brengen, i.c. iets hoger en/of wat meer naar achter. Voor wat betreft de koppelingskabel en de handremleiding kan ik me voorstellen dat daar langere uitvoeringen van te koop zijn, maar hoe zit het met die naar beide handvatten lopende dradenbundels? Zijn die überhaupt te 'verlengen'?
Ik ben benieuwd of er leden zijn die deze aanpassing hebben uitgevoerd.
Vriendelijke groet,
Bas
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2020 10:00
Rene Kilsdonk
Meer
Nieuw lid van de groep en stuurvraag #2727
Hallo Bas allereerst welkom bij de club, ik weet niet wat voor stuur je hebt er zijn namelijk 3 varianten, maar je zou ook eens kunnen kijken naar een stuurverhoging die je stuur ook naar je toezet. deze firma verkoopt ze www.mv-motorrad.de
Let wel op de stuurdikte als je deze bestelt 25mm. of 28mm
Bijlagen:

07 okt 2020 21:19
Bas van der Bruggen
Meer
Onderwerp Auteur
Nieuw lid van de groep en stuurvraag #2726
Beste allen,
Twee maanden geleden werd ik eigenaar van een R1200 Cruiser. Ik nam hem over van een (naar ik aanneem inmiddels ex-)lid van deze club die het motorrijden helaas heeft moeten opgeven. Ik ben gepensioneerd hogeschooldocent, 67 jaar, woon in Nieuwleusen en ben sinds Easy Rider motorliefhebber, maar pas rond mijn veertigste ook motorbezitter: een Suzuki Intruder. De afgelopen 10 jaar motorloos, totdat ik deze prachtige BMW kon kopen. Geweldig eigenzinnig model met een vingerwijzing naar de chopper.
Wellicht mag ik meteen ook maar met de deur (vraag) in huis vallen: voor zover ik weet is de cruiser op de markt verschenen met twee stuurvarianten, het hogere en de het lage model. Ik heb het lage model, maar aangezien ik niet erg groot van postuur ben en graag goed tegen de ruggensteun aangedrukt zit, zou ik graag het hogere stuur ((iets naar achter gekanteld) willen monteren. Maar dat lijkt me, zeker qua elektronische bedrading nog wel 'een dingetje'. Bestaat hier binnen de groep ervaring mee?
Hartelijke groet,
Bas

Tijd voor maken pagina: 0.504 seconden
Naar boven