U kunt alleen reageren op onderwerpen op dit forum als u bent ingelogd,
Om te kunnen inloggen, moet u lid zijn van de BMW Cruiser Group.

zelf je zadel schilderen met leerverf

13 nov 2017 20:04
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #745
Groot gelijk! Zou in die omstandigheden ook kiezen voor kunstleer. Ik denk dat trouwens de meeste zadels van motoren in kunstleer zijn. Is beter bestand tegen regen en onderhoudsvriendelijker. Mij is gezegd dat men voor de cruiser bij BMW echt leer heeft gebruikt als een soort extraluxe afwerking naast al het chroom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 nov 2017 18:30
Henk van der Lende
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #744
Rony,bij mij is het geen leer geworden want de juiste kleur was niet op voorraad.
Een Lap leer inkopen en alleen mijn zadel bekleden koste ongeveer 350 euro.
Deze kunststof bekleding koste mij 130 euro en is zeer mooi en niet van leer te onderscheiden (vind ik)
Maar dat is mijn keus.
Groeten Henk

13 nov 2017 17:20
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #742
Dag Henk

Ziet er inderdaad heel mooi uit. Er gaat natuurlijk niets boven nieuw leer ! Ik had bij mij wel vooraf het leer gereinigd met een product van Angelus. ( het lijkt me iets op basis van aceton ) .

Op termijn zal ik ook wel mijn zadel met nieuw leer laten overtrekken en dan direct er ook van profiteren om een nieuwe en dikkere polstering te laten plaatsen. ( nog beter comfort en een ietsje hoger zitten )

Groeten
Rony

13 nov 2017 15:55
Henk van der Lende
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #741
Ging niet helemaal goed
Bijlagen:

13 nov 2017 15:52
Henk van der Lende
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #740
Hoy rony, ik ben ook met leerverf aan de gang geweest, maar het resultaat wat niet wat ik wilde.
Ik heb het laten overtrekken en heb nu de zelfde kleur als de koffers,ben helemaal tevreden
Ik voeg nog een paar foto,s toe.
Groeten Henk
Bijlagen:

02 nov 2017 15:41
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #660
Ja, snap niet waarom ze schuin staan, want heb ze recht gedownload. Volgens mijn vrouw helpt voltaren in pilletjes het best tegen rugpijn ;)

Grtz

Rony

02 nov 2017 14:21 02 nov 2017 14:23 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #659
He Roy,
Kan je voor een volgende keer je foto's recht op zetten ik krijg pijn in mijn rug van het kijken onder een hoekie.
Misschien kan je met de bewerkfunctie ze misschien nog recht op zetten? :silly:
Anders ff via aan Rene de moderator vragen. :dry:

Peter

Groetjes, Peter Olsthoorn.

Het leven is als motorrijden;
Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

02 nov 2017 12:01
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #657
Dag Hans

De verf van Angelus is heel vloeiend. Ik heb hun raad opgevolgd en dus eerst goed ontvet met hun product en dan in heel dunne laagjes de verf aangebracht. Er zullen zeker nog leerverven zijn die een mooi resultaat geven. ik ben gewoon via internet bij Angelus terechtgekomen en er wat positieve recensies van gevonden.

Veel succes alleszins met jouw leerverf !

Groeten
Rony

02 nov 2017 00:15
Hans Steingrover
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #651
Hoi Rony,

mooi resultaat hoor ........ zien er een stuk beter uit.
Toevallig was ik zelf vanmiddag bezig met mijn koffers en heb daarvoor de leerverf van mijn Leolux-bankjes
gebruikt ....... als 't niks wordt ga ik met die verf van jou aan de slag.

Groet, Hans

24 okt 2017 17:33 30 nov 2017 11:11 door Rene Kilsdonk.
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #614
Hallo Peter

Niks zo gezellig als het regent om de motor te poetsen :) Ik ken ook de techniek met de tandenborstel maar om mijn velgen zo goed mogelijk te krijgen, heb ik staalwol gebruikt waarop ik dan chroompolish smeerde. De spaken heb ik ook opgeschuurd met staalwol en dan een roestomvormer aangebracht. Vervolgens met hammerite verf ze geschilderd. ik ben tevreden met het resultaat. showroomstaat zal ik er nooit mee bereiken, maar net zoals ik, toont het beestje dat hij al een beetje op leeftijd is, maar zich nog kranig weert :)
Voor de duidelijkheid : de motor links op de foto is van mijn kleinzoontje ;)

Groeten
Rony
Bijlagen:

24 okt 2017 10:39 24 okt 2017 10:43 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #611
Hallo Rony,
Dat is een snelle reactie dat zijn we hier in Nederland niet gewend, maar prima bedankt.
Ja dat het chroom niet mooi is is een bekend probleem van dit type BMW, maar ik moet zeggen dat ik met een aantal oude en gespaarde tandenborstels en een goed poetsmiddel en veel tijd toch wel wat bereikt heb.

Maar echt mooi wordt het m.i. nooit dan moet je echt naar opnieuw verchromen waar hier in Nederland geen garantie op wordt gegeven.
Dit omdat de ondergrond iets te veel koper schijnt te bevatten waardoor het chroom proces niet goed kan hechten en het met de tijd er toch weer doorheen komt.

Er zijn hier ook cruisers die de wielen zwart hebben laten poeder coaten en dat staat bij een witte motor overigens niet slecht.

Dat wit wat jij beige noemt heet eigenlijk Elfenbein in de folder.
Probeer ook eens een foto van je fiets te plaatsen, voeg bijlage in en voeg in.zou leuk zijn :silly:

Je verliest je balans
Als je stil staat
Bijlagen:

24 okt 2017 09:45
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #610
Inderdaad een heel mooi resultaat! Bij mij was de kleur van het leer al op te veel plaatsen weg. In werkelijkheid was het nog erger dan op de foto. de vorige eigenaar had de motor behoorlijk verwaarloosd waardoor het chroom van de velgen niet meer helemaal mooi te krijgen is. De spaken waren ook behoorlijk roestig. Hij had maar 33000 km. Heb hem 5500 EUR betaald en als ik zo rondkijk, lijkt me dit een correcte prijs, aangezien ik er ook garantie op heb. Te meer dat ik een beige wou en die hier in België nog moeilijker te vinden zijn dan een andere kleur.

24 okt 2017 09:31 24 okt 2017 09:37 door Peter Olsthoorn.
Peter Olsthoorn
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #608
Ik heb ook kort geleden een cruiser aangeschaft waar het leer langere tijd geen onderhoud had gehad.
Maar het zag er niet zo uit als bij Rony hoor, maar die heb ik toen met een speciaal onderhouds-- middel bewerkt en het ziet er nu heel goed uit vind ik zelf.

In de bijlage zie je het product Henk en het is er in alle kleuren, ik had hiervoor een zwarte cruiser en die heb ik jaren met dit middel bewerkt en dat zag er na jaren nog prima uit.
Ook bij kleine beschadigingen maakt dit spul alles weer egaal, echt een top product vind ik en dus gewoon bij de plaatselijke schoenhersteller te koop voor 15,95 euro.

Je verliest je balans
Als je stil staat

24 okt 2017 00:21
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #607
Nee het is donkerblauw. Op de foto toont het donkerder. Ik heb er wel de grote zijkoffers bij die in zwarte kunststof zijn. (handig om meer bagage mee te nemen maar minder elegant dan de kleine koffers met de donkerblauwe leren bekleding. ) Ik hoop ze ooit eens tweedehands te vinden voor een aanvaardbare prijs.

23 okt 2017 20:59
Henk van der Lende
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #606
Ik heb zelf alles blauw,zadels,koffers enzovoorts, Ik dacht dat die van jou ook blauw waren en na het verfen zwart .

23 okt 2017 20:22
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #605
Je hebt enorm veel kleuren waaruit je kan kiezen bij Angelus. ik heb een kleur blauw gekozen die ik mooi vond. ik weet niet of er eventueel een RALnummer bestaat van de originele kleur. Ik moet wel toegeven dat ik na de eerste rit bij het afstappen, keek of de verf er nog op zat :) Maar nu enkele maanden later blijft het nog steeds goed.

22 okt 2017 20:05
Henk van der Lende
Meer
zelf je zadel schilderen met leerverf #601
Ziet er goed uit,is de verf ook in de originele blauwe kleur te krijgen?

22 okt 2017 07:56
Rony Lauwers
Meer
Onderwerp Auteur
zelf je zadel schilderen met leerverf #597
Toen ik deze zomer mijn cruiser kocht, was hij absoluut niet in showroomstaat. Het zadel bvb zag er niet meer uit. Even zoeken op internet, leerde me dat leerverf misschien een goedkope oplossing was om mijn zadel terug toonbaar te maken. U kan hierbij het resultaat zien en dat voor 23,50 EUR, verzending inbegrepen. De gebruikte verf is van het merk Angelus.

Grtz

Rony
Bijlagen:

Tijd voor maken pagina: 0.422 seconden
Naar boven