Hoi Theo, bedankt voor het delen van je ervaring. Ik herken ze allemaal en heb ook nu een lager scherm door van het origineel een stuk af te zagen, maar is nog niet de oplossing. Maar misschien kan ik het nog lager maken, ik zal ns nadenken.
Bedankt nog, gr Rob
Je zoektocht naar een ander scherm herken ik.
Stad en land afgezocht voor een Cruiser-waardig scherm.
Uiteindelijk een gevonden die het dichts in de buurt kwam van een originele.
Maar de reden waarom ik je schrijf is van een andere orde.
Waarom wil je een hoger scherm ?
Jawel, het voor de hand liggende antwoord op deze vraag ken ik.
Maar het was voor mij een verrassing dat een hoger scherm niet het comfort bracht van ‘uit-de-wind-zitten’.
Ook zo’n klepje dat bovenop het scherm wordt gemonteerd, levert niet de ideale windstroom op waardoor je lekkerder zit.
Of dat je minder windgeruis hebt.
Ik heb nu een scherm dat halverwege mijn buik komt en verrassend lekker rijdt.
Met regen blijft mijn torso zo goed als droog en dat was voor mij een aangename ervaring.
Plus het voordeel dat je soeverein over je scherm over de weg kijkt zonder dat je door de gestrande vliegen hoeft te kijken.
Het is nadrukkelijk ‘mijn’ ervaring, (N=1) maar ik ben zo vrij die met je te delen.
Bedenk daarbij ook dat een hoger scherm je Cruiser instabieler maakt bij stevige wind.
Enfin, dit wilde ik je schrijven.
Beste Cruiservrienden, ik zoek een windscherm dat hoger is dan het standaard bmw scherm. Op webshops is helaas niets te vinden wat op de originele windschermsteunen past. Iemand een idee?